Tohle se nepovedlo! Volkswagen svolává 200 tisíc elektromobilů, musí jim vyměnit baterie

  • Volkswagen zve majitele ID.3 a ID.4 na bezplatnou výměnu baterie
  • Připravená aktualizace se bude ve voze instalovat téměř půl dne
  • Takový nápor by původní baterie nemusela vydržet
Volkswagen ID.4 GTX se nezalekne ani jízdy mimo silnici

Elektromobil Volkswagen ID.4 GTX

Ani v dnešní době není vše tak jednoduché, jak bychom si představovali nebo tak, jak si to pro nás nachystali výrobci. Dnes je již standardem, že nové vozy je možné aktualizovat na nejnovější verze softwaru přes internet, a to i bez zásahu řidiče. Vůz si jednoduše nainstaluje nový balíček v momentě, kdy není využívaný a nejlépe když se nabíjí.

Aktualizace Volkswagenu může vybít baterii

Taková je alespoň ideální myšlenka. A ona funguje, ale v případě velkého aktualizačního balíku, který Volkswagen nyní začal rozesílat do vozidel ID.3 a ID.4, to tak jednoduché není. Není pochyb o tom, že systém ve verzi 3.0 vylepší mnoho vlastností a funkcí vozidel. Má mezi ně patřit vylepšení hlasového ovládání vozu, zvýšený maximální výkon nabíječky až do 135 kW, ovládání nabíjecího režimu, nové možnosti head-up displeje a další.

Jenže balík je příliš velký. Už tak byl rozdělen do dvou fází, kdy první se instaluje 7,5 hodiny, druhá pak 4,5 hodiny. Výrobce má navíc obavy, že takto dlouhá instalace může vybít palubní 12V baterii. Všichni majitelé dotčených vozidel tak budou obeznámeni s touto skutečností a budou pozváni na bezplatnou výměnu baterie. Jakmile vůz zjistí, že byla baterie vyměněna, nebude dále aktualizaci nic bránit.

Volkswagen ID.4 GTX, interiér

Volkswagen ID.4 GTX, interiér


Čtěte také: Rodina Volkswagen ID. dostává nový software, zrychlí nabíjení a přidá funkce


Na silnicích jezdí “IDčka” s velmi starým systémem

Cílem je i sjednotit verze softwaru všech vozidel na silnicích. Podle dat výrobce je stále spousta majitelů se staršími verzemi a chtějí, aby všechny vozy byly na stejné úrovni. Novou baterii dostanou majitelé bezplatně a bude se jednat o EFB+ typ, který je více odolný proti cyklení a ztrátě kapacity, stejně tak dokáží lépe pojmout náročné požadavky od vozidla.

Pokud se vás tato svolávací akce bude týkat také, počítejte s tím, že vůz si v servisu jeden den pobude. Volkswagen ale prohlásil, že budou pro zákazníky připraveny náhradní vozy. V nových vozidlech je již software v nejnovější verzi 3.0 předinstalovaný. Podle ohlasů řidičů je tato verze správným krokem a nové funkce fungují v pořádku.

Volkswagen si na tomto případu jen potvrzuje to, co většina výrobců mobilních telefonů zná již dlouhé roky. Zákazníci nepřechází na nové aktualizace ihned a ochotně. Zajisté ještě chvíli potrvá, než se alespoň většina klientů pro aktualizaci rozhodne a než se podaří verze ve vozech co nejvíce sjednotit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tohle se nepovedlo! Volkswagen svolává 200 tisíc elektromobilů, musí jim vyměnit baterie

  • Volkswagen zve majitele ID.3 a ID.4 na bezplatnou výměnu baterie
  • Připravená aktualizace se bude ve voze instalovat téměř půl dne
  • Takový nápor by původní baterie nemusela vydržet
Volkswagen ID.4 GTX se nezalekne ani jízdy mimo silnici

Elektromobil Volkswagen ID.4 GTX

Ani v dnešní době není vše tak jednoduché, jak bychom si představovali nebo tak, jak si to pro nás nachystali výrobci. Dnes je již standardem, že nové vozy je možné aktualizovat na nejnovější verze softwaru přes internet, a to i bez zásahu řidiče. Vůz si jednoduše nainstaluje nový balíček v momentě, kdy není využívaný a nejlépe když se nabíjí.

Aktualizace Volkswagenu může vybít baterii

Taková je alespoň ideální myšlenka. A ona funguje, ale v případě velkého aktualizačního balíku, který Volkswagen nyní začal rozesílat do vozidel ID.3 a ID.4, to tak jednoduché není. Není pochyb o tom, že systém ve verzi 3.0 vylepší mnoho vlastností a funkcí vozidel. Má mezi ně patřit vylepšení hlasového ovládání vozu, zvýšený maximální výkon nabíječky až do 135 kW, ovládání nabíjecího režimu, nové možnosti head-up displeje a další.

Jenže balík je příliš velký. Už tak byl rozdělen do dvou fází, kdy první se instaluje 7,5 hodiny, druhá pak 4,5 hodiny. Výrobce má navíc obavy, že takto dlouhá instalace může vybít palubní 12V baterii. Všichni majitelé dotčených vozidel tak budou obeznámeni s touto skutečností a budou pozváni na bezplatnou výměnu baterie. Jakmile vůz zjistí, že byla baterie vyměněna, nebude dále aktualizaci nic bránit.

Volkswagen ID.4 GTX, interiér

Volkswagen ID.4 GTX, interiér


Čtěte také: Rodina Volkswagen ID. dostává nový software, zrychlí nabíjení a přidá funkce


Na silnicích jezdí “IDčka” s velmi starým systémem

Cílem je i sjednotit verze softwaru všech vozidel na silnicích. Podle dat výrobce je stále spousta majitelů se staršími verzemi a chtějí, aby všechny vozy byly na stejné úrovni. Novou baterii dostanou majitelé bezplatně a bude se jednat o EFB+ typ, který je více odolný proti cyklení a ztrátě kapacity, stejně tak dokáží lépe pojmout náročné požadavky od vozidla.

Pokud se vás tato svolávací akce bude týkat také, počítejte s tím, že vůz si v servisu jeden den pobude. Volkswagen ale prohlásil, že budou pro zákazníky připraveny náhradní vozy. V nových vozidlech je již software v nejnovější verzi 3.0 předinstalovaný. Podle ohlasů řidičů je tato verze správným krokem a nové funkce fungují v pořádku.

Volkswagen si na tomto případu jen potvrzuje to, co většina výrobců mobilních telefonů zná již dlouhé roky. Zákazníci nepřechází na nové aktualizace ihned a ochotně. Zajisté ještě chvíli potrvá, než se alespoň většina klientů pro aktualizaci rozhodne a než se podaří verze ve vozech co nejvíce sjednotit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."