Další svolávací akce na Volkswagen ID.4. U autobaterie hrozí vznik požáru

Matouš Vrchota
  • Vedení kabelů může být poškozeno a způsobit zkrat
  • Chyba je naštěstí „jen“ na 12V systému
  • Výpadek ovšem může vyřadit i posilovač řízení
Volkswagen ID.4 GTX se nezalekne ani jízdy mimo silnici
Volkswagen ID.4 GTX se nezalekne ani jízdy mimo silnici

Volkswagen se připravuje na svolávací akci pro svůj elektrický model ID.4. V nejhorších případech se může vůz až vznítit. Na vině ale není vysokonapěťový systém, ani pohonná jednotka. Chyba je u součástky, kterou najdete ve všech vozidlech. Akce se týká zhruba tisícovky vozidel.

Volkswagen ID.4 musí na opravu kvůli 12V baterii

Jestliže vlastníte model Volkswagen ID.4 a připlatili jste si za pohon všech kol, můžete zůstat v klidu. Svolávací akce se týká pouze pár kusů s pohonem zadní nápravy. Vedení elektrického svazku od klasické 12V baterie vede nešťastně kolem sloupku řízení. Svazek se o sloupek otírá a u jeho ochrany může dojít k poškození. Pokud by se obal prodřel, mohlo by dojít ke zkratu a případnému vznícení.

Zkrat na autobaterii (nikoliv trakční baterii – pozn. redakce) může nejdříve způsobit výpadek kontroly nad řízením v důsledku ztráty posilovače řízení. To může vést k riziku nehody. Mírně uklidňující je skutečnost, že tyto kabely vedou pouze nízké napětí. Zkrat by tedy neměl ohrozit zdraví posádky ani servisních techniků při kontaktu s neizolovanými částmi vozu. Vysokonapěťový systém by měl zůstat neporušený.

Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX

Čtěte také: Opel Corsa má svolávací akci. Softwarový problém s měřením emisí se týká i elektromobilu


Špatné umístění svazku z výroby

Podle vyjádření automobilky je na vině špatné vedení svazku kabelů na výrobní lince. Kvůli ohybu ve špatném místě tak může dojít k dotyku svazku se sloupkem řízení. Naštěstí se tento způsob vedení použil pouze u malé části výroby. Jestliže by se u některého vozu Volkswagen ID.4 s pohonem zadních kol již začala prodírat ochrana, může se uživatelům na palubním systému objevit chybová hláška o 12V baterii.

Jestliže již dochází k opakovanému zkratu, mohou řidiči cítit i lehký zápach pálící se ochrany. V takovém případě je potřeba elektromobil odstavit a vyčkat na odtah a servisní zásah. Automobilka vyrozumí majitele o chybě a navazující svolávací akci nejpozději do konce února letošního roku.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články