Volkswagen oznámil, že jen v září prodal na území Číny více než 10 000 čistě elektrických automobilů, což značí první měsíční pětimístný výsledek. I když je růst prodejů za několik posledních měsíců poměrně značný, bude se muset Volkswagen snažit, aby se do konce roku přiblížil stanovenému cíli, který činí 80 000 až 100 000 prodaných elektromobilů.
Myslíme si, že se aktuální čínské prodeje německé automobilky pohybují okolo 30 tisíc automobilů řady ID. Podle dostupných informací činily prodeje za červen 3415 vozů, za červenec 5810 automobilů, v srpnu Volkswagen prodal 7023 a v září 10126 čistě elektrických automobilů. Do této chvíle se podařilo více než 10 tisíc kusů automobilů měsíčně prodat pouze čínským výrobcům a nebo Tesle. Magickou hranici 10 000 prodaných automobilů za měsíc nedávno překonaly také firmy Nio a Xpeng.
Elektrické Volkswageny jsou v Číně nabízeny prostřednictvím dvou společných podniků. Každý z nich disponuje výrobní kapacitou až 300 000 kusů ročně. Elektromobily nevykazují tak vysoká čísla jako v Evropě, ale přesto jsou jejich prodeje daleko před USA, kde Volkswagen ve třetím čtvrtletí dodal 6049 vozidel (okolo 2000 automobilů za měsíc – pozn. redakce).
Čtěte také: Zažijeme další Dieselgate? Volkswagen čelí obvinění z nového emisního skandálu
Jsme zvědaví, jaké další elektrické modely automobilka Volkswagen připravuje. Dostane Čína podobné vozy jaké se prodávají v Evropě nebo bude mít vlastní automobil, speciálně vytvořený pro místní zákazníky?
Čína je pravděpodobně pro Volkswagen nejdůležitějším světovým trhem. Například v roce 2017 dodala německá automobilka do Číny více než 4,2 miliónu automobilů. Mezitím uplynulo víc než 40 let od chvíle, kdy VW, coby jeden z prvních výrobců automobilů, navázal kontakty s Čínskou republikou. Značně tomu přispěly ekonomické reformy, zavedené čínskou vládou v 70. letech 20. století a otevřenost vůči zahraničí.
Volkswagen se nyní snaží přesvědčit čínské spotřebitele, aby přesedli na elektrické verze oblíbených automobilů. Čínský zákazník si má ale z čeho vybírat, a tak to německý výrobce nemusí mít na východě Asie vůbec snadné.
Volkswagen oznámil, že jen v září prodal na území Číny více než 10 000 čistě elektrických automobilů, což značí první měsíční pětimístný výsledek. I když je růst prodejů za několik posledních měsíců poměrně značný, bude se muset Volkswagen snažit, aby se do konce roku přiblížil stanovenému cíli, který činí 80 000 až 100 000 prodaných elektromobilů.
Myslíme si, že se aktuální čínské prodeje německé automobilky pohybují okolo 30 tisíc automobilů řady ID. Podle dostupných informací činily prodeje za červen 3415 vozů, za červenec 5810 automobilů, v srpnu Volkswagen prodal 7023 a v září 10126 čistě elektrických automobilů. Do této chvíle se podařilo více než 10 tisíc kusů automobilů měsíčně prodat pouze čínským výrobcům a nebo Tesle. Magickou hranici 10 000 prodaných automobilů za měsíc nedávno překonaly také firmy Nio a Xpeng.
Elektrické Volkswageny jsou v Číně nabízeny prostřednictvím dvou společných podniků. Každý z nich disponuje výrobní kapacitou až 300 000 kusů ročně. Elektromobily nevykazují tak vysoká čísla jako v Evropě, ale přesto jsou jejich prodeje daleko před USA, kde Volkswagen ve třetím čtvrtletí dodal 6049 vozidel (okolo 2000 automobilů za měsíc – pozn. redakce).
Čtěte také: Zažijeme další Dieselgate? Volkswagen čelí obvinění z nového emisního skandálu
Jsme zvědaví, jaké další elektrické modely automobilka Volkswagen připravuje. Dostane Čína podobné vozy jaké se prodávají v Evropě nebo bude mít vlastní automobil, speciálně vytvořený pro místní zákazníky?
Čína je pravděpodobně pro Volkswagen nejdůležitějším světovým trhem. Například v roce 2017 dodala německá automobilka do Číny více než 4,2 miliónu automobilů. Mezitím uplynulo víc než 40 let od chvíle, kdy VW, coby jeden z prvních výrobců automobilů, navázal kontakty s Čínskou republikou. Značně tomu přispěly ekonomické reformy, zavedené čínskou vládou v 70. letech 20. století a otevřenost vůči zahraničí.
Volkswagen se nyní snaží přesvědčit čínské spotřebitele, aby přesedli na elektrické verze oblíbených automobilů. Čínský zákazník si má ale z čeho vybírat, a tak to německý výrobce nemusí mít na východě Asie vůbec snadné.