Xiaomi, jeden z předních lídrů na trhu s mobilními telefony, se angažuje snad ve všech myslitelných segmentech komerční elektroniky. Mimo populární smartphony má v portfoliu chytré hodinky, náramky, koloběžky, notebooky, vysavače nebo IoT produkty.
Vstupenka do světa elektromobilů se tak pro Xiaomi jeví jako celkem logický krok. Ještě nedávno čínský podnik zvažoval všechna pro a proti, sháněl potenciální investory a občas zašel do Tesly na čumendu.
Navíc zkušenosti s auty už měl. Ne však přímo s výrobou, ale přidruženými technologiemi, které dodává místním čínským značkám. Je evidentní, že právě v rostoucí popularitě elektrických vozů vidí velký tržní potenciál, kterého je třeba náležitě využít.
Čtěte také: Tesla oznamuje novou akci zvanou „Investor Day“. Na co se můžeme těšit?
Už před dvěma, třemi lety se zástupci Xiaomi nechali slyšet, že tento projekt rozhodně není utopie. Následně se tu a tam objevily další kusé informace, že by premiéra prvního vlastního auta na baterky mohla proběhnout už v roce 2024. Příliš odvážné? Možná.
Jenže, aktuálně se píše rok 2023 a prototyp Xiaomi Car, byť s kamufláží, už směle brázdí čínské silnice soudě dle fotografií (nevalné kvality), jež se objevily na čínské sociální síti Weibo. Jak se říká – z těchto snímků zatím víme „leda houbelec“. Na první dobrou se dá pouze odhadnout, že by to mohl být sedan nebo liftback.
Nicméně, přední technologický web Mobilizujeme.cz byl pilný jako včelka a avizuje, že tento vůz bude chtít soupeřit s pomyslnými žraloky; ať už jde o pokročilý systém Xiaomi Pilot s technologií LiDAR, dojezd až 1 000 kilometrů díky akumulátoru Qilin nebo ceně, jež by neměla přesahovat 40 tisíc amerických dolarů; tj. po přepočtu přibližně 880 tisíc korun bez DPH.
Xiaomi, jeden z předních lídrů na trhu s mobilními telefony, se angažuje snad ve všech myslitelných segmentech komerční elektroniky. Mimo populární smartphony má v portfoliu chytré hodinky, náramky, koloběžky, notebooky, vysavače nebo IoT produkty.
Vstupenka do světa elektromobilů se tak pro Xiaomi jeví jako celkem logický krok. Ještě nedávno čínský podnik zvažoval všechna pro a proti, sháněl potenciální investory a občas zašel do Tesly na čumendu.
Navíc zkušenosti s auty už měl. Ne však přímo s výrobou, ale přidruženými technologiemi, které dodává místním čínským značkám. Je evidentní, že právě v rostoucí popularitě elektrických vozů vidí velký tržní potenciál, kterého je třeba náležitě využít.
Čtěte také: Tesla oznamuje novou akci zvanou „Investor Day“. Na co se můžeme těšit?
Už před dvěma, třemi lety se zástupci Xiaomi nechali slyšet, že tento projekt rozhodně není utopie. Následně se tu a tam objevily další kusé informace, že by premiéra prvního vlastního auta na baterky mohla proběhnout už v roce 2024. Příliš odvážné? Možná.
Jenže, aktuálně se píše rok 2023 a prototyp Xiaomi Car, byť s kamufláží, už směle brázdí čínské silnice soudě dle fotografií (nevalné kvality), jež se objevily na čínské sociální síti Weibo. Jak se říká – z těchto snímků zatím víme „leda houbelec“. Na první dobrou se dá pouze odhadnout, že by to mohl být sedan nebo liftback.
Nicméně, přední technologický web Mobilizujeme.cz byl pilný jako včelka a avizuje, že tento vůz bude chtít soupeřit s pomyslnými žraloky; ať už jde o pokročilý systém Xiaomi Pilot s technologií LiDAR, dojezd až 1 000 kilometrů díky akumulátoru Qilin nebo ceně, jež by neměla přesahovat 40 tisíc amerických dolarů; tj. po přepočtu přibližně 880 tisíc korun bez DPH.