Na pár místech v Česku, a především v Praze, jsme si již zvykli vídat elektromobily v policejních službách. Je ale vidět, že zájem o čistý způsob přepravy mají i záchranáři. Zdravotníci ve Zlíně budou na výjezdy používat elektromobil Volkswagen ID.4 GTX. Zatím na zkoušku, po vyhodnocení budou uvažovat o pořízení elektromobilů na stálo.
Volkswagen ID.4 GTX bude zlínským záchranářům sloužit při domácím ošetření. Do rychlého nasazení se s vozem nepočítá, i když jeho vlastnosti rychlé akcelerace a okamžitého výkonu by rozhodně bylo zajímavé vidět v praxi. Vůz by ani neměl po každém případě zajíždět zpět do nemocnice, ale měl by být v pohotovosti v terénu.
Zdravotnická záchranná služba má vůz zatím na zkoušku. Po čase chtějí vyhodnotit náklady i schopnost vozu asistovat při zásazích. Pokud by vůz v zátěžovém testu obstál, je tu velká pravděpodobnost, že by ve Zlíně jezdil lékař na výjezdy elektromobilem i dále. A co si budeme nalhávat, ID.4 to v záchranářském polepu velmi sluší.
Čtěte také: Tohle se nepovedlo! Volkswagen svolává 200 tisíc elektromobilů, musí jim vyměnit baterie
Pro testování si záchranná služba vybrala elektromobil Volkswagen ID.4 ve verzi GTX. Ten má pohon všech kol a je schopný maximálního výkonu 220 kW a točivého momentu 460 Nm. Běžně jeho dojezd může dosahovat až ke 480 kilometrům. V případě městského provozu se ale dá očekávat, že bude dojezd vyšší. I tak by ale měl vůz být schopný na jedno nabití posloužit celý den bez nabíjení.
I když se tak z venku nemusí zdát, vůz disponuje velkým vnitřním prostorem. Pro zásahy lékaře by tak měl vůz poskytnout dostatek úložného prostoru pro veškeré potřebné vybavení. Zavazadlový prostor běžně pojme až 543 litrů nákladu. Při výjezdu se řidič nemusí bát ani odlehlých oblastí bez asfaltové komunikace, při jízdě terénem pomůže pohon všech kol se speciálním jízdním režimem Traction.
Na pár místech v Česku, a především v Praze, jsme si již zvykli vídat elektromobily v policejních službách. Je ale vidět, že zájem o čistý způsob přepravy mají i záchranáři. Zdravotníci ve Zlíně budou na výjezdy používat elektromobil Volkswagen ID.4 GTX. Zatím na zkoušku, po vyhodnocení budou uvažovat o pořízení elektromobilů na stálo.
Volkswagen ID.4 GTX bude zlínským záchranářům sloužit při domácím ošetření. Do rychlého nasazení se s vozem nepočítá, i když jeho vlastnosti rychlé akcelerace a okamžitého výkonu by rozhodně bylo zajímavé vidět v praxi. Vůz by ani neměl po každém případě zajíždět zpět do nemocnice, ale měl by být v pohotovosti v terénu.
Zdravotnická záchranná služba má vůz zatím na zkoušku. Po čase chtějí vyhodnotit náklady i schopnost vozu asistovat při zásazích. Pokud by vůz v zátěžovém testu obstál, je tu velká pravděpodobnost, že by ve Zlíně jezdil lékař na výjezdy elektromobilem i dále. A co si budeme nalhávat, ID.4 to v záchranářském polepu velmi sluší.
Čtěte také: Tohle se nepovedlo! Volkswagen svolává 200 tisíc elektromobilů, musí jim vyměnit baterie
Pro testování si záchranná služba vybrala elektromobil Volkswagen ID.4 ve verzi GTX. Ten má pohon všech kol a je schopný maximálního výkonu 220 kW a točivého momentu 460 Nm. Běžně jeho dojezd může dosahovat až ke 480 kilometrům. V případě městského provozu se ale dá očekávat, že bude dojezd vyšší. I tak by ale měl vůz být schopný na jedno nabití posloužit celý den bez nabíjení.
I když se tak z venku nemusí zdát, vůz disponuje velkým vnitřním prostorem. Pro zásahy lékaře by tak měl vůz poskytnout dostatek úložného prostoru pro veškeré potřebné vybavení. Zavazadlový prostor běžně pojme až 543 litrů nákladu. Při výjezdu se řidič nemusí bát ani odlehlých oblastí bez asfaltové komunikace, při jízdě terénem pomůže pohon všech kol se speciálním jízdním režimem Traction.