Až na pár výjimek již vyrábějí nebo zanedlouho začnou vyrábět elektrické vozy všechny velké automobilky. A tak by za chvíli neměl být takový problém vybrat si to správné auto s elektrickým pohonem, což doposud kvůli omezené nabídce nebylo vždy dost dobře možné. Jenže…
Tip: Prodeje spalovacích aut už budou jenom klesat, tvrdí experti
Podle předpovědi společnosti Deloitte má dokonce nastat takový scénář, kdy elektroaut bude celkově vyrobených více, než vůbec bude potřeba, resp. než jaká po nich bude poptávka. Taková – ještě před pár lety naprosto nepředstavitelná předpověď – má přitom reálně nastat již do 10 let.
Alespoň si to myslí přední poradenská firma Deloitte, která se domnívá, že se bude do roku 2030 celosvětově prodávat přes 20 milionů elektrických vozů ročně – tedy aut do zásuvky, čili elektromobilů a plug-in hybridů, nikoliv však např. hybridů. Pro představu, v roce 2018 se zdvojnásobil prodej těchto aut na 2 miliony prodaných kusů ročně a také další společnosti předpovídají, že v tomto trendu budou elektrické vozy pokračovat.
Ve své analýze firma poukazuje na dva zásadní faktory, které zrychlují růst aut na baterky – rostoucí poptávka spotřebitelů po ekologičtějších vozech a také vládní politiky, které nabízejí různé finanční pobídky a současně čím dál tím víc budou omezovat spalovací auta. Navíc do roku 2024 se prý mají náklady na pořízení elektromobilu vyrovnat nákladům potřebným pro pořízení spalovacích aut, což by mohlo dále zvýšit poptávku po elektrovozech. O něco podobného se například pokouší i Tesla, která slibuje Model 3 v základní verzi již za 35 000 dolarů (cca 900 tis. Kč), což by v daném segmentu znamenalo významný cenový pokrok a ovlivnilo také ceny konkurenčních elektromobilů, které dnes vyjdou právě takto draho, jenže nemají takové specifikace a výbavu.
I přesto se však dost možná stane, že do roku 2030 bude výrobní kapacita vyšší než poptávka, jinými slovy automobilky budou produkovat elektromobily, o které na trhu nebude zájem. Souvisí to s tím, že své plány vyrábět elektromobily ohlásily prakticky už téměř všechny automobilky až na pár výjimek, což bude znamenat obrovskou konkurenci na trhu s elektromobily. Podle výzkumu Deloitte je počet výrobců neudržitelný a je dost možné, že některé automobilky buďto opustí tento trh a zaměří se na jiné typy pohonu, nebo třeba skončí. Protože jak víme, prodeje spalovacích aut už mají jenom klesat, jak tvrdí někteří experti.
zdroj: insideEVs
Až na pár výjimek již vyrábějí nebo zanedlouho začnou vyrábět elektrické vozy všechny velké automobilky. A tak by za chvíli neměl být takový problém vybrat si to správné auto s elektrickým pohonem, což doposud kvůli omezené nabídce nebylo vždy dost dobře možné. Jenže…
Tip: Prodeje spalovacích aut už budou jenom klesat, tvrdí experti
Podle předpovědi společnosti Deloitte má dokonce nastat takový scénář, kdy elektroaut bude celkově vyrobených více, než vůbec bude potřeba, resp. než jaká po nich bude poptávka. Taková – ještě před pár lety naprosto nepředstavitelná předpověď – má přitom reálně nastat již do 10 let.
Alespoň si to myslí přední poradenská firma Deloitte, která se domnívá, že se bude do roku 2030 celosvětově prodávat přes 20 milionů elektrických vozů ročně – tedy aut do zásuvky, čili elektromobilů a plug-in hybridů, nikoliv však např. hybridů. Pro představu, v roce 2018 se zdvojnásobil prodej těchto aut na 2 miliony prodaných kusů ročně a také další společnosti předpovídají, že v tomto trendu budou elektrické vozy pokračovat.
Ve své analýze firma poukazuje na dva zásadní faktory, které zrychlují růst aut na baterky – rostoucí poptávka spotřebitelů po ekologičtějších vozech a také vládní politiky, které nabízejí různé finanční pobídky a současně čím dál tím víc budou omezovat spalovací auta. Navíc do roku 2024 se prý mají náklady na pořízení elektromobilu vyrovnat nákladům potřebným pro pořízení spalovacích aut, což by mohlo dále zvýšit poptávku po elektrovozech. O něco podobného se například pokouší i Tesla, která slibuje Model 3 v základní verzi již za 35 000 dolarů (cca 900 tis. Kč), což by v daném segmentu znamenalo významný cenový pokrok a ovlivnilo také ceny konkurenčních elektromobilů, které dnes vyjdou právě takto draho, jenže nemají takové specifikace a výbavu.
I přesto se však dost možná stane, že do roku 2030 bude výrobní kapacita vyšší než poptávka, jinými slovy automobilky budou produkovat elektromobily, o které na trhu nebude zájem. Souvisí to s tím, že své plány vyrábět elektromobily ohlásily prakticky už téměř všechny automobilky až na pár výjimek, což bude znamenat obrovskou konkurenci na trhu s elektromobily. Podle výzkumu Deloitte je počet výrobců neudržitelný a je dost možné, že některé automobilky buďto opustí tento trh a zaměří se na jiné typy pohonu, nebo třeba skončí. Protože jak víme, prodeje spalovacích aut už mají jenom klesat, jak tvrdí někteří experti.
zdroj: insideEVs