Elektrickevozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Volkswagen Passat už si pomalu balí kufry. Co jej nahradí?

  |  Ondřej Miškovský  |  8 komentářů

Sen všech manažerů už je na konci svého životního cyklu. Alespoň ve své současné podobě.

ROZHOVOR: Volkswagen vidí budoucnost v elektromobilitě, protože není nic lepšího

Johan de Nysschen, provozní ředitel pobočky Volkswagenu v Severní Americe, tvrdí, že po nedávném faceliftu Passatu se už jeho další verze objeví s největší pravděpodobností bez spalovacího motoru. A co ho nahradí? Měl by to být nový model postavený na základě studie Volkswagen ID. Space Vizzion. Ten se bude vyrábět jak ve verzi sedan, tak samozřejmě i jako oblíbené kombi.

V USA se v minulém roce prodalo celkem 14 123 modelů Passat a to není zrovna uspokojivý výsledek. Změny jsou tedy potřeba. V současné době je Passat nabízen jak s konvenčním pohonem, tak i jako plug-in hybrid ve verzi GTE. Plně elektrická verze bude samozřejmě založena na nové platformě MEB a údajně bude pojmenována jako Volkswagen ID.5. Koncern plánuje zahájení výroby v roce 2022. To ovšem znamená, že musí svůj výrobní proces lépe odladit. Již nyní se potýká s výrazným zpožděním u základního modelu ID.3.

Ve verzi kombi nabídne Volkswagen dle normy WLTP dojezd až 590 km, baterie bude mít kapacitu 82 kWh, nabídne pohon všech kol nebo jen zadní nápravy a výkon až 250 kW. Jeho menší bratříček na tom bude s parametry ještě o něco lépe. Předpokládaný dojezd až 665 km, akumulátor 111 kWh, pohon všech kol se dvěma elektromotory a 225 kW výkonu. Maximální rychlost bude omezena na 180 km/h.

zdroj: insideevs

ŠTÍTKY:, ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
6 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
DAFKerosinJarunaRomanHJan Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

Nechte si kecy, a ukažte funkční auto.
Tímhle už nás krmíte 10 let, a co jste předvedli stadion plný nepojízdných ID 3 s vadným softwarem, a neschopnost zajistit si dostatek baterií i první generaci.
Nechte si své vysněné kapacity baterií, a jestli do dvou let předvedete auto, které bude schopné konkurovat loňské produkci Kia a Hyundai, tak to bude ve vašem podání veleúspěch.

Jaruna
Jaruna

Styl Elona Muska ti najednou smrdí?

Kerosin
Kerosin

Na tom není nic najednou.
Před deseti lety jsme přesně takhe mluvil o Muskovi. Jenže on záhy přišel s modelem S který je ještě po dekádě na bedně mezi EV. Vlastně jediná auta, která jej kvalitativně překonala jsou opět z dílny Tesly.

WV začalo s vývojem EV o dvacet let dříve než Musk, a pochybuji, že i ted po třiceti letech vyjedou s autem, které by i té deset let staré Tesle alespon konkurovalo.

DAF
DAF

Mám pro vás docela špatnou zprávu. Udělali jsem výlet do Říma. Tak jsem se schválně díval po ekektrikách. Nějak nic moc. Čisté elektrická auta by se dala spočítat na prstech jedné ruky dělníka na pile po 25 letech práce. Jedno z nich bylo BMW i3. Pak dva Renaulty Z.E. (to je hrůza!). No a několik hybridů, převážně ovšem mezi taxíky, jejich počet byl v řádech jednotek. Samozřejmě jsem neviděl všechna, to si iluze nedělám, ale že by to byl na slavném eko západě nějaký elektrický rozmach, to ani náhodou. Asi ani oni o to nemají takový zájem, jaký by si… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

To myslíte váženě? Že stav elektromobility v EU se má posuzovat podle toho co viděl DAF na výletě v Římě???
V tom případě já to vidím zcela růžově a ČR je hned za Norskem, protože v naší ulici je více než 50% vozového parku čistá EV.

DAF
DAF

Jen jsem vám chtěl naznačit, že zřejmě ani tam o to tak velký zájem není, jak tady prezentují některé weby. Norsko je tomu zřejmě země zaslíbená, stejně na to tlačí Holandsko (ovšem tam už přišli na to, že si natentovali do vlastní kapsy, když některý vozidla státních institucí nemohou provozovat a na nová zatím nemají). Tam na to jdou podle vás správně, nasadili daně a těší se, jak budou všichni jezdit (pseudo)ekologicky. Jó, zapomněl jsem, přeci jen tam něco na baterky jezdilo, viděl jsem tam pár malých mopedů, nebo skútrů na elektriku. Ty bylo poznat podle hvízdání. Ale počet sice… Číst vice »

Jan
Jan

kdyby to mělo benzínový motor, byl by to pěkný vůz :-)

RomanH
RomanH

Benzín bude, ještě chvíli do sekaček na trávu :)

Mobilní zobrazení