Zábavnější auto asi nenajdete. Jezdí na elektřinu a snadno se s ním driftuje

Matouš Vrchota
Koncept Hyundai RN24 EV
Koncept Hyundai RN24 EV

Dnešní automobilový trh čím dál více postrádá vozy, které výrobci vyráběli jen proto, aby jimi rozdávali radost. Honba za snižováním emisí, spotřeby i dalších věcí ale zapomíná na ty, kteří milovali vozy pro jejich sílu a zábavu. Hyundai a jeho sportovní divize N nám naštěstí připomíná, že jejich vozy stále umí být zábavné. Důkazem toho je i našlapaná verze Ioniq 5 N. Nyní ale tým přichází s ještě zábavnějším modelem. Má i šanci se dostat k zákazníkům.

Nejnovější počin od Hyundai divize N

Hyundai Ioniq 5 N se dnes řadí mezi jeden z technologicky nejzajímavějších produkčních elektromobilů. Speciální model N Vision 74 bude v tomto směru následovat, ale vzhledem k použitým experimentálním pohonům půjde více o pokusného králíka. Další variantou je upravený stroj RN22e založený na novějším modelu Ioniq 6. Rychlých modelů tedy Hyundai ve své garáži za relativně krátkou dobu má vcelku dost a to jsme se nedostali ani do speciálů, které Hyundai občas vytváří u modelu Ioniq 5. A právě novinka s označením RN24 pochází ze stejného rodokmenu.

O tomto pokusu se vlastně nedá příliš hovořit jako o kompletním voze. Jde spíše o bezpečností příhradovou konstrukci postavenou na čtyřech kolech. O pohon se stará stejná spolehlivá kombinace elektromotorů jako u produkčního Ioniq 5 N. Stejně tak používá i 84kWh velkou baterii. Aby byl model ještě zábavnější a obratnější, zkrátili vývojáři rozvor kol o 33 centimetrů. Řídící jednotky jsou překonfigurované tak, aby ve špičkách vůz generoval až 650 koňských sil. Při hmotnosti necelých 2,1 tuny jde o masivní výkon. Upravený podvozek se inspiroval u rallye speciálu WRC. Velikostně se RN24 přiblížil rallye speciálu i20.

Hyundai RN24 si vypůjčil to nejlepší z ostatních modelů

Při vzdálenějším pohledu a své menší velikosti by mohl speciál Hyundai RN24 připomínat nedávno představený městský elektromobil Inster. I styl předních LED segmentů tento směr naznačuje. Odlehčená 19″ kola si výrobce vypůjčil z modelu Elantra N a zadní spoiler pochází ze závodních modelů série Touring Car Racing. Velké množství dílů bylo na míru vytištěno na 3D tiskárnách.

Podobnost s rallye modely není náhodná. RN24 disponuje režimem pro takovou jízdu a dokáže využívat pokročilé funkce pro kontrolu točivého momentu. Vůz se pak dá velmi snadno dostat do driftu a užít si s ním o to větší srandu. Abyste nepřišli o ruční brzdu, rozhodl se jí Hyundai nahradit elektronickou. Ta umí přibrzdit pouze zadní kola a vy si připomenete jízdu s tradiční lankovou brzdou. Technicky se o zablokování kol postarají přímo zadní elektromotory namísto hydraulického brzdného systému.

Nebude chybět ani umělý zvuk

Jelikož si sportovní divize Hyundai N již dříve vyzkoušela, jak lze do vozu dostat zajímavý sportovní zvuk i u elektromotorů, dostanete stejný Active Sound+ i zde. Cestujícím jej zprostředkují speciální reproduktory obklopující celý interiér. Model RN24 není jen příslibem zábavného sportovního unikátu. Výrobce použije své znalosti a technologie i ve svých budoucích elektrických modelech. To, co začalo jako zábavný projekt, tak bude mít pozitivní dopad i na rozvoj celé modelové řady automobilky.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články