Volkswagen řeší další potíže. Svolávací akce se týká 21 tisíc kusů ID.4
- Elektromobily Volkswagen ID.4 musí na opravu
- Porucha neohrožuje říditelnost vozu ani bezpečnost posádky
- Servisní střediska přehrají software a vymění součást bateriového ústrojí

Volkswagen se potýká s dalšími potížemi u svých elektrických aut. Tentokrát se na svolávací akci chystá přes 21 tisíc vozů ID.4. Chyba ve voze přímo neohrožuje posádku, ale závada na software může vůz během jízdy odstavit.
Volkswagen ID.4 má závadu v řídícím systému baterie
Chyba se týká řídícího systému baterie, konkrétně jde o energetický management. Vozidlo v případě závady nedostane potřebou energii z baterií a musí být odstaveno. Toto zjištění se týká zhruba 21 tisíc kusů modelu Volkswagen ID.4. Podle vyjádření vedení společnosti se systém dokáže v některých případech resetovat. Tím ale dojde k přerušení dodávky energie do pulzního konvertoru, což v důsledku vede ke ztrátě výkonu elektromotoru.
Dokumentace Severoamerického úřadu pro bezpečnost na dálnicích (NHTSA) zmiňuje, že automobilka již během minulého měsíce zahájila svolávací akci pro 20 904 vozů vyrobených mezi 26. květnem 2020 a lednem loňského roku. Poprvé se problém vyskytl v červenci roku 2021. Jelikož chyba přímo neovlivňuje řízení a brzdový systém, nemusel Volkswagen přistoupit k urychlenému svolání více vozů.

Čtěte také: Další svolávací akce na Volkswagen ID.4. U autobaterie hrozí vznik požáru
Postižené vozy musí do servisu
Získaný bonusový čas servisní střediska využila pro bližší studii chyby a její odstranění. V lednu loňského roku navíc jeden z dodavatelů Volkswagenu uvedl, že jeho pulzní invertory mohou být tou pravou příčinou, proč k chybě dochází. Společným řešením tedy je nahrazení vadných jednotek ve svolaných vozech.
Majitelé vozidel obdrží upozornění na svých displejích infotainmentu nejpozději do konce března. Dostanou instrukce pro návštěvu servisního střediska kde jim bude nahrána oprava chyby pro vysokonapěťový řídící systém energetického managementu. Současně s tím bude vyměněn i pulsní invertor. Novější kusy nejsou touto chybou postižené.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.