Zvětšování baterií v elektromobilech nemá smysl. BMW půjde jinou cestou
![Logo BMW | foto: Zdeněk Buček](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2FBMW_i5_M60_test_-007-1800x1013.jpg&w=3840&q=87)
BMW se zaměřuje na efektivitu elektromobilů místo velkých baterií. Neue Klasse nabídne delší dojezd, lepší aerodynamiku a rychlejší nabíjení.
BMW sází především na efektivitu elektromobilů
Automobilový průmysl se dlouhodobě snaží zvyšovat dojezd elektromobilů, což často znamená osazování vozidel co největšími bateriemi. BMW se rozhodlo jít jinou cestou. Podle šéfa vývoje automobilky Franka Webera není neustálé zvětšování baterií u elektromobilů udržitelným řešením. Weber tvrdí, že vozy s dojezdem přes 1 000 km s sebou nesou vysokou uhlíkovou stopu a proto se mnichovská automobilka soustředí na zvyšování efektivity svých vozů.
Místo zbytečného zvětšování baterií se BMW zaměřuje na optimalizaci aerodynamiky, snižování hmotnosti a vylepšení technologie pohonu. Automobilka již nyní nabízí modely, které mají reálný dojezd mezi 400 a 500 km, což podle interních průzkumů pokrývá potřeby většiny zákazníků. S příchodem nové generace elektromobilů nazvané Neue Klasse by se měl dojezd zvýšit o dalších 30 %.
Jedním z klíčových prvků efektivnějších elektromobilů jsou pokročilé bateriové články. BMW vyvíjí vlastní válcové články, které by měly nabídnout až o 30 % rychlejší nabíjení. To znamená, že během deseti minut bude možné dobít vůz na dalších přibližně 300 km. Tato technologie výrazně zkrátí čas potřebný na cestách a usnadní dlouhé jízdy bez nutnosti obřích baterií.
![BMW Vision Neue Klasse | foto: BMW](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F09%2FBMW-Vision-Neue-Klasse-3.jpg&w=3840&q=75)
Dlouhé trasy absolvuje jen minimum řidičů
Podle dat, kterými automobilka disponuje, pravidelně překonává vzdálenosti v řádu stovek kilometrů jen velmi malé procento řidičů. Většina uživatelů dobíjí své vozy doma nebo v práci, což eliminuje potřebu extrémně velkých baterií. BMW proto sází na optimalizaci spotřeby a na rychlé nabíjení, což umožní pohodlnější a udržitelnější provoz elektromobilů.
Další technologickou revolucí v oblasti elektromobility budou solid-state baterie, které nabídnou vyšší hustotu energie a bezpečnější provoz. Frank Weber ale varuje, že tato technologie je ještě vzdálena přibližně jednu generaci vozů, tedy minimálně deset let. Německá automobilka na ní pracuje, ale aktuálně se soustředí na zdokonalování současných lithium-iontových baterií.
BMW tedy nevěří honbě za obřími bateriemi a místo toho se zaměřuje na efektivitu a inovativní technologie. Díky tomu chce svým zákazníkům nabídnout praktické, ekologičtější a zároveň výkonné elektromobily, které budou snadno využitelné v každodenním provozu. Optimalizace má současně pomoci ve směřování značky k udržitelné budoucnosti elektromobility.
Autor článku
![Petr Bergmann - Redaktor](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F10%2Fdavid-attenborough-banner.jpg&w=3840&q=75)
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".