Žádné potápění elektromobilu do kontejneru s vodou. Renault vymyslel super řešení

Matouš Vrchota
  • Hasiči dostanou speciální diagram s přístupovými cestami k baterii ve voze
  • Díky speciálním kanálům dokáží zaplavit baterii vozu i bez celkového ponoření
  • Technologii vyvinul Renault společně se specialisty záchranných složek
Historicky první požár elektromobilu v Česku si připsal Peugeot e-208
Historicky první požár elektromobilu v Česku si připsal Peugeot e-208

Zajisté jste již slyšeli nebo v horším případě i viděli, že hašení požáru elektrického vozidla není vůbec tak přímočaré a jednoduché jako u konvenčních spalovacích aut. Rizika, která představují baterie a jejich technologie, jsou mnohem náročnější na bezpečné uhašení. Skupina Renault proto své elektrické modely vyvíjí ve spolupráci se záchrannými složkami a očividně je to dobrý nápad, který může zachraňovat životy.

Uhasit elektrické nebo spalovací auto již nebude rozdílné

Výsledkem spolupráce úzké skupiny expertů s vývojáři automobilové skupiny Renault je takový, že auta na baterky používající nejnovější technologii nebude potřeba složitým procesem ponořovat celé do vody pro zajištění kompletního uhašení. Speciální přístupová místa v podvozku pomohou záchranářům naplnit nejrizikovější místa kapalinou mnohem rychleji.

Dalším pomocným prvkem má být i speciální QR kód umístěný na čelním skle vozidla. Po naskenování se záchranářům ukáže schéma vozu a jeho příprava pro nejsnazší extrakci posádky a právě i umístění přístupových bodů k zaplavení baterií. Tímto diagramem budou vybavena všechna vozidla skupiny Renault Group již od letošního roku.

QR diagram pro záchranáře
QR diagram pro záchranáře

Čtěte také: Byl to podvod. Pojišťovna AXA v drsném crashtestu nafejkovala požár Tesly!


Tohle řešení může zachraňovat životy

Nejen, že pomůže s okamžitou identifikací typu vozidla (spalovací, hybrid, plug-in hybrid, elektromobil), ale zvýrazní i místa na karoserii, která jsou nejvhodnější pro řezání v případě zaklínění posádky. V určitých případech může takový pomocník ušetřit zásahové jednotce i patnáct minut ze zásahu.

V případě požáru dokáže díky přístupovým místům jednotka dosáhnout uhašení elektrického auta již během 5 minut (!). Běžně dnes takový proces trvá i tři hodiny.

Přítomnost záchranného diagramu navíc bude hrát i roli v budoucích testech bezpečnosti. Evropská agentura Euro NCAP bude při testech zohledňovat, zda vůz takovým diagramem disponuje a usnadní práci záchranným jednotkám. I když se jedná o myšlenku skupiny Renault, měli by se podobným směrem vydat i ostatní výrobci.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články