Pokud o tom ještě nevíte, tak Huawei kromě telefonů fušuje i do elektromobility a do oblasti autonomního řízení. Šéf této divize společnosti se v minulosti rád opíral do autopilota Tesly, kdy o konkurenčním systému doslovně tvrdil, že zabíjí lidi. Za tato kontroverzní prohlášení dostal vyhazov.
Su Qing na konferenci dle Minews prohlásil: „Tesla měla posledních pár let vysokou nehodovost, kdy jsou nehody od zabití prvního člověka až po nejaktuálnější případ stále podobné. Použil jsem slovo zabití. Může to znít přehnaně, ale zamyslete se. Když se stroj vydá do středu lidské společnosti, bude určitě způsobovat nějakou nehodovost. Jen říkám, že chceme co nejvíce snížit pravděpodobnost nehody.“
Toto tvrzení je opravdu velmi kontroverzní, protože neexistují žádné důkazy, které by ho potvrzovaly. Je samozřejmé, že několik lidí za volantem Tesly zemřelo, a to i během využívání asistenčního systému automobilky. Ta však stanovuje jasné podmínky používání, které spousta lidí ignoruje či všelijak obchází.
Kromě toho již v minulosti sám Elon Musk prohlásil, že je Autopilot až desetkrát bezpečnější jak vozy jiných značek. Je však důležité podotknout, že jeho tvrzení pochází ze čtvrtletních dat a není proto zase tak přesné. Dalo by se spíš říct, že je možná až přehnaně optimistické.
Čtěte také: Tesla Autopilot se stal v husté dopravě naprosto nepoužitelným, podívejte se
Včera společnost Huawei uvedla, že Su Jing přišel o svou pozici: „Su Jing přišel o svou pracovní pozici šéfa divize autonomního řízení. Nově bude sloužit v rezervním týmu školení a distribuce. Zdroje odhalují, že dokument o vyhazovu z pozice podepsal a potvrdil sám Ren Zhengfei, tedy zakladatel společnosti.“ Čínská státní média Global Times poté potvrdila, že k personální změně došlo opravdu kvůli kontroverzním poznámkám.
Bývalý šéf se však brání a tvrdí, že jeho komentáře neměly být brány jako útok na americkou automobilku, ale jakožto vyjádření jeho obav vůči normalizaci autonomních vozidel. Čím běžnější bude na ulici potkat autonomní vozidlo, tím důležitější dle něj bude zajištění odpovědnosti.
Na závěr se zde nabízí otázka, zda se Jingova tvrzení chytli právníci Tesly. Je přeci jen vcelku zvláštní, aby společnost Huawei najednou jen tak dobrovolně stáhla svého vysoko postaveného člověka kvůli skoro měsíc starým tvrzením. Zvlášť když je Čína s Amerikou v obchodní válce.
Určité zdroje však opravdu tvrdí, že právní oddělení kalifornské automobilky zakročilo a zaslalo do Číny varovný dopis. Pravdivost těchto informací je aktuálně neznámá, ale určitě bychom je nevylučovali. Přece jen to dává větší smysl než dobrovolné vyhození.
Pokud o tom ještě nevíte, tak Huawei kromě telefonů fušuje i do elektromobility a do oblasti autonomního řízení. Šéf této divize společnosti se v minulosti rád opíral do autopilota Tesly, kdy o konkurenčním systému doslovně tvrdil, že zabíjí lidi. Za tato kontroverzní prohlášení dostal vyhazov.
Su Qing na konferenci dle Minews prohlásil: „Tesla měla posledních pár let vysokou nehodovost, kdy jsou nehody od zabití prvního člověka až po nejaktuálnější případ stále podobné. Použil jsem slovo zabití. Může to znít přehnaně, ale zamyslete se. Když se stroj vydá do středu lidské společnosti, bude určitě způsobovat nějakou nehodovost. Jen říkám, že chceme co nejvíce snížit pravděpodobnost nehody.“
Toto tvrzení je opravdu velmi kontroverzní, protože neexistují žádné důkazy, které by ho potvrzovaly. Je samozřejmé, že několik lidí za volantem Tesly zemřelo, a to i během využívání asistenčního systému automobilky. Ta však stanovuje jasné podmínky používání, které spousta lidí ignoruje či všelijak obchází.
Kromě toho již v minulosti sám Elon Musk prohlásil, že je Autopilot až desetkrát bezpečnější jak vozy jiných značek. Je však důležité podotknout, že jeho tvrzení pochází ze čtvrtletních dat a není proto zase tak přesné. Dalo by se spíš říct, že je možná až přehnaně optimistické.
Čtěte také: Tesla Autopilot se stal v husté dopravě naprosto nepoužitelným, podívejte se
Včera společnost Huawei uvedla, že Su Jing přišel o svou pozici: „Su Jing přišel o svou pracovní pozici šéfa divize autonomního řízení. Nově bude sloužit v rezervním týmu školení a distribuce. Zdroje odhalují, že dokument o vyhazovu z pozice podepsal a potvrdil sám Ren Zhengfei, tedy zakladatel společnosti.“ Čínská státní média Global Times poté potvrdila, že k personální změně došlo opravdu kvůli kontroverzním poznámkám.
Bývalý šéf se však brání a tvrdí, že jeho komentáře neměly být brány jako útok na americkou automobilku, ale jakožto vyjádření jeho obav vůči normalizaci autonomních vozidel. Čím běžnější bude na ulici potkat autonomní vozidlo, tím důležitější dle něj bude zajištění odpovědnosti.
Na závěr se zde nabízí otázka, zda se Jingova tvrzení chytli právníci Tesly. Je přeci jen vcelku zvláštní, aby společnost Huawei najednou jen tak dobrovolně stáhla svého vysoko postaveného člověka kvůli skoro měsíc starým tvrzením. Zvlášť když je Čína s Amerikou v obchodní válce.
Určité zdroje však opravdu tvrdí, že právní oddělení kalifornské automobilky zakročilo a zaslalo do Číny varovný dopis. Pravdivost těchto informací je aktuálně neznámá, ale určitě bychom je nevylučovali. Přece jen to dává větší smysl než dobrovolné vyhození.