Xiaomi má velké plány na poli elektroaut. V roce 2025 chce prodat 300 tisíc vozů, včetně modelu YU7, konkurenta Tesly Model Y.
Xiaomi má na poli elektroaut velké cíle
Čínským elektromobilům stále kraluje BYD. Ovšem v souvislosti s letošní předpovědí rozvoje segmentu se mu rýsuje zajímavý konkurent. I když Xiaomi zatím nabízí pouze jediný model a na druhém se pracuje, má značka pro letošní rok velmi vysoké cíle. Není divu, když ve svém prvním roce na trhu dokázal doposud jediný model násobně překonat předpoklady vedení společnosti. Druhý model i rozšíření na nové trhy by měl technologické automobilce pomoci v raketovém vzrůstu.
Se zájmem se roztrhl pytel
Xiaomi se osobním vozidlům věnuje teprve třetím rokem, ale hned prvním kouskem se zapsala velmi úspěšně. Již vysoký zájem předobjednávek byl velkým překvapením. Když výrobce v závěru roku 2023 představil model SU7, padesát tisíc zájemců se zapsalo do pořadníku během pouhé půl hodiny. V prvním fiskálním roce (2024) mířilo Xiaomi na decentních 60 tisíc prodaných vozidel. I kvůli své opatrnosti rozdělila společnost výstavbu výrobního závodu na více etap.
Vozy se začaly prodávat až v březnu. V tu dobu bylo na skladě připraveno deset tisíc vozidel. Jenže počáteční šílenství neopadlo a nová automobilka byla nucena navýšit kapacitu výrobní linky dříve než bylo zamýšleno. V listopadu zakladatel společnosti, Lie Jun, slavnostně oznámil prodej vozu s pořadovým číslem 100 000. Do konce roku se nakonec prodalo více než 135 tisíc vozidel, tedy více než dvojnásobný počet oproti předpokladu.
Letos o Xiaomi ještě hodně uslyšíme
Loňský rok byl tedy pro Xiaomi nadmíru úspěšný. Rok 2025 ovšem výrazně navýšil cíle a společnosti by chtěla prodat 300 tisíc elektrických vozidel. Výrazně pomoci by měla i druhá fáze výrobního procesu, která v polovině června navýší kapacitu výrobního závodu na zatím zamýšlený finální počet. Jak je z výsledků poznat, i pouhá polovina továrny stačila nejen k naplnění cíle, ale i značného převýšení. Dokončená továrna bude schopná každý rok zkompletovat právě letošní prodejní cíl.
Sedan SU7 ale na dosažení nebude sám. Zhruba v polovině roku se k němu přidá SUV YU7. To se postaví do role hlavního konkurenta Tesly Model Y. Půjde o pořádný kus auta. Podle oficiálních hodnot bude vůz vážit 2 400 kilogramů a rozvor kol se zarovná na rovné tři metry. Baterii vozu dodá přední čínský dodavatel, CATL. Kapacita i teoretický dojezd ale zatím zůstává utajený.
Pro srovnání můžeme uvést, že sedan SU7 disponuje dvěma velikostmi baterií, dojezd se udává v 700, respektive 810 kilometrů. Jelikož se vůz zatím prodává pouze na domácím trhu, odpovídá tomu i velmi optimistický dojezd podle místních metodik. Větší baterie nabízí kapacitu 101 kW a je vcelku pravděpodobné, že některá z verzí nového SUV ji taktéž dostane do výbavy.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.