Zábavnější auto asi nenajdete. Jezdí na elektřinu a snadno se s ním driftuje

Dnešní automobilový trh čím dál více postrádá vozy, které výrobci vyráběli jen proto, aby jimi rozdávali radost. Honba za snižováním emisí, spotřeby i dalších věcí ale zapomíná na ty, kteří milovali vozy pro jejich sílu a zábavu. Hyundai a jeho sportovní divize N nám naštěstí připomíná, že jejich vozy stále umí být zábavné. Důkazem toho je i našlapaná verze Ioniq 5 N. Nyní ale tým přichází s ještě zábavnějším modelem. Má i šanci se dostat k zákazníkům.
Nejnovější počin od Hyundai divize N
Hyundai Ioniq 5 N se dnes řadí mezi jeden z technologicky nejzajímavějších produkčních elektromobilů. Speciální model N Vision 74 bude v tomto směru následovat, ale vzhledem k použitým experimentálním pohonům půjde více o pokusného králíka. Další variantou je upravený stroj RN22e založený na novějším modelu Ioniq 6. Rychlých modelů tedy Hyundai ve své garáži za relativně krátkou dobu má vcelku dost a to jsme se nedostali ani do speciálů, které Hyundai občas vytváří u modelu Ioniq 5. A právě novinka s označením RN24 pochází ze stejného rodokmenu.
O tomto pokusu se vlastně nedá příliš hovořit jako o kompletním voze. Jde spíše o bezpečností příhradovou konstrukci postavenou na čtyřech kolech. O pohon se stará stejná spolehlivá kombinace elektromotorů jako u produkčního Ioniq 5 N. Stejně tak používá i 84kWh velkou baterii. Aby byl model ještě zábavnější a obratnější, zkrátili vývojáři rozvor kol o 33 centimetrů. Řídící jednotky jsou překonfigurované tak, aby ve špičkách vůz generoval až 650 koňských sil. Při hmotnosti necelých 2,1 tuny jde o masivní výkon. Upravený podvozek se inspiroval u rallye speciálu WRC. Velikostně se RN24 přiblížil rallye speciálu i20.
Hyundai RN24 si vypůjčil to nejlepší z ostatních modelů
Při vzdálenějším pohledu a své menší velikosti by mohl speciál Hyundai RN24 připomínat nedávno představený městský elektromobil Inster. I styl předních LED segmentů tento směr naznačuje. Odlehčená 19″ kola si výrobce vypůjčil z modelu Elantra N a zadní spoiler pochází ze závodních modelů série Touring Car Racing. Velké množství dílů bylo na míru vytištěno na 3D tiskárnách.
Podobnost s rallye modely není náhodná. RN24 disponuje režimem pro takovou jízdu a dokáže využívat pokročilé funkce pro kontrolu točivého momentu. Vůz se pak dá velmi snadno dostat do driftu a užít si s ním o to větší srandu. Abyste nepřišli o ruční brzdu, rozhodl se jí Hyundai nahradit elektronickou. Ta umí přibrzdit pouze zadní kola a vy si připomenete jízdu s tradiční lankovou brzdou. Technicky se o zablokování kol postarají přímo zadní elektromotory namísto hydraulického brzdného systému.
Nebude chybět ani umělý zvuk
Jelikož si sportovní divize Hyundai N již dříve vyzkoušela, jak lze do vozu dostat zajímavý sportovní zvuk i u elektromotorů, dostanete stejný Active Sound+ i zde. Cestujícím jej zprostředkují speciální reproduktory obklopující celý interiér. Model RN24 není jen příslibem zábavného sportovního unikátu. Výrobce použije své znalosti a technologie i ve svých budoucích elektrických modelech. To, co začalo jako zábavný projekt, tak bude mít pozitivní dopad i na rozvoj celé modelové řady automobilky.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.