Zlaté časy v Sant’Agatě: Lamborghini jede na vlně úspěchu

Lamborghini má za sebou rekordní rok. Poprvé překonalo 3 miliardy eur v tržbách a dosáhlo historicky nejvyššího provozního zisku.
Nejlepší rok v historii
Italský výrobce sportovních prémiových vozů Lamborghini má za sebou historicky nejúspěšnější rok. Podle zveřejněných hospodářských výsledků se mu podařilo pokořit hned několik rekordů. Lamborghini poprvé překročilo hranici 3 miliard eur v tržbách – konkrétně dosáhlo na 3,09 miliardy (75,7 miliard korun), což znamená meziroční nárůst o 16,2 %. Ještě výraznější byl skok v provozním zisku: 835 milionů eur (20,5 miliard korun) představuje historické maximum značky a zároveň růst o 15,5 % oproti roku 2023.
Těchto výsledků dosáhlo navzdory tomu, že počet dodaných vozidel meziročně stoupl pouze o 575 na 10 687 kusů. Jaký je klíč k úspěchu? V první řadě je to marže ve výši 27 %, i když jak poznamenává server Autoblog, konkurence v Maranellu to dělá ještě lépe. Ferrari se podařilo dosáhnout provozní marže 28,3 procenta při prodeji 13 752 vozů.
Podle vedení Lamborghini jsou však rekordní čísla za rok 2024 především vyvrcholení bezprecedentního období transformace, kdy automobilka během pouhých 18 měsíců zcela obnovila svou modelovou paletu uvedením tří nových elektrifikovaných modelů – Revuelto, Urus a Temario, čímž upevnila svou pozici v tomto segmentu a vyvolala silný zájem na celosvětové úrovni.

Zaměřit se chce na ženy a dobýt Indii
Přes veškeré úspěchy připomíná Stephan Winkelmann, že Lamborghini má stále kam růst. Ročně totiž prodá jen zlomek z celkových 80 milionů aut prodaných po celém světě. „V některých městech na světě je hustota našich aut vyšší. Na druhou stranu máme po celém světě stále více osob s vysokým majetkem, takže je zde příležitost zvýšit objemy, aniž bychom přišli o exkluzivitu,“ řekl Winkelmann v rozhovoru pro server Business Insider.
Typický zákazník Lamborghini je bohatý muž ve středním věku, který vlastní v průměru 12 aut. Ženy dnes tvoří jen asi 5 až 6 % klientely, ale značka v nich vidí velký nevyužitý potenciál. Některé trhy už navíc ukázaly, že oslovit tuto cílovou skupinu lze úspěšně. „Minulý týden jsem byl v Koreji a tam už mají 50% podíl žen. Takže je to začátek správné cesty,“ podotkl Winkelmann.
Kromě toho chce Lamborghini proniknout na nové trhy, přičemž největší potenciál podle CEO Stephana Winkelmanna představuje Indie. „Nevidím žádný jiný trh, kromě Indie, který by mohl dramaticky vyrůst podobně jako ty klíčové,“ uvedl. USA zůstávají hlavním odbytištěm značky, následované Evropou, východní Asií a Blízkým východem – a to se podle vedení firmy v dohledné době nezmění.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.