Na Nürburgring Nordschleife letos zazářil elektrický speciál od Volkswagenu. Ten zajel rekord a automobilka teď zveřejnila velice zajímavý rozbor celého rekordního kola.
Zajímavá je spotřeba automobilu, která za celé kolo činila 24,7 kWh, tedy 1,188 Wh/km. To je zhruba čtvrtina toho, za co jezdí okruh klasická závodní auta se spalovacími motory. Pokud by chtěl řidič Volkswagenu I.D. R jezdit tímto tempem hodinu, potřeboval by baterii o kapacitě zhruba 250 kW.
Průměrná rychlost vozu při rekordním kole byla 204,96 km/h, maximální dosažená pak 273 km/h. Nejnižší rychlost byla 83 km/h a maximální dosažené přetížení bylo 3,49 g!
Systém DRS, který umožňuje pomocí pohyblivého elementu na zadním přítlačném křídle snížit na rovinkách odpor vozu a dosáhnout vyšší rychlosti, použil jezdec Romain Dumas celkem 23krát. Celkem tak byl DRS systém v činnosti 88,82 sekundy, což je 24,3 % času. Vůz dokázal zrekuperovat 9,2 % energie potřebné k zajetí rekordního kola.
Zdroj: insideevs
Na Nürburgring Nordschleife letos zazářil elektrický speciál od Volkswagenu. Ten zajel rekord a automobilka teď zveřejnila velice zajímavý rozbor celého rekordního kola.
Zajímavá je spotřeba automobilu, která za celé kolo činila 24,7 kWh, tedy 1,188 Wh/km. To je zhruba čtvrtina toho, za co jezdí okruh klasická závodní auta se spalovacími motory. Pokud by chtěl řidič Volkswagenu I.D. R jezdit tímto tempem hodinu, potřeboval by baterii o kapacitě zhruba 250 kW.
Průměrná rychlost vozu při rekordním kole byla 204,96 km/h, maximální dosažená pak 273 km/h. Nejnižší rychlost byla 83 km/h a maximální dosažené přetížení bylo 3,49 g!
Systém DRS, který umožňuje pomocí pohyblivého elementu na zadním přítlačném křídle snížit na rovinkách odpor vozu a dosáhnout vyšší rychlosti, použil jezdec Romain Dumas celkem 23krát. Celkem tak byl DRS systém v činnosti 88,82 sekundy, což je 24,3 % času. Vůz dokázal zrekuperovat 9,2 % energie potřebné k zajetí rekordního kola.
Zdroj: insideevs