Tesla se zapnutým Autopilotem je až desetkrát bezpečnější než ostatní vozy, tvrdí Elon Musk

  • Elektromobil se zapnutým autopilotem je bezpečnější než konvenční vůz
  • Elon Musk vychází ze čtvrtletních dat, která jsou zveřejněna na stránkách Tesly
  • Jeho tvrzení je ovšem lehce optimistické a příliš neodpovídá realitě
Tesla Model 3 se spuštěným autopilotem

Tesla Model 3 se spuštěným autopilotem, ilustrační obrázek

Ohledně velmi nápomocného autopilota od Tesly se vedou spory už od samotného začátku. Někteří jej odsuzují a nenávidí, zatímco ostatní si bez něj nedokážou představit cestu do práce nebo na dovolenou. Tak či onak, jeho přínos bezpečnosti mu nemůžeme odepřít. Vše má ovšem své limity, které Elon Musk častokrát rád překračuje. Teď například tvrdí, že je Autopilot až desetkrát bezpečnější než konvenční řízení.

Bude Autopilot od Tesly spása špatných řidičů?

Automobilka Tesla od roku 2018 sbírá veškerá data o nehodách, aby se z nich dokázala poučit a upravovat svůj software. Každé čtvrtletí zároveň dávají k nahlédnutí report, ve kterém poukazují na bezpečnost autopilota. A jak asi tušíte, dnes je den, kdy se můžeme mrknout na výsledky za Q1 2021.


Nespoléhejte neustále na autopilota: Autopilot od Tesly nezvládl naprosto banální věc, vše mohlo skončit hromadnou nehodou


Tesla Model 3 je velice populární elektromobil, který má autopilota

Tesla Model 3 je velice populární elektromobil, který má autopilota


Výsledky bezpečnosti za Q1 2021

  • Zapnutý Autopilot: 1 nehoda na 6,74 milionu kilometrů
  • Vypnutý Autopilot, zapnutí asistenti bezpečnosti: 1 nehoda na 3,3 milionu kilometrů
  • Vypnutý Autopilot, vypnutí asistenti bezpečnosti: 1 nehoda na 1,57 milionu kilometrů

Co je špatně?

Při sdílení výsledků se nechal Elon Musk slyšet, že je Tesla se zapnutým autopilotem až desetkrát bezpečnější vůči konvenčnímu řízení. Nicméně ve skládačce nám chybí jeden zásadní detail, který už tak lehko měřitelný bohužel není.

Většina Tesel využívá Autopilot zejména na dálnicích, kde je riziko nehody podstatně nižší než ve městě či na okreskách. Dále pak Elon porovnává výsledky s metrikou NHTSA, která sbírá data o nehodách na všech úsecích. Problém je tedy v tom, že ředitel porovnává pověstné jablka a hrušky. Nelze porovnávat něco, co není měřeno stejně!

Jak vnímáte autopilota od Tesly Vy? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla se zapnutým Autopilotem je až desetkrát bezpečnější než ostatní vozy, tvrdí Elon Musk

  • Elektromobil se zapnutým autopilotem je bezpečnější než konvenční vůz
  • Elon Musk vychází ze čtvrtletních dat, která jsou zveřejněna na stránkách Tesly
  • Jeho tvrzení je ovšem lehce optimistické a příliš neodpovídá realitě
Tesla Model 3 se spuštěným autopilotem

Tesla Model 3 se spuštěným autopilotem, ilustrační obrázek

Ohledně velmi nápomocného autopilota od Tesly se vedou spory už od samotného začátku. Někteří jej odsuzují a nenávidí, zatímco ostatní si bez něj nedokážou představit cestu do práce nebo na dovolenou. Tak či onak, jeho přínos bezpečnosti mu nemůžeme odepřít. Vše má ovšem své limity, které Elon Musk častokrát rád překračuje. Teď například tvrdí, že je Autopilot až desetkrát bezpečnější než konvenční řízení.

Bude Autopilot od Tesly spása špatných řidičů?

Automobilka Tesla od roku 2018 sbírá veškerá data o nehodách, aby se z nich dokázala poučit a upravovat svůj software. Každé čtvrtletí zároveň dávají k nahlédnutí report, ve kterém poukazují na bezpečnost autopilota. A jak asi tušíte, dnes je den, kdy se můžeme mrknout na výsledky za Q1 2021.


Nespoléhejte neustále na autopilota: Autopilot od Tesly nezvládl naprosto banální věc, vše mohlo skončit hromadnou nehodou


Tesla Model 3 je velice populární elektromobil, který má autopilota

Tesla Model 3 je velice populární elektromobil, který má autopilota


Výsledky bezpečnosti za Q1 2021

  • Zapnutý Autopilot: 1 nehoda na 6,74 milionu kilometrů
  • Vypnutý Autopilot, zapnutí asistenti bezpečnosti: 1 nehoda na 3,3 milionu kilometrů
  • Vypnutý Autopilot, vypnutí asistenti bezpečnosti: 1 nehoda na 1,57 milionu kilometrů

Co je špatně?

Při sdílení výsledků se nechal Elon Musk slyšet, že je Tesla se zapnutým autopilotem až desetkrát bezpečnější vůči konvenčnímu řízení. Nicméně ve skládačce nám chybí jeden zásadní detail, který už tak lehko měřitelný bohužel není.

Většina Tesel využívá Autopilot zejména na dálnicích, kde je riziko nehody podstatně nižší než ve městě či na okreskách. Dále pak Elon porovnává výsledky s metrikou NHTSA, která sbírá data o nehodách na všech úsecích. Problém je tedy v tom, že ředitel porovnává pověstné jablka a hrušky. Nelze porovnávat něco, co není měřeno stejně!

Jak vnímáte autopilota od Tesly Vy? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."