Dříve si Volkswagen věřil, že by mohl předběhnout Teslu, ale patrně někdo pana Herberta Diesse (CEO) vrátil na zem, protože jeho optimismus se vytratil.
Volkswagen nyní není v lehké pozici. Vsadil vše na elektromobilitu a nijak zvlášť se mu zatím na tomto poli nedaří. Respektive nedaří se mu boj s Teslou, která prodává svá auta jak o život, kdežto ty nové se znakem VW na přídi se pořád jen chystají.
Tesla má překvapivě více kapitálu, než Volkswagen. Podle dostupných informací by Tesla mohla získat dvě miliardy dolarů (necelých 46 miliard korun) prakticky přes noc, vydáním nových akcií. Aby stejné množství peněz získal VW, musel by prodat 2,5 milionu automobilů.
Diess se vyjádřil v tom smyslu, že Elon Musk riskuje tak, jak Volkswagen zkrátka nemůže. Na druhou stranu ale prý tvoří Tesla s VW dobrý pár, ve kterém americká automobilka vede a evropský gigant se snaží držet tak blízko v závěsu, jak je to jen možné. Ještě v lednu ale Diess prohlásil, že je optimistou, protože dokáží s Teslou držet krok a v jistém okamžiku ji pravděpodobně předběhnou.
Další velkou nevýhodou jsou odbory. Ty mají v koncernu velice silnou pozici a dokáží vyjednat zaměstnancům vysoké mzdy. Podle Financial Times to snižuje schopnost VW změnit strategii a omezit náklady.
Zdroj: electrek
Dříve si Volkswagen věřil, že by mohl předběhnout Teslu, ale patrně někdo pana Herberta Diesse (CEO) vrátil na zem, protože jeho optimismus se vytratil.
Tip: Dodávky VW ID.3 nezačnou dříve než v létě 2020
Volkswagen nyní není v lehké pozici. Vsadil vše na elektromobilitu a nijak zvlášť se mu zatím na tomto poli nedaří. Respektive nedaří se mu boj s Teslou, která prodává svá auta jak o život, kdežto ty nové se znakem VW na přídi se pořád jen chystají.
Tesla má překvapivě více kapitálu, než Volkswagen. Podle dostupných informací by Tesla mohla získat dvě miliardy dolarů (necelých 46 miliard korun) prakticky přes noc, vydáním nových akcií. Aby stejné množství peněz získal VW, musel by prodat 2,5 milionu automobilů.
Diess se vyjádřil v tom smyslu, že Elon Musk riskuje tak, jak Volkswagen zkrátka nemůže. Na druhou stranu ale prý tvoří Tesla s VW dobrý pár, ve kterém americká automobilka vede a evropský gigant se snaží držet tak blízko v závěsu, jak je to jen možné. Ještě v lednu ale Diess prohlásil, že je optimistou, protože dokáží s Teslou držet krok a v jistém okamžiku ji pravděpodobně předběhnou.
Další velkou nevýhodou jsou odbory. Ty mají v koncernu velice silnou pozici a dokáží vyjednat zaměstnancům vysoké mzdy. Podle Financial Times to snižuje schopnost VW změnit strategii a omezit náklady.
Zdroj: electrek