Volkswagen ID.6 oficiálně: výkon 225 kW, kapacita baterie až 82 kWh a plno čínských prvků

Roman Macháč
  • Automobilka Volkswagen v tichosti představila nový elektromobil řady ID
  • Čínský speciál dostal název ID.6 a pyšní se zajímavou specifikací a čínskými prvky
  • U nás v Evropě k dostání bohužel nebude, což je velká škoda
Elektromobily Volkswagen ID.6 Crozz a ID.6 X
Elektromobily Volkswagen ID.6 Crozz a ID.6 X

Na mezinárodní výstavě automobilového průmyslu v Šanghaji je tentokrát pořádné rušno. Jedna automobilka za druhou představuje své nové elektromobily, které jsou určeny buď exkluzivně pro čínský trh nebo rovnou celosvětově. Mezi tu první polovinu patří i zbrusu nový model Volkswagen ID.6, který dorazil rovnou ve dvou dostupných provedeních. Dámy a pánové, přivítejte ID.6 Crozz a ID.6 X!

Volkswagen ID.6 příchází, ale ne k nám

Jak už je u německé automobilky zvykem, tak obě verze vycházejí ze staré známé MEB platformy, která je určena pouze pro elektromobily. Důvod, proč vidíme dvě různé verze je ten, že se každá vyrábí v jiné fabrice. Verze ID.6 Crozz je od podniku FAW-Volkswagen (kde má VW podíl) a ID.6 X je zase od firmy SAIC. Je v tom trošku zmatek, ale jsme si jistí, že to zákazníkům vadit nebude.

Volkswagen ID.6 Crozz a ID.6 X
Volkswagen ID.6 Crozz a ID.6 X

Nutno podotknout, že novinka Volkswagen ID.6 je od začátku designována čistě pro Číňany, a tak je potřeba k vozu i přistupovat. Nám se tolik líbit nemusí, což ovšem nevadí, protože Evropa má zase ID.4. Na druhou stranu se svým menším bratříčkem sdílí tolik věcí, že rozdíly pozná spíše lépe trénované oko.

Větší a odvážnější

Je zajímavé, že ID.6 dostal poněkud mastodontní velikost. Člověk by v Číně očekával spíš kompaktní rozměry, ale opak je pravdou. Novinka je o 30 centimetrů delší než ID.4, díky čemuž umožňuje až 7 míst k sezení. Interiéru pak vévodí naprostý minimalismus tak, jak jsme zvyklí u jiných modelů z rodiny ID.

Volkswagen ID.6, interiér
Volkswagen ID.6, interiér

Pokud se bude chtít čínský zákazník rozšoupnout, tak na výběr bude mít otvíratelnou panoramatickou střechu a až 21palcová kola. Samozřejmostí je pak velký 12palcový středový displej, hlasový asistent či head-up displej s rozšířenou realitou. A to nejlepší? Konečně VW nabízí i OTA (over-the-air) aktualizace, takže se vůz bude vylepšovat v průběhu jeho životnosti.

A jaké má ID.6 specifikace?

Jelikož jsou oba modely postaveny na MEB platformě, tak si nemohou v odlišnostech příliš vyskakovat. Volkswagen ID.6 nabídne dvě varianty baterií, a to 58 kWh a 77 kWh (využitelných). Podle čínského měření NEDC dokáže novinka ujet na menší baterii 436 kilometrů a na větší baterku 588 kilometrů. S reálným dojezdem to však bude někde úplně jinde, což už bývá u tohoto stylu měření zvykem.

Volkswagen ID.6, zezadu
Volkswagen ID.6, zezadu

Co se týče výkonu, tak tady Volkswagen příliš neohromí. Základ tvoří jediný motor o síle 132 kW nebo 150 kW s tím, že pro nejnáročnější přichází i verze s 225 kW. Díky tomu tento mamut zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 sekund a maximálka se zastaví na 160 km/h.

Volkswagen ID.6: specifikace

KonstrukceSUV, rozměry: 4876 x 1848 x 1680 mm, hmotnost: 2280 kg/2840 kg dle baterie
Pohonelektřina, pohon zadních/všech kol
Výkonvýkon až 225 kW, točivý moment až 310 Nm
BaterieLi-Ion, 77 kWh (využitelných)
Nabíjenímožnost rychlonabíjení
Spotřeba a dojezddojezd NEDC 436 km nebo 588 km
Výbava a technologiedigitální přístrojový panel, dotykový displej, Head-up displej s rozšířenou realitou, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu
Cena a dostupnostod ? Kč, 2021, Čína

 

Jak se Vám nový Volkswagen ID.6 líbí? Podělte se o názor v diskuzi!

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články