Zajisté jste již slyšeli nebo v horším případě i viděli, že hašení požáru elektrického vozidla není vůbec tak přímočaré a jednoduché jako u konvenčních spalovacích aut. Rizika, která představují baterie a jejich technologie, jsou mnohem náročnější na bezpečné uhašení. Skupina Renault proto své elektrické modely vyvíjí ve spolupráci se záchrannými složkami a očividně je to dobrý nápad, který může zachraňovat životy.
Výsledkem spolupráce úzké skupiny expertů s vývojáři automobilové skupiny Renault je takový, že auta na baterky používající nejnovější technologii nebude potřeba složitým procesem ponořovat celé do vody pro zajištění kompletního uhašení. Speciální přístupová místa v podvozku pomohou záchranářům naplnit nejrizikovější místa kapalinou mnohem rychleji.
Dalším pomocným prvkem má být i speciální QR kód umístěný na čelním skle vozidla. Po naskenování se záchranářům ukáže schéma vozu a jeho příprava pro nejsnazší extrakci posádky a právě i umístění přístupových bodů k zaplavení baterií. Tímto diagramem budou vybavena všechna vozidla skupiny Renault Group již od letošního roku.
Čtěte také: Byl to podvod. Pojišťovna AXA v drsném crashtestu nafejkovala požár Tesly!
Nejen, že pomůže s okamžitou identifikací typu vozidla (spalovací, hybrid, plug-in hybrid, elektromobil), ale zvýrazní i místa na karoserii, která jsou nejvhodnější pro řezání v případě zaklínění posádky. V určitých případech může takový pomocník ušetřit zásahové jednotce i patnáct minut ze zásahu.
V případě požáru dokáže díky přístupovým místům jednotka dosáhnout uhašení elektrického auta již během 5 minut (!). Běžně dnes takový proces trvá i tři hodiny.
Přítomnost záchranného diagramu navíc bude hrát i roli v budoucích testech bezpečnosti. Evropská agentura Euro NCAP bude při testech zohledňovat, zda vůz takovým diagramem disponuje a usnadní práci záchranným jednotkám. I když se jedná o myšlenku skupiny Renault, měli by se podobným směrem vydat i ostatní výrobci.
Zajisté jste již slyšeli nebo v horším případě i viděli, že hašení požáru elektrického vozidla není vůbec tak přímočaré a jednoduché jako u konvenčních spalovacích aut. Rizika, která představují baterie a jejich technologie, jsou mnohem náročnější na bezpečné uhašení. Skupina Renault proto své elektrické modely vyvíjí ve spolupráci se záchrannými složkami a očividně je to dobrý nápad, který může zachraňovat životy.
Výsledkem spolupráce úzké skupiny expertů s vývojáři automobilové skupiny Renault je takový, že auta na baterky používající nejnovější technologii nebude potřeba složitým procesem ponořovat celé do vody pro zajištění kompletního uhašení. Speciální přístupová místa v podvozku pomohou záchranářům naplnit nejrizikovější místa kapalinou mnohem rychleji.
Dalším pomocným prvkem má být i speciální QR kód umístěný na čelním skle vozidla. Po naskenování se záchranářům ukáže schéma vozu a jeho příprava pro nejsnazší extrakci posádky a právě i umístění přístupových bodů k zaplavení baterií. Tímto diagramem budou vybavena všechna vozidla skupiny Renault Group již od letošního roku.
Čtěte také: Byl to podvod. Pojišťovna AXA v drsném crashtestu nafejkovala požár Tesly!
Nejen, že pomůže s okamžitou identifikací typu vozidla (spalovací, hybrid, plug-in hybrid, elektromobil), ale zvýrazní i místa na karoserii, která jsou nejvhodnější pro řezání v případě zaklínění posádky. V určitých případech může takový pomocník ušetřit zásahové jednotce i patnáct minut ze zásahu.
V případě požáru dokáže díky přístupovým místům jednotka dosáhnout uhašení elektrického auta již během 5 minut (!). Běžně dnes takový proces trvá i tři hodiny.
Přítomnost záchranného diagramu navíc bude hrát i roli v budoucích testech bezpečnosti. Evropská agentura Euro NCAP bude při testech zohledňovat, zda vůz takovým diagramem disponuje a usnadní práci záchranným jednotkám. I když se jedná o myšlenku skupiny Renault, měli by se podobným směrem vydat i ostatní výrobci.