Zpřístupnění Superchargerů od Tesly způsobilo nečekaný problém

Petr Bergmann
  • Se zpřístupněním nabíjecích míst Tesly se pojí specifický problém
  • Často nelze využít všechny dostupné stojany
  • Superchargery jsou šity na míru vlastním modelům
Škoda Enyaq 80X iV na Tesla Superchargeru ve Švédsku
Škoda Enyaq 80X iV na Tesla Superchargeru ve Švédsku

Během loňského roku umožnila Tesla nabíjení elektromobilů jiných značek ve své nabíjecí síti Supercharger. Zatímco v Evropě již otevřela stovky stanic ve většině zemí, kde působí, v Severní Americe s podobným rozhodnutím zatím váhá.

Tesla a problémy s nabíjecím portem

Ani v Evropě zatím nejsou zpřístupněna všechna nabíjecí místa a americká automobilka testuje dopad svého rozhodnutí na funkčnost nabíjecí sítě. V průběhu testovacího provozu se totiž objevil nečekaný problém, který si zpočátku nikdo pořádně neuvědomil. Supercharger je navržen přesně na míru vozů Tesla. Situaci dokonale vystihuje video.

Majitel Tesly Model 3 parkuje u nabíjecího stojanu a teprve v okamžiku, kdy se chystá vůz připojit k síti, zjišťuje, že nabíjecí port obsadil vedle stojící Jaguar I-Pace. Pro jeho majitele jde o jedinou možnost, jak se k Superchargeru připojit. Veškerá problematika vychází z designu vozů Tesla, které mají nabíjecí port umístěný vždy vlevo vzadu. U jiných elektromobilů tomu ale tak není. Některá vozidla mají nabíjecí port vlevo vpředu, podobně jako I-Pace, jiná uprostřed přídě, jako například Hyundai Kona Electric nebo Renault Zoe.

Porsche Taycan u Supechargeru
Porsche Taycan u Supechargeru

Čtěte také: Zákazníci se dočkali. Tesla doručuje první Modely S/X Plaid v Evropě


Co bude se současnými 40 000 Superchargery?

Díky nesrovnalostem v umístění nabíjecích portů následně dochází k potížím, které Tesla dosud nemusela řešit. I to je důvodem, proč jiní provozovatelé dobíjecích sítí zaměřených na široké spektrum elektromobilů postupují odlišně. Jejich nabíjecí místa bývají vybavena mnohem delšími připojovacími kabely dosahujícími i na vzdálenější pozice nabíjecích portů.

Pokud bude Tesla chtít ve zpřístupňování Superchargerů pokračovat, bude muset přijmout podobné řešení. Zdá se ale, že Tesla již situaci vnímá a své Superchargery nové generace vybavuje mnohem delšími kabely. Otázkou je, jak bude Tesla schopna nebo ochotna přizpůsobit danému problému stávající nabíjecí stanice. Při jejich počtu, který celosvětově převyšuje 40 000 nabíjecích míst, nepůjde o malou investici.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články