VW ukončil debaty o spolupráci s Renaultem. Měl vzniknout levný elektromobil
- Partnerství mělo snížit výrobní náklady levného elektromobilu
- Evropa nutně potřebuje levného konkurenta pro čínské elektromobily
- Budou automobilky pracovat i nadále samostatně? Je to vůbec rentabilní?

Jak by asi vypadalo společné vozidlo Volkswagenu a Renaultu? Není to žádná utopie, tyto dvě společnosti skutečně měly pracovat na levném dostupném elektromobilu. Podle nejnovějších zpráv ale nakonec Volkswagen ze společného podniku odchází a myšlenka na futuristickou verzi Twinga se pomalu rozpadá.
Je partnerství skutečně konec?
I když odchod z debat ohlásil Volkswagen, paradoxně to může být problém právě pro německý koncern. Renault se nejspíše původní cestou vydá i sám. Malé elektrické Twingo by se na trh mohlo dostat v roce 2026. Hlavním cílem partnerství mělo být snížení nákladů s vývojem i následnou výrobou. Snížení nákladů by obě automobilky mohl postavit do lepší výchozí pozice proti levné čínské konkurenci.
Oním zásadním problémem prý bylo, že Renault chtěl k výrobě využívat výhradně svých evropských továren. Volkswagen ale současně hledá vytížení i pro své výrobní linky. Vedení programu Ampere, který na vývoj Twinga dohlíží, se k situaci zatím odmítá vyjádřit. Ani protistrana neposkytla žádné komentáře.

Čtěte také: Značka GTX dlouho nevydržela. Volkswagen se vrací ke starému značení
Partnerství jako zbraň proti Evropě
Volkswagen nicméně pokračuje i ve své cestě za tvorbou menšího elektromobilu. Nový plán vývoje elektrické platformy by se dle slov generálního ředitele Thomase Schäffera měl dokončit během pár následujících týdnů. Levnějších modelů bychom se měli dočkat snad do tří let. I když by po této zkušenosti mohl Renault zanevřít na partnerství, nemusí tomu tak nutně být. Další kroky podstoupí samostatně, ale nevylučuje ani spojení s dalšími automobilkami. Nabízí se spolupráce s Nissanem nebo Mitsubishi.
Evropské automobilky by se měly v aktuální situaci spojit do bližší kooperace více než kdy předtím. Konkurence z Číny reálně ohrožuje místní výrobce. Ti nejsou samostatně schopní nabídnout podobně levná vozidla, jaké nyní chrlí Čína v obrovském tempu. Definice dostupného vozu je stále stejná. Cena nesmí přesáhnout 20 tisíc eur, tedy zhruba půl milionu korun.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.