Tesla plánuje silnou ofenzívu proti čínským výrobcům. Aby však mohla úspěšně bojovat s levným elektromobilem s cenou do 25 tisíc dolarů, musí drasticky změnit způsob výroby. O jak výraznou změnu se Tesla pokouší? Po sto letech standardizované výrobní lince Henryho Forda prý nezbude skoro nic.
Zatímco dodnes se na vozech pracuje s postupným příbytkem jednotlivých součástí, revoluční přístup Tesly chce proces zcela obrátit naruby. Během výroby vůbec nepoznáte, že se jedná o výrobu vozu. Vícero pracovníků bude schopných pracovat na menších součástech souběžně a teprve v konečné fázi se díly spojí dohromady jako LEGO a vytvoří finální vůz.
Tesla tento přístup nazývá jako unboxed, tedy rozbalený. Nejen Teslou, ale i nezávislými studiemi je dokázané, že nejméně efektivním a brzdícím procesem je lakování. Karoserie se svaří z jednotlivých dílů, osadí se dveřmi a poté se celé vozidlo lakuje ve vanách nebo stříká barvami. Celý proces je ale zdlouhavý a navíc plýtvá materiály. Lakování jednotlivých dílů má samo o sobě ušetřit až 50 % nákladů na barvení.
Čtěte také: Zlomový okamžik se blíží. Výroba elektroaut zlevní a začnou se dít věci
Obrácený způsob výroby vozidel by mohl teoreticky ušetřit kolem 40 % oproti námi důvěrné známé technologii. Společnost Caresoft, která se zabývá průmyslovým benchmarkingem, strávila přes 200 tisíc hodin replikováním digitální simulace Muskového výrobního procesu. Ředitel společnosti, Mathew Vachaparampil, potvrdil, že modulární systém je dosažitelný, ale zatím reálné úspory dosahují spíše 33 než 50 %.
Muskův plán byl představen investorům již v roce 2020. Tehdy se měl již objevit i levný model značky. Bližší představy o fungování linky ale ani tehdy ředitel nepředstavil. Podobně jako vůz i časová osa pro testování revoluční linky je dosud neznámá. Ač se nový systém zdá být prokazatelně efektivní, i samotný výzkum a testování zabere notnou dávku času i finančních prostředků.
Tesla plánuje silnou ofenzívu proti čínským výrobcům. Aby však mohla úspěšně bojovat s levným elektromobilem s cenou do 25 tisíc dolarů, musí drasticky změnit způsob výroby. O jak výraznou změnu se Tesla pokouší? Po sto letech standardizované výrobní lince Henryho Forda prý nezbude skoro nic.
Zatímco dodnes se na vozech pracuje s postupným příbytkem jednotlivých součástí, revoluční přístup Tesly chce proces zcela obrátit naruby. Během výroby vůbec nepoznáte, že se jedná o výrobu vozu. Vícero pracovníků bude schopných pracovat na menších součástech souběžně a teprve v konečné fázi se díly spojí dohromady jako LEGO a vytvoří finální vůz.
Tesla tento přístup nazývá jako unboxed, tedy rozbalený. Nejen Teslou, ale i nezávislými studiemi je dokázané, že nejméně efektivním a brzdícím procesem je lakování. Karoserie se svaří z jednotlivých dílů, osadí se dveřmi a poté se celé vozidlo lakuje ve vanách nebo stříká barvami. Celý proces je ale zdlouhavý a navíc plýtvá materiály. Lakování jednotlivých dílů má samo o sobě ušetřit až 50 % nákladů na barvení.
Čtěte také: Zlomový okamžik se blíží. Výroba elektroaut zlevní a začnou se dít věci
Obrácený způsob výroby vozidel by mohl teoreticky ušetřit kolem 40 % oproti námi důvěrné známé technologii. Společnost Caresoft, která se zabývá průmyslovým benchmarkingem, strávila přes 200 tisíc hodin replikováním digitální simulace Muskového výrobního procesu. Ředitel společnosti, Mathew Vachaparampil, potvrdil, že modulární systém je dosažitelný, ale zatím reálné úspory dosahují spíše 33 než 50 %.
Muskův plán byl představen investorům již v roce 2020. Tehdy se měl již objevit i levný model značky. Bližší představy o fungování linky ale ani tehdy ředitel nepředstavil. Podobně jako vůz i časová osa pro testování revoluční linky je dosud neznámá. Ač se nový systém zdá být prokazatelně efektivní, i samotný výzkum a testování zabere notnou dávku času i finančních prostředků.