Francouzský prezident Emmanuel Macron oznámil, že Francie plánuje po následcích koronaviru poslat 8 miliard eur na oživení tamního automobilového průmyslu. Hlavní částí plánu je zvýšení výroby a prodejů elektrických vozů.
TIP: TOP 10 elektromobilů, kterých se zřejmě dočkáme ještě v roce 2020
Pokud se podíváme na prodeje automobilů ve Francii a srovnáme letošní dubnové prodeje s prodeji minulý rok, tak zjistíme, že spadly o 90 %. Macron řekl, že chce zachránit tamní automobilový průmysl, a že chce, aby se Francie stala evropským lídrem v oblasti výroby “čistých” aut.
Jak se asi Francie popere s konkurencí? Německo má totiž podobné plány. Chce se také stát evropskou jedničkou ve výrobě elektrických vozů. Macron dále oznámil, že Francie zvýší dotace na elektromobily, konkrétně z nynějších 6 tisíc eur až na 7 tisíc eur. Dle očekávání by měla pobídka motivovat lidi k sešrotování svých starých aut a ke koupi aut s nižšími emisemi.
Bruno Le Maire, francouzský ministr hospodářství a financí, řekl minulý týden: „Jsme připraveni podpořit poptávku po vozidlech, ovšem budeme podporovat pouze čistá vozidla, která produkují méně CO2, konkrétně jde o elektrické vozy.“
Macron také na Twitter přidal příspěvek, ve kterém psal, že se masivně zvýší podpora společností Peugeit-Citroen a Renault. S nimi se také zvýší dodavatelům součástek. Později během dne 26. května navštívil dodavatelskou společnost Valeo, která vyrábí součástky pro elektromobily. Využívání továrny firmy Valeo, která se nachází v severní části Francie, je též součástí prezidentova záchranného plánu, který by mohl mimo jiné zachránit až 400 tisíc francouzských zaměstnanců, kteří pracují v automobilovém průmyslu.
Částka 8 miliard eur, která má na záchranu průmyslu putovat, prý nezahrnuje vládní půjčku 5 miliard eur, kterou si vzal Renault. Nezahrnuje ani miliony, které šly na dočasné mzdy zaměstnancům v průmyslu.
zdroj: Electrek
Francouzský prezident Emmanuel Macron oznámil, že Francie plánuje po následcích koronaviru poslat 8 miliard eur na oživení tamního automobilového průmyslu. Hlavní částí plánu je zvýšení výroby a prodejů elektrických vozů.
TIP: TOP 10 elektromobilů, kterých se zřejmě dočkáme ještě v roce 2020
Pokud se podíváme na prodeje automobilů ve Francii a srovnáme letošní dubnové prodeje s prodeji minulý rok, tak zjistíme, že spadly o 90 %. Macron řekl, že chce zachránit tamní automobilový průmysl, a že chce, aby se Francie stala evropským lídrem v oblasti výroby “čistých” aut.
Jak se asi Francie popere s konkurencí? Německo má totiž podobné plány. Chce se také stát evropskou jedničkou ve výrobě elektrických vozů. Macron dále oznámil, že Francie zvýší dotace na elektromobily, konkrétně z nynějších 6 tisíc eur až na 7 tisíc eur. Dle očekávání by měla pobídka motivovat lidi k sešrotování svých starých aut a ke koupi aut s nižšími emisemi.
Bruno Le Maire, francouzský ministr hospodářství a financí, řekl minulý týden: „Jsme připraveni podpořit poptávku po vozidlech, ovšem budeme podporovat pouze čistá vozidla, která produkují méně CO2, konkrétně jde o elektrické vozy.“
Macron také na Twitter přidal příspěvek, ve kterém psal, že se masivně zvýší podpora společností Peugeit-Citroen a Renault. S nimi se také zvýší dodavatelům součástek. Později během dne 26. května navštívil dodavatelskou společnost Valeo, která vyrábí součástky pro elektromobily. Využívání továrny firmy Valeo, která se nachází v severní části Francie, je též součástí prezidentova záchranného plánu, který by mohl mimo jiné zachránit až 400 tisíc francouzských zaměstnanců, kteří pracují v automobilovém průmyslu.
Částka 8 miliard eur, která má na záchranu průmyslu putovat, prý nezahrnuje vládní půjčku 5 miliard eur, kterou si vzal Renault. Nezahrnuje ani miliony, které šly na dočasné mzdy zaměstnancům v průmyslu.
zdroj: Electrek