Volvo C40 Recharge představeno! Ryzí elektromobil ze severska má dojezd až 420 km
- Volvo C40 Recharge je první čistokrevný elektromobil značky
- Jde o atraktivní SUV-kupé, které má dojezd až 420 km
- Švédové chtějí od roku 2030 prodávat jen elektromobily a nic jiného

Dnešní den patří švédské automobilce Volvo. Poté, co dopoledne oznámila, že bude od roku 2030 prodávat pouze elektromobily a nic jiného (jde tedy o konec spalovacích aut včetně hybridů a dokonce plug-in hybridů, na které teď hodně spoléhá), teď oficiálně představila již dříve avizovaný nový plně elektrický model.
První čistokrevný elektromobil Volvo
Je jasné, že pokud to se svou ambiciózní strategií nebo řekněme sázkou na elektřinu a online prodej myslí Volvo vážně, musí pořádně zabrat. V loňském roce totiž přišlo teprve s prvním elektromobilem, a to ještě pouhou předělávkou ze spalovacího auta, kde se ztrácí výhody ryze elektrického pohonu.
Po modelu XC40 Recharge jsme se tedy dnes dočkali oficiálního představení v pořadí druhého elektromobilu značky a vůbec prvního čistokrevného elektromobilu této automobilky. Nové Volvo C40 Recharge je SUV-kupé postavené na ryze elektrické platformě CMA, která slibuje výhody plné elektrifikace.

Nejprve ale alespoň krátce k designu. Novinka zaujme především dynamicky tvarovanou střechou kombinující SUV a kupé provedení, což je dnes v módě. Dále Volvo přichází s novými světlomety s pixel technologií a jde o vůbec první vůz značky, který je zcela bez kůže, protože to Švédové se svou cestou za udržitelností myslí opravdu vážně.
V roce 2025 chce Volvo prodávat až 50 % plně elektrických vozů a od roku 2030 pak už jen elektromobily. To je něco, co je ve světě klasických automobilek něco naprosto nevídaného, především kvůli prohlášení, že budoucnost není nejen ve spalovacích, ale ani v hybridních, ba ani plug-in hybridních autech.
Volvo C40 Recharge má vysoký výkon a slušný dojezd
Čistokrevný elektromobil Volvo C40 Recharge se může pochlubit pohonem všech kol, který zajišťuje dvojice elektromotorů s celkovým výkonem až 300 kW a točivým momentem až 660 Nm. Jde tedy o pořádně nadupaný elektromobil, se kterým nebudete jezdit jenom na spotřebu, ale jízdu si budete moci i patřičně užívat, nehledě na bezpečnost, kterou vozy Volvo tradičně nabízejí.
Na stovku má novinka zrychlit za 4,9 sekund a maximálka činí 180 km/h. Pokud na to ale nebudete zas tak moc šlapat, měli byste se dočkat dojezdu až 420 kilometrů dle normy WLTP na jedno nabití, což je řekněme více než dostatečné. Ale konkurence se chlubí i lepším dojezdem. Model C40 Recharge spoléhá na baterii o kapacitě 78 kWh, přičemž využitelných je 75 kWh.
- Volvo C40 Recharge
OTA aktualizace, rychlonabíjení
Pokud jde o dojezd, Volvo ve své tiskové zprávě slibuje také OTA aktualizace, které se mají někdy v budoucnu postarat o to, že elektromobil ujede ještě o něco více. Něco podobného již roky předvádí například Tesla, takže není důvod, proč tomu nevěřit ani v tomto případě. Nové elektrické Volvo využívá třífázovou 11kW palubní nabíječku, se kterou má být nabíjení otázkou zhruba 8 hodin, ovšem pokud sáhnete po 150kW rychlonabíječce, tak na 80 % baterku elektromobil dobijete za pouhých 40 minut.
Výroba, dostupnost, cena
Nové Volvo C40 Recharge se má začít vyrábět někdy na podzim letošního roku, a to vedle modelu XC40 Recharge v Belgii. Zajímavostí je, že půjde pořídit jen online. Ovšem neznamená to, že by automobilka zanevřela na zákaznickou podporu, ba naopak, protože auto má být dodáváno s paketem péče, zahrnujícím servis, záruku, asistenci a další služby.
Dostupnost bude dost možná až v roce 2022 nebo přinejlepším konec roku 2021. Cenu odhadujeme na nejméně 55 tisíc dolarů, což dělá v přepočtu 1,2 milionu korun. Ale ani bychom se nedivili, pokud by byla na českém trhu o něco vyšší. Na výběr bude z pěti barevných variant, ovšem konfigurátor má být dosti ořezaný, aby si zákazník vybíral pouze z několika již přednastavených nejoblíbenějších variant.
Volvo C40 Recharge: specifikace
Konstrukce | SUV-kupé, rozměry: ? x ? x ? mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | benzín + elektřina, pohon všech kol |
Výkon | výkon až 300 kW, točivý moment až 660 Nm |
Baterie | Li-Ion, 78 kWh (využitelných 75 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 150 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? l/100 km, dojezd na elektřinu: až 420 km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojový panel, dotykový displej, integrace Google služeb a aplikací, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu, OTA aktualizace |
Cena a dostupnost | odhadujeme od 55 tisíc dolarů (cca 1 200 000 Kč), 2021/2022 |
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.