Volkswagen razantně vylepší své plug-in hybridy, aby zůstal v budoucnu relevantní

Petr Bergmann
  • Německá automobilka se chystá razantně vylepšit své plug-in hybridy
  • Nové modely od Volkswagenu budou disponovat větší baterií a rychlonabíjením
  • Zároveň náš čeká přepracovaný nástupce motoru 1.4 TSI
Logo automobilky Volkswagen
Logo automobilky Volkswagen

Vypadá to, že plachty ve Wolfsburgu jsou napnuty a kurz míří přímým směrem k elektromobilitě. První modely Volkswagenů řady ID jsou stále častěji k vidění na silnicích a na veletrhu v Mnichově byla ukázána studie nového malého elektromobilu ID.Life. Designéři a vývojoví inženýři se souběžně věnují zcela novému projektu pod názvem Trinity.

Volkswagen plug-in hybridy (zatím) nezatracuje

Současně také probíhá další vývoj plug-in hybridních automobilů. Aktuálně se spolupráce zážehových motorů s elektromotory používá (mimo dalších vozů skupiny Volkswagen) v modelech Golf, Tiguan, Passat, Arteon a Touareg. Velký Volkswagen Touareg má pod kapotou V6 TSI a sdílí platformu i pohon se svými koncernovými bratry Audi Q7, Bentley Bentayga nebo Porsche Cayenne.

Modelová řada na platformě MQB se spoléhá na osvědčené motory. Čtyřválec 1.4 TSI má v závislosti na modelu výkon mezi 110 kW (150 koní) a 115 kW (156 koní). Ve skříni šestistupňové dvouspojkové převodovky je také umístěn elektromotor o maximálním výkonu 85 kW (115 koní).

Celkový výkon systému kolísá mezi 204 koní (Golf eHybrid) a 245 koní (Golf GTE, Tiguan eHybrid). Do vozů je vestavěna lithium-iontová baterie, která má kapacitu 13 kWh. Pokud použijeme tradiční standard NEDC, měl by Golf eHybrid zvládat až 80 km jízdy na baterii.

Volkswagen Golf GTE (2020)
Volkswagen Golf GTE (2020)

Čtěte také: Šéf Volkswagenu si dovolil kritizovat síť Ionity. Nabíjení označil za „smutnou záležitost“


Němci přepracují svá hnací ústrojí

Volkswagen oznámil, že se chystá přepracovat hnací ústrojí pro modelovou řadu, založenou na platformě MQB. Motor 1.4 TSI může konečně odejít do důchodu, jeho místo totiž zaujme osvědčený benzinový motor 1.5 TSI, který také dokáže poskytnout výkon 110 kW (150 koní).

V budoucích plug-in hybridech se motor obejde bez deaktivace válce pro šetření paliva. Namísto toho bude efektivnější postup zajišťovat přímo elektromotor. Ten bude opět součástí 6stupňové převodovky DSG. Sedmý rychlostní stupeň, který je používaný u čistě spalovacích motorů, není u plug-in-hybridních vozů zapotřebí, protože zde hraje významnější roli točivý moment elektromotoru.

Ještě větší význam než nový spalovací motor bude v každodenním životě zákazníků hrát plánované rozšíření kapacity baterie. Volkswagen by chtěl kapacitu lithium-iontové baterie zdvojnásobit. V souladu s tím by se měl také zvýšit elektrický dojezd aut. V reklamních materiálech by se měl objevit dojezd vyšší než 100 km, a to i podle realističtější metodiky WLTP. Pokroky v technologii výroby bateriových článků umožňují, aby byla větší baterie umístěna ve stejném pouzdře jako dříve.

Budoucí plug-in hybridy nabídnou i rychlonabíjení
Budoucí plug-in hybridy nabídnou i rychlonabíjení

Největší výhoda? Rychlonabíjení!

Přesný nabíjecí výkon Volkswagen sice nezveřejnil, ale mluvčí automobilky naznačil, že během 30 minut by měly vozy zvládat nabití na vzdálenost až 80 kilometrů. První Passaty a Tiguany s novým typem pohonu by se měly objevit na silnicích v roce 2023. Podobný termín platí také pro VW Golf eHybrid a GTE s motory 1.5 TSI a větší baterií s funkcí rychlého nabíjení.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články