Zatímco systém Android Auto je na trhu dlouho řadu let a díky tomu je dnes schopný nabídnout i velkou škálu podporovaných aplikací, jeho mladší a schopnější sourozenec zatím vždy přišel zkrátka. Řeč je o Android Automotive, kompletním automobilovým operačním systému. I když je zatím nasazený jen v hrstce vozidel, jejich majitelé jsou stále nedočkaví, kdy se dočkají rozšíření počtu dostupných aplikací. Jelikož se vývojáři k zahrnutí nového operačního systému příliš nemají, vezme celou záležitost do rukou přímo Google.
Podpora Android Auto i OS Android Automotive vždy ležela přímo na bedrech samotných vývojářů. Však také kdo jiný by měl aplikace pro různá prostředí upravovat. Vzhledem k nízkému počtu i výzvám ovládání ve vozech jsou vývojáři velmi opatrní. Přitom by jejich aplikace v mnoha případech výrazné úpravy nepotřebovaly. Tímto způsobem začal nyní přemýšlet samotný Google a pracuje na širší podpoře. Pokud při svém průzkumu obchodu aplikací narazí na adekvátně napsanou aplikaci, zařadí ji do nového programu kompatibility.
V hledáčku jsou nyní především audiovizuální aplikace, prohlížeče nebo hry, které již nyní podporují velké obrazovky a jdou připravené i pro použití ve vlastní řadě notebooků Chromebook. Stejně tak musí být všichni adepti vhodní pro použití ve voze. Možnost ovládání za jízdy je vyloučená, o zamčení ovládání se postará vozidlo automaticky. Přístup bude umožněný především v zaparkovaných vozidlech.
Program kompatibility byl oznámený na loňské konferenci Google I/O a do spuštění již zbývá necelý měsíc. I proto se seznam potenciálně kompatibilních aplikací začíná v obchodě Google Play pomalu plnit novými přírůstky. U některých aplikací, které se do seznamu dostanou, přibude i externí tlačítko pro krok zpět. Velikost prostředí se může měnit dynamicky podle velikosti displeje. Zobrazení proto nemusí vždy přesně odpovídat představám vývojářů. Pro ty Google připravil postupy, jak své aplikace vylepšit tak, aby lépe splnili podmínky pro zařazení do kategorie a pro zvýšení bezpečnosti používání v automobilech.
Které aplikace se do úzkého výběru dostanou, není zatím zřejmé. Google tyto informace bude do poslední chvíle držet pod pokličkou. Očekává se příchod vícero streamovacích služeb, jak poslechových, tak i seriálových a filmových. Tyto služby zahrnuje delší dobu například i Tesla, které jejich majitelé využívají pro cestující v zadní řadě nebo během nabíjení.
Zatímco systém Android Auto je na trhu dlouho řadu let a díky tomu je dnes schopný nabídnout i velkou škálu podporovaných aplikací, jeho mladší a schopnější sourozenec zatím vždy přišel zkrátka. Řeč je o Android Automotive, kompletním automobilovým operačním systému. I když je zatím nasazený jen v hrstce vozidel, jejich majitelé jsou stále nedočkaví, kdy se dočkají rozšíření počtu dostupných aplikací. Jelikož se vývojáři k zahrnutí nového operačního systému příliš nemají, vezme celou záležitost do rukou přímo Google.
Podpora Android Auto i OS Android Automotive vždy ležela přímo na bedrech samotných vývojářů. Však také kdo jiný by měl aplikace pro různá prostředí upravovat. Vzhledem k nízkému počtu i výzvám ovládání ve vozech jsou vývojáři velmi opatrní. Přitom by jejich aplikace v mnoha případech výrazné úpravy nepotřebovaly. Tímto způsobem začal nyní přemýšlet samotný Google a pracuje na širší podpoře. Pokud při svém průzkumu obchodu aplikací narazí na adekvátně napsanou aplikaci, zařadí ji do nového programu kompatibility.
V hledáčku jsou nyní především audiovizuální aplikace, prohlížeče nebo hry, které již nyní podporují velké obrazovky a jdou připravené i pro použití ve vlastní řadě notebooků Chromebook. Stejně tak musí být všichni adepti vhodní pro použití ve voze. Možnost ovládání za jízdy je vyloučená, o zamčení ovládání se postará vozidlo automaticky. Přístup bude umožněný především v zaparkovaných vozidlech.
Program kompatibility byl oznámený na loňské konferenci Google I/O a do spuštění již zbývá necelý měsíc. I proto se seznam potenciálně kompatibilních aplikací začíná v obchodě Google Play pomalu plnit novými přírůstky. U některých aplikací, které se do seznamu dostanou, přibude i externí tlačítko pro krok zpět. Velikost prostředí se může měnit dynamicky podle velikosti displeje. Zobrazení proto nemusí vždy přesně odpovídat představám vývojářů. Pro ty Google připravil postupy, jak své aplikace vylepšit tak, aby lépe splnili podmínky pro zařazení do kategorie a pro zvýšení bezpečnosti používání v automobilech.
Které aplikace se do úzkého výběru dostanou, není zatím zřejmé. Google tyto informace bude do poslední chvíle držet pod pokličkou. Očekává se příchod vícero streamovacích služeb, jak poslechových, tak i seriálových a filmových. Tyto služby zahrnuje delší dobu například i Tesla, které jejich majitelé využívají pro cestující v zadní řadě nebo během nabíjení.