Volkswagen bude v Polsku stavět továrnu na bateriové komponenty. Činit tak bude přes podnik Ionway, který založil společně s belgickou společností Umicore. Jaké informace máme k dispozici?
A rozhodnutí je tady. Německý koncern Volkswagen bude bateriové komponenty pro své elektrické automobily vyrábět v Polsku. Společnost Ionway, kterou Volkswagen založil společně s belgickou skupinou Unicore, bude na území Polska vyrábět aktivní katodové materiály.
Polská vláda stavbu továrny silně podporuje. Ta by totiž měla do konce desetiletí vytvořit přibližně 900 pracovních míst na místním trhu práce. Podle šéfa Ionway Thomase Jansseuna má celková investice společnosti činit asi 1,7 miliardy eur (41,5 miliardy korun). Závod by pak měl stát na jihu země ve městě Nisa.
Čtěte také: Volkswagen plánuje levný elektromobil typu crossover. Kdy dorazí?
Podle dostupných informací již nyní probíhá příprava staveniště a shánění posledních povolení ke stavbě. Hned poté se okamžitě začne. Odhady tak hovoří o zahájení výroby nejpravděpodobněji v roce 2025.
Materiál, který se bude v továrně vyrábět, Volkswagen využije při výrobě baterií pro své elektromobily. Celkově by měl být závod schopný dodávat ročně materiál na výrobu baterií pro až 2,2 milionu elektrických vozidel. Do karet hraje společnosti i strategická poloha závodu, jenž bude postaven hned vedle již funkční továrny Umicore. Dočkáme se však nějaké továrny i my v Česku?
Volkswagen bude v Polsku stavět továrnu na bateriové komponenty. Činit tak bude přes podnik Ionway, který založil společně s belgickou společností Umicore. Jaké informace máme k dispozici?
A rozhodnutí je tady. Německý koncern Volkswagen bude bateriové komponenty pro své elektrické automobily vyrábět v Polsku. Společnost Ionway, kterou Volkswagen založil společně s belgickou skupinou Unicore, bude na území Polska vyrábět aktivní katodové materiály.
Polská vláda stavbu továrny silně podporuje. Ta by totiž měla do konce desetiletí vytvořit přibližně 900 pracovních míst na místním trhu práce. Podle šéfa Ionway Thomase Jansseuna má celková investice společnosti činit asi 1,7 miliardy eur (41,5 miliardy korun). Závod by pak měl stát na jihu země ve městě Nisa.
Čtěte také: Volkswagen plánuje levný elektromobil typu crossover. Kdy dorazí?
Podle dostupných informací již nyní probíhá příprava staveniště a shánění posledních povolení ke stavbě. Hned poté se okamžitě začne. Odhady tak hovoří o zahájení výroby nejpravděpodobněji v roce 2025.
Materiál, který se bude v továrně vyrábět, Volkswagen využije při výrobě baterií pro své elektromobily. Celkově by měl být závod schopný dodávat ročně materiál na výrobu baterií pro až 2,2 milionu elektrických vozidel. Do karet hraje společnosti i strategická poloha závodu, jenž bude postaven hned vedle již funkční továrny Umicore. Dočkáme se však nějaké továrny i my v Česku?