Některé tradiční automobilky stále příliš nevěří v elektromobilitu a bojí se ji jako čert kříže, ačkoliv předpovědi pro příští roky říkají něco úplně jiného. Místo toho chtějí nadále vsázet na spalovací auta, popřípadě vývoj vodíkových aut, která jsou přitom mnohem dražší a z principu jsou to stejně elektromobily, akorát výrazně komplikovanější a nebezpečnější.
TIP: Výhoda Tesly je podle VW v tom, že nemá spalovací auta
Těžko říct, jestli je to jen osobní názor určitých vysoce postavených manažerů nebo prostě obrana tradičních automobilek proti tomu podílet se na něčem novém a měnit kvůli tomu celý byznys model, když to může znamenat pro výrobce aut docela nejistou budoucnost.
Koneckonců po včerejšku, kdy Tesla dosáhla nové rekordní ceny akcie, analytici označují mladou americkou automobilku Elona Muska za existenční hrozbu pro tradiční automobilové výrobce, protože je spíše technologickou firmou, která přináší něco víc než všechny ostatní automobilky a hlavně inovuje, kdežto ostatní spí na vavřínech.
Tentokrát výrokem překvapil Klaus Froehlich, šéf výzkumu a vývoje v BMW. Automobilka podle něj počítá s tím, že do roku 2030 bude prodávat tak 20-30 % aut elektrických (elektromobilů a plug-in hybridů), ovšem s velmi rozmanitou globální distribucí. Například ve Spojených státech prý „většina nepotřebuje bateriové elektromobily“. Ty budou potřeba akorát tak na západním pobřeží a částech východního pobřeží, zatímco zbytek USA bude pokračovat s běžnými benzínovými motory. Těžko říct, podle čeho tak usuzuje…
Pokud jde o Evropu, věří Froehlich plug-in hybridům více než elektromobilům, které mají mít tak 25% podíl na prodejích. V Číně se pak na východě mají prosadit elektromobily, a to relativně brzy, ovšem na západě prý BMW věří, že zůstanou věrni spalovacím motorům ještě příštích 15 až 20 let. Důvodem, proč nevidí šéf BMW elektromobilitu moc pozitivně, je prý potenciální riziko zvýšení ceny základních materiálů pro výrobu baterií, a tím zdražení všech elektrických vozů.
Podle odborných předpovědí a také nastupujících regulací v různých státech nejen v Evropě to však vypadá, že konec spalovacích aut se blíží a měl by nastat v příštích dvou dekádách. Elektromobily udělaly za posledních 5 let neuvěřitelný pokrok a co nás čeká v příštích 5 letech, se snad ani nedá odhadovat. BMW chce možná i proto raději zůstat při zemi a nepouštět se do něčeho nového, když by to znamenalo nemalé investice, ačkoliv i setrvání u tradičního byznysu může být svým způsobem poměrně riskantní, nemyslíte?
zdroj: Electrek
Některé tradiční automobilky stále příliš nevěří v elektromobilitu a bojí se ji jako čert kříže, ačkoliv předpovědi pro příští roky říkají něco úplně jiného. Místo toho chtějí nadále vsázet na spalovací auta, popřípadě vývoj vodíkových aut, která jsou přitom mnohem dražší a z principu jsou to stejně elektromobily, akorát výrazně komplikovanější a nebezpečnější.
TIP: Výhoda Tesly je podle VW v tom, že nemá spalovací auta
Těžko říct, jestli je to jen osobní názor určitých vysoce postavených manažerů nebo prostě obrana tradičních automobilek proti tomu podílet se na něčem novém a měnit kvůli tomu celý byznys model, když to může znamenat pro výrobce aut docela nejistou budoucnost.
Koneckonců po včerejšku, kdy Tesla dosáhla nové rekordní ceny akcie, analytici označují mladou americkou automobilku Elona Muska za existenční hrozbu pro tradiční automobilové výrobce, protože je spíše technologickou firmou, která přináší něco víc než všechny ostatní automobilky a hlavně inovuje, kdežto ostatní spí na vavřínech.
TIP: Škoda Auto to myslí s elektromobilitou vážně
Tentokrát výrokem překvapil Klaus Froehlich, šéf výzkumu a vývoje v BMW. Automobilka podle něj počítá s tím, že do roku 2030 bude prodávat tak 20-30 % aut elektrických (elektromobilů a plug-in hybridů), ovšem s velmi rozmanitou globální distribucí. Například ve Spojených státech prý „většina nepotřebuje bateriové elektromobily“. Ty budou potřeba akorát tak na západním pobřeží a částech východního pobřeží, zatímco zbytek USA bude pokračovat s běžnými benzínovými motory. Těžko říct, podle čeho tak usuzuje…
Pokud jde o Evropu, věří Froehlich plug-in hybridům více než elektromobilům, které mají mít tak 25% podíl na prodejích. V Číně se pak na východě mají prosadit elektromobily, a to relativně brzy, ovšem na západě prý BMW věří, že zůstanou věrni spalovacím motorům ještě příštích 15 až 20 let. Důvodem, proč nevidí šéf BMW elektromobilitu moc pozitivně, je prý potenciální riziko zvýšení ceny základních materiálů pro výrobu baterií, a tím zdražení všech elektrických vozů.
Podle odborných předpovědí a také nastupujících regulací v různých státech nejen v Evropě to však vypadá, že konec spalovacích aut se blíží a měl by nastat v příštích dvou dekádách. Elektromobily udělaly za posledních 5 let neuvěřitelný pokrok a co nás čeká v příštích 5 letech, se snad ani nedá odhadovat. BMW chce možná i proto raději zůstat při zemi a nepouštět se do něčeho nového, když by to znamenalo nemalé investice, ačkoliv i setrvání u tradičního byznysu může být svým způsobem poměrně riskantní, nemyslíte?
zdroj: Electrek