Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Výhoda Tesly je podle VW v tom, že nemá spalovací auta

  |  Jakub Mokříš  |  52 komentářů

Nečekaně upřímný a zároveň zajímavý byl komentář CEO Volkswagenu Herberta Diesse ohledně Tesly a jejího úspěchu.

Tip: Blíží se předobjednávky nového elektromobilu Volkswagen I.D.

Herbert Diess totiž řekl pro Financial Times:

“Myslím, že Tesla dělá dobrou práci. Nemusejí se starat o svůj odkaz. Nemusejí řešit další generaci spalovacích motorů a tak se mohou plně zaměřit na budoucnost. V tom mají výhodu.”

Tím zároveň naznačil, že budoucnost vidí především v elektromobilech, ale Volkswagen musí ještě stále řešit vozy poháněné konvenčními palivy a současně s tím vyvíjet nové technologie pro vozy poháněné bateriemi. Na závěr ještě Herbert Diess dodal, že si je vědom, že jeho automobilka zaostává za ostatními po stránce softwaru, ale že mají ve Volkswagenu stále ještě šanci svoji konkurenci dohnat.

Slova CEO automobilky jsou možná trochu nečekaně upřímná, zároveň se ale nezdá, že by to řekl z nějakého kalkulu nebo snad snahy vzbudit lítost. Prostě to řekl tak, jak to je. Velké automobilky mají skutečně v tomto oproti Tesle nevýhodu. Musejí se vždy ohlížet na svoji současnou produkci a na to, že zákazníci očekávají nové modely se spalovacími motory. Není tak možné sypat veškeré peníze do vývoje tak, jak to dělá Muskova Tesla, která nemusí brát žádné ohledy.

Zdroj: electrek

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
5 Comment threads
47 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
12 Comment authors
MartinpetrolheadKerosinMartinJuliett Hotel Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

A kdo je nutí vyvíjet spalovák? Ještě bych chápal, kdyby si stěžoval, že mají povinnost po určitou dobu být schopni dodávat náhradní díly, takže určitou výrobní kapacitu musí zachovat pro výrobu náhradních dílů pro své staré modely. Ale jim brání ukončit produkci a prodej spalováků k 1.3.2019 a věnovat se jen EV? A druhá věc. Co Tesla dělá, nebo plánuje dělat vědí 10 let? Tak proč a na co čekali? Je chválihodné, že to pan Diess takhle řekl, to všechna mu čest, ale omluva to není. Říkat můžou co chtějí. Z této situace je jediná cesta ven. Zredukovat obvyklou marži… Číst vice »

Lubo
Lubo

Pan Diess je blb. On vi ze automobilky z EU nevedi konkurovat Tesle ale pravi duvod taji. Umrimnost? Skutecne? K zamysleni: je vyhodou VW ze nema pracky, susicky, televize, lednicky, cihli, buldozery, tanky, kukurici, letadla?

Martin
Martin

Pravý důvod je cena transformace koncernu. Hazarder hnaný cenou akcií stojící na víře fanatických zákazníků. Cenou akcií na něž má na páku úvěry tak rizikové, že jedna chyba splaskne celou firmu je vždy ve výhodě. Alespoň dokud padá barva tedy dotace..

ZocelenyDrapalik
ZocelenyDrapalik

Vítejte ve světě kapitalizmu. Takhle totiž kapitalizmus a konkurence funguje. Firma musí stále sprintovat před konkurencí. Všechny peníze co vydělá investuje do svého rozvoje a je tak stále na hraně krachu. To už evropské socialistické koncerny dávno zapomněly.

petrolhead
petrolhead

Toto je kvalitní názor.

Martin
Martin

Takže vlastně kapitalista podniká za účelem budoucí ztráty a krachu? Panebože… Tohle co popisujete je ruleta nikoli uvažování vizionáře či odpovědné společnosti. Kapitalista investuje tolik aby se udržel v zisku a to zejména ve chvíli kdy o zisk přichází díky konkurenci. Tesla investuje peníze virtuální získané díky geniálním vlastnostem elona muska. On je vyvolený ve schopnosti přesvědčit lidi, kteří mu téměř v plném zaslepení zainvestovavaji naprosto nesmyslné věci. V historii světa bylo takových geniálních řečníků mnoho.. Lidi jim svěřili své životy a oni je vedli za ručičku. Díky tomu má Tesla tak nesmyslnou kapitalizaci, která je asi tak 10 x… Číst vice »

petrolhead
petrolhead

Kapitalista podniká navzdory současným ztrátám a hrozícímu krachu s vidinou budoucích zisků. Jak si vodí Musk své ovečky je rozhodně umění a cpou mu peníze dobrovolně a ještě u toho radostně hýkají. V tom, že Evropou cloumá socialismus, má Drápalík naprostou pravdu.

Martin
Martin

Je vidět, že jste nikdy nepodnikal. Jen do toho. S tímto přístupem Vaše teorie uzná rychlého naplnění. Za rok dospějete ke krachu svému i celé rodiny s vidinou svého bludu. Předně ale zjistíte, že Vám na ten Váš blud nikdo nepůjčí díky extrémní konzervativnosti. Tady nejsme v USA a vy jste neprodal PayPall..

petrolhead
petrolhead

No tak to jste vedle jak ta jedle. Já podnikám a to hromadu let…

Martin
Martin

Hromadu let s vidinou zisku?

Martin
Martin

Pokud dodavate na trh, který je skokově pokřiven dotacemi a restrikcemi, produkt a děláte to znevýhodněné se všemi závazky a prodejními kanály, tak máte nevýhodu. Každý podnikatel, který dělal útlum chápe jak je to drahé. To jsou skutečně špatně volená slova Diesse, protože jsou naprosto upřímná, ale 95% lidí jim nerozumí a bohužel vy jste mezi nimi.

Kerosin
Kerosin

A jak jste jeho slova pochopil vy? Prosím o váš výklad jeho myšlenky.

Martin
Martin

Tak jak jsem napsal a i on řekl. Pokud mate firmu postavenou na zdravý trh se všemi závazky a někdo přijde s tresty na váš produkt nebo dotacemi na konkurenční neživotná schopný produkt, tak jste prostě nahraný a ten kdo má čistý stůl bez závazků má výhodu. Prostě si nedovedete představit co stojí postavit jednu halu a do ní stroje a hlavně lidi. To je investice na 30 let a pokud vám jí někdo zboří tak i když máte zisk 10 mld tak vám bude trvat 5 let než se vůbec prizpusobite. To je bohužel politika, která v byznisu dělá… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Jenže elektrifikace osobních aut (nepočítám onu dávnou historii) tedy ta řekněme současná vlna začala už tak před těmi cca 15ti až 20ti lety. První vlaštovky byly už koncem devadesátých let, a po roce 2000 se už daly sehnat maloseriové vozy jako např Citroen Saxo. A co dělal VW a další “tradiční” automobilky?, vesele to ignorovali. Dotace, hmm tak hádejte kdo dostal v ROCE 2011 dotaci 1 miliardu EUR od spolkové vlády na rozvoj elektromobility? A hádejte kdo byl téhož roku touže vládou žádán a varován aby se elektromobilotou intenzivně zabýval? A hádanka poslední, kdopak se v roce 2012 bil v… Číst vice »

Martin
Martin

Zase se na to koukáte s jedním zavřeným okem. V roce 2010 byl koncern na hraně velkého problému. Díky tomu, aby celý svět neskončil ve válce byly důležité obory podporovány a to na celém světě neskutečnými dotacemi například šrotovným. Všichni si sáhli ke dnu a seškrtali co mohli. Díky tomu se teď máme všichni jako prasata v žitě. O elektromobilitu nebyl zájem jako není dnes a bateriový trh nebyl schopen dodat baterie takové, aby to dávalo smysl. Prostě se to jenom nesešlo. V první chvíli kdy se to začalo scházet naskočil na sedlo Elon Musk a díky svých rétorickým /… Číst vice »

Martin
Martin

Dejte tomu rok, dva a uvidíte ten masakr. Při těchto podmínkách kdy dostanete pokutu 6000 € za to, že si pořídíte diesel to půjde rychle.

ZocelenyDrapalik
ZocelenyDrapalik

Tak státní podpora není na Teslu ale na elektromobily. Když je to takové terno, mohly si na ně šáhnout i ostatní autovýrobci. Ale zvláštní je, že když jsou státní zásahy vy prospěch ropných koncernů, odpůrci elektromobilů najednou mlčí. Zachraňování automobilek v krizi, šrotovné, nebo třeba zvýhodnění nafty oproti benzínu jsem nikde ještě odpůrce elektromobilů řešit neviděl.

Martin
Martin

Četl jste celou diskuzi a nebo koukáte jen na obrázky?

Filip
Filip

Doporučuji Vám přečíst si článek znovu. Stojí v něm, že automobilky se musí ohlížet za svými zákazníky, kteří očekávají nový vylepešený model na konveční pohon, který doteď mají. Většina zákazníků automobilek nemá o elektromobil zájem ať už z jakýhokoliv důvodu. Problém je, že automobilky mají pouze dvě rozhodnutí. Obě víceméně pro ně špatné, ale jedno z nich je z dlouhodobého hlediska horší. Za prvé buď budou vyrábět spolu s stávající produkcí i elektromobily a dosáhnou požadovaných limitů, anebo budou produkovat vozidla se spalovacími motory, které budou ale muset být kvůli pokutám dražší. Navíc Tesla vyrábí jen zlomek aut toho, co… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Když se Henry Ford při tvorbě svého podnikatelského záměru ptal lidí jaký dopravní prostředek by chtěli, z valné většiny dostal odpověď “rychlejšího koně”. Takže pokud by to fungovalo jak píšete, začal by býval Ford šlechtit plemeno rychlejších koní a on vůl začal vyrábět auto Model T, které po něm z dotazovaných nechtěl vlastně nikdo. Spalovací motor si své století užil. Děkujeme, posloužil a je čas odejít. PS: a ty požadavky na dojezd, rychlost doplnění paliva a cenu už se prostě nebudou opakovat. Každý pořád čeká, a mluví o tom až přijde adekvátní náhrada – NEPŘIJDE. Líp už bylo, je třeba… Číst vice »

petrolhead
petrolhead

Pan Ford nabídl široké veřejnosti kvalitní auto za neskutečně nízké peníze, které si mohl dovolit každý. A všichni dobrovolně měnili koně za model T. Bez dotací a státní šikany. A Ford vydělával hromady peněz. Tesla (zatím) není žádná úžasná kvalita, levná není a je až po uši zadlužená. A přesto snižuje ceny svého produktu… To vypadá dost blbě i na vizionáře.

Kerosin
Kerosin

Příklad s Fordem měl demonstrovat vztah mezi podnikatelským záměrem, a většinovou touhou veřejnosti. Nemůžete lidem dávat co co si MYSLÍ že chtějí, ale to co POTŘEBUJÍ. Jak to bylo nebo nebylo s dotacemi, státní podporou a lobby vniklých petroleářských firem na počátku dvacátého století v USA nevíme ani jeden. Ale pochybuji, že to byla čistá hra. No a k té Tesle. Ano není stoprocentně spolehlivá, a POŘIZOVACÍ náklady nejsou ve vztahu ke spalovákům levné. To jak moc to kompenzuje následný provoz ponechme stranou, to jsme řešili už mockrát. S čím ale nelze souhlasit, je její zadluženost a cenová politika. Pravda,… Číst vice »

petrolhead
petrolhead

Já ale mluvil o tom, že Tesla má drahou výrobu. Ta auta jsou prostě drahá a je riziko, že v konkurenci prostě neobstojí. Proto se také zoufale snaží snížit náklady, propouštějí a ruší showroomy. A pokud jste tu zprávu četl pozorně, tak Tesla si na splátku PŮJČILA z hotovostních (provozních) peněz. Přeneseně splácí úvěr jiným úvěrem. A navíc mimochodem oznamuje, že bude zase v červených číslech. Já Muskovi fandím, ale tohle opravdu není dobré.

Kerosin
Kerosin

Ještě jsem dohledal ten dokument k těm dotacím, a kdy byl VW (a další) upozorňován, že se blíží elektromobilita.
Až budete mít volnou hodinku času, doporučuji shlédnout celé. První polovina tak “zajímavá” k tématu není, ale od 25té minuty, je to docela zajímavá přehlídka samolibosti, zaslepenosti a nafoukanosti představitelé oněch TRADIČNÍCH německých automobilek v čele s VW

https://www.youtube.com/watch?v=oASqhRqkTIk

petrolhead
petrolhead

Kerosine. Ten dokument jsem celý nedokoukal. Tak otrlý nejsem

Kerosin
Kerosin

No a to ta druhá půlka je větší masakr. Ta část s paní reportérkou jak se vozí v Mitsubishi mi přijde téměř až zbytečná. Ta část s Citroenem Saxo mi přijde jako milé melancholické zavzpomínání, ale těch posledních 20 minut je výživných.
U čeho jste to vzdal?

ZocelenyDrapalik
ZocelenyDrapalik

Udělejte si v tom jasno. Píšete že ” Většina zákazníků automobilek nemá o elektromobil zájem” a proto nadále vyvíjejí spalováky. Potom by tedy spalovák nebyl nevýhodou, ale naopak výhodou, protože jim přináší peníze, ze segmentu který Tesla nemá. Ale ono to bude asi celé jinak.

Martin
Martin

Je to jinak. Státy umělé diskriminují poplatky a množstevními omezeními počty vyrobených spalovacích. Na El. Dostanete dotaci a spalovací je zdaněno a početně omezeno nebo respektivě poměrově to nejziskovější je omezeno.

petrolhead
petrolhead

A na motory uvalují nesmyslné a neopodstatněné emisní regulace.

petrolhead
petrolhead

Já bych na něj tak přísný zase nebyl. To co Musk poslední roky dělá je naprostá jízda na tygru a ještě ani náhodou není jasné, jestli Tesla neskončí naprostým fiaskem. Že se VW chová odpovědně vůči vlastní firmě a bere ohledy na akcionáře bych jim tak přísně nevyčítal.

Kerosin
Kerosin

Jenže já bych nepřičítal VW jako cnost, ale spíš jako znouzecnost. Ono jim totiž nic jiného nezbývá. Tak se svůj problém snaží alespoň nějak důstojně prodat veřejnosti.

petrolhead
petrolhead

:-D Tak to máte asi pravdu

Pavel
Pavel

narozdíl od tesly mají vyhodu v tom, že prodeje spalováku jim nese zisk. Tesla sice jede, ale na dluhy. Automobilky můžou udělat elektromobil ještě levněji, jenom dají pod kapotu elektromotor místo spalováku. Sedmdesát procent dílů minimálně je původních.

diaselgate
diaselgate

Pokud bude sedmdesát procent dílů původních tak potom je to ten průser.

Kerosin
Kerosin

Tímto postupem by jste produkoval klasická auta s elektrickým motorem, něco jako od VW E-golf, nebo E-Up. Tak v životě nedocílíte výkonnosti EV na vlastní platformě.
Je to podobný paskvil asi jako kdyby jste před kočár co je určen na tahání koňmi zapřáhnul spalovací motor na kolech. Taky by to jelo, ale lepší je rovnou udělat auto.

Martin
Martin

Tesla je postavená z mechanických komponent co byly na trhu. Nevýhoda egolfu je pouze použití platformy což bylo naprosto logické a smysluplné rozhodnutí když to nikdo nekupuje.

Kerosin
Kerosin

V Tesle je víc než 75% komponent vyvinutých (vynalezených) jen a pouze tuto automobilkou. Proto má takový náskok. Dinosauří automobilky si myslely, že elektromobil vyrobí tak, že dají místo spalováku elektromotor, a místo nádrže baterii, ale ejhle ono to nefunguje, respektive funguje, ale blbě a nikdo o tom v konkurevci skutečných EV nestojí.

petrolhead
petrolhead

A přesto jste si koupil auto od dinosaura a nikoliv od Tesly ;-)

Kerosin
Kerosin

Protože na Teslu nemá peníze, a asi nikdy mít nebudu. Nikoliv, že bych ji nechtěl.

Martin
Martin

To co jste napsal je úplný omyl. To co udělali ty dinosauři je naprosto logický a smysluplný krok jak připravit a otestovat budoucí na dotacích postavenou technologii o kterou nemá zatim nikdo zájem a to bez zbytečných nákladů.

Kerosin
Kerosin

V zásadě souhlasím, jen měli tenhle postup aplikovat o dvacet let dříve. Byli o tom informováni, byli varováni, a byli žádáni – a byli k tomu DOTOVÁNI.
A co udělali? Co vyvinuli? Diesel EURO 4 a emise šidící software.
Testovacímu období, kdy do spalováku vmontujete elektromotor probíhalo na přelomu tisíciletí… né ke konci druhé dekády.

Martin
Martin

Vnášíte do toho příliš nesmyslných emocí. Celý trh s automobily, elektrotechnikou a elektronikou je odjakživa pokřiven. Důležité vynálezy ohledně získávání energie jsou tajeny.. Kdyby nebylo to co Tesla stvořil zničeno, tak žádné spalováky nejezdí.. Není to o tom jestli fandíte hazardérovi nebo lotrům z VW. Je to o nezaslepeném pohledu na věc v reálném čase. Když budete brečet na každém hrobě, tak moc daleko nedojdete.

Kerosin
Kerosin

Děsí mě představa, že máte možná pravdu. Onehdá (už to bude nějaký pátek) jsem se někde dočetl, že Leica vyvinula stabilizaci obrazu ve foťáku již počátkem sedmdesátých let – obratem si to nechali patentovat a urychleně zkovali do trezoru, aby ještě nějakou tu dekádu prodávali běžnou “nestabilizovanou” optiku aby se jim její vývoj zaplatil.
Hrozná představa kolik patentů a skvělých vynálezů leží někde v trezorech, aby někdo vydělal dost peněz. Snad jsou to jen mé chmurné představy.

Martin
Martin

Tak to je celá logika kapitalismu. Pokud máte dojnou krávu tedy produkt, který nese bez investic, tak nejdete na trh s hvězdou.. tzn s produktem který stojí prachy a zisk nese malý i kdyby to mělo znamenat technologický převrat… Každý chce jistoty a v tom se dobře spí a svět kolem běží..

Petr H.
Petr H.

Až Tesle dojdou zákazníci, zbydou jí jen oči pro pláč. Ten, kdo bude mít ve výrobní obálce i “spalováky”, přežije.

Kerosin
Kerosin

Je zbytečné si udržovat v portfoliu spalováky. Možná není budoucnost v elektromobilech, ale ve spalovácích není určitě. Spalovák si své století užil a je konec. Děkujeme, posloužil, ale už se nikdy nevrátí, už bude pouze na ústupu.

Ivo
Ivo

Většinu lidí dnes, kteří si kupují automobil pro jeho užitnou hodnotu (nikoliv pro okázalost, nebo pro firmu, kde si automobil dají do nákladů, ze statistiky vyplývá, že firmy kupují 75% nových automobilů), nezajímá jakým automobilem (například zda je poháněn elektromotorem, nebo spalovacím motorem, nebo jakým počtem asistenčních systémů automobil disponuje) jedou do zaměstnání, nebo za zábavou (o tom svědčí současný zájem o ojeté automobily, kdy v lednu bylo prodáno 13 239 ojetých automobilů, protože jsou levnější), ale aby se tam co nejpohodlněji a bez přemýšlení dostali a nemuseli udělat ani krok ze zastávky vlaku, nebo autobusu. Běžné lidi se selským… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Docela realistický popis situace, jen trochu tristní nemyslíte? Ale máte pravdu. Můj bývalý spolužák pracuje v pojišťovně jako likvidátor. A víte jaká byla nejčastější odpověď lidí postižených povodní v roce 2002, u kterých likvidoval škodu? “My jsme nečekali, že by to potkalo zrovna nás. Ano pořád o tom mluvili v televizi a v rádiu, ale koho by napadlo, že to doteče až k nám.” PS: ta skupina lidí o které píšete, ta masa (a souhlasím, že to tak je), proč myslíte, že jsou tak soustředění jen na parametr kupní ceny, a vůbec nezapočítávají návratnost v provozních nákladech? Jen mne zajímá,… Číst vice »

petrolhead
petrolhead

Jenomže těch 350.000,- stačí zatím tak na ty baterie a velké automobilky na EV nevěří. Jsou do toho uměle tlačené regulacemi, vyrábějí je nerady, se ztrátami doufajíc, že se to brzy přežene.

Kerosin
Kerosin

No ale to mluvíte jen o nových autech. V Čechách je skupina lidí, kteří si kupují auto nové minoritou. Je téměř národním sportem předhánět se v tom, kdo sežene (doveze) lepší ojetinu.
A v ojetinách je 350tis (respektive cca 13 500 EUR) už teď dostatečná částka. A počkejte, co se bude dít po téhle “letní” sezóně. Já tedy samozřejmě nemám věšteckou kouli, takže NEVÍM to, ale tipuju, že s příchodem tolika nových EV modelů ke konci tohoto roku, se části EU orientované západně (severozápadně) od nás s ojetinama roztrhne pytel.
A to bude teprve ta pravá voda na český mlýn.

petrolhead
petrolhead

A co když budou kupovat EV jenom jako další auto do rodiny?

Juliett Hotel
Juliett Hotel

Důvod, proč nadále vyvíjejí i spalovací motory, jsou i veřejné zakázky. Například policii bude trvat tak 10 let, než vypíše zakázku na něco jiného, než na benzínový motor o výkonu minimálně 110 kw, pěti dveřmi a dojezdem 500km. Nelze jen tak potopit všechny obchodní partnery tím, že přestanete odebírat, nehledě na sankce ze smluv plynoucí. Dealerská síť na tohle není ani zdaleka připravena, že by prodávala jen elektro-auta. Nejsou k tomu řádně vzdělaní lidé, aspoň ne teď. Kerosin tu mluví o dotaci pro VW na elektrické vozy. Pamatuji si, že vývoj skutečně jel a na hradě jezdila elektrická Škoda Octavia… Číst vice »

Mobilní zobrazení