Volkswagen ID. Golf se blíží. Inspiruje se v minulosti a nemá stát moc

Do uvedení nové generace Volkswagenu Golf na trh zbývá ještě přibližně 5 let. Přesto se již hojně spekuluje o plně elektrickém nástupci. Z Německa přichází první podrobnosti o základních cenách a designu, o kterém se říká, že připomíná dřívější generaci oblíbeného modelu.
Designéři elektrického Golfu hledali inspiraci v historii
Po ukončení výroby aktuální osmé generace se spalovacími motory si příznivci Volkswagenu Golf nebudou muset zvykat na změny minimálně po designové stránce. Další, čistě elektrický VW ID. Golf, který má přijít na trh v roce 2029, bude mít klasický design a podle informací magazínu Auto Motor und Sport bude vycházet z Golfu čtvrté generace. Design nového elektromobilu tedy bude mít charakteristický široký C sloupek.
Levná základní verze by měla stát kolem 33 000 eur (přibližně 840 000 Kč) a nabídne minimální dojezd 400 km v běžném životě a ne na základě standardu WLTP (dojezd by měl dle uvedené metodiky přesáhnout hodnotu 500 km). U dražších variant plánuje Volkswagen skutečné dojezdy na hranici 600 km a nabití baterie z 10 na 80 % by nemělo trvat déle než 15 minut.

Volkswagen počítá také s výkonnými modely
Elektrický Golf je založen na nové platformě SSP, která by měla zahrnovat čtyři spalovací motory a čtyři elektrické architektury. Výkonný model s označením R bude k dispozici až dlouho po premiéře ID. Golf a podle Auto Motor und Sport k jeho představení dojde pravděpodobně až na začátku 30. let. Naopak verze GTI, založená na modelu ID.2, by měla dorazit mnohem dříve, pravděpodobně na přelomu let 2026 a 2027, ale s výkonem výrazně pod 200 koní.
Pokud jde o software a ovládání, slibuje Volkswagen především spolehlivost. Jak uvádí šéf vývoje VW Kai Grünitz, pokud jde o vývoj softwaru, automobilka se poučila z historie.
„V mnoha oblastech jsme dokonce předběhli konkurenci, například s naším plánovačem e-tras, super rychlým HMI (Human-Machine Interface) a optimalizovaným, jednoduchým ovládáním. Modely Tiguan, Passat a ID.7 Tourer nedávno prokázaly v automobilových a sportovních testech, že software běží stabilně a spolehlivě.“
Obstojí původní design v elektrické éře?
Pokud bude vše tak, jak naznačuje automobilka, zdá se, že se máme na co těšit. Přesto jsme velmi zvědavi jak dokáže německý výrobce přenést proporce historického Golfu do doby elektrické. Bateriové automobily mají obecně delší rozvor a kratší převisy než srovnatelně velké spalovací modely.
Elektrické vozy mají víc prostoru mezi nápravami pro umístění baterie a menší elektrické motory naopak nevyžadují tolik místa v motorovém prostoru. Proporce elektromobilů na čistě elektrických platformách jsou proto v porovnání se spalovacími vozy odlišné. Proslýchá se, že elektrický Golf, který by měl mít na délku přibližně 4,15 m, dokáže nabídnout stejné množství vnitřního prostoru jako Golf osmé generace s délkou 4,28 m.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".