Volkswagen ID.3 je fleetovým elektromobilem roku 2021. Tesla si ani neškrtla
- Jaký je nejlepší elektromobil či elektrické auto pro firmy?
- Odpověď se každoročně snaží přinášet anketa Fleet derby – Flotila roku
- Podle odborné poroty zvítězil Volkswagen ID.3, podle veřejnosti Peugeot e-208

O celkových vítězech ve dvou kategoriích Flotilový automobil roku a Flotilové elektroauto roku rozhodovala třicetičlenná odborná porota složená z fleetových manažerů firem s rozsáhlými vozovými parky. Ti podle českého pořadatele ankety Fleet derby – Flotila roku 2021 měli možnost se se všemi nominovanými vozy svézt na podzim v areálu mosteckého Autodromu, kde se konaly testovací jízdy.
Vítězové ankety, ve které však scházely populární modely
V anketě odborné poroty zvítězila konvenční Škoda Octavia, která se stala flotilovým automobilem roku 2021, a také elektromobil Volkswagen ID.3, který byl oceněn jako flotilové elektroauto roku 2021. V případě veřejné ankety na poli ekologických aut zvítězil jiný elektromobil, a sice Peugeot e-208. Veřejnost vybírala více než pouze jedno auto. Na druhém místě skončil Volkswagen ID.3 a na třetím pak společně plně elektrický Renault Zoe a plug-in hybridní Škoda Superb iV.
Pokud jde o elektromobily, do ankety překvapivě nebyly vůbec nominovány některé populární modely, jako je například Tesla Model 3 2021, dále nová Hyundai Kona Electric, či Škoda Citigo-e iV, tedy nejprodávanější elektromobil v Česku. Těžko tedy říct, nakolik jsou vlastně výsledky ankety hodnotné.

Odborná porota vybírala z těchto aut: Audi e-tron Sportback, DS 3 Crossback E-Tense, Kia e-Niro, Mercedes-Benz EQV, Opel Corsa-e, Peugeot e-208, Renault Zoe, Volkswagen e-Crafter, Volkswagen ID.3. Veřejnost měla na výběr navíc vozy: Audi A7 e, Fiat 500 Hybrid, Ford Kuga PHEV, Ford Tourneo/Transit Custom PHEV, Jeep Renegade 4xe, Mercedes-Benz C 300 de, Mercedes-Benz E 300 de, Opel Grandland X Hybrid, Peugeot 508 SW Hybrid, Škoda Superb iV.
Jak auta hodnotila odborná porota?
Porotci by při své volbě měli vycházet z vlastních zkušeností, z dojmů nabytých v průběhu testovacího dne i z dat poskytnutých společností TecAlliance, která ke každému z nominovaných vozů přidává přehled nákladů na servis a opotřebitelné díly po ujetí 90 000 a 150 000 km. Porotci při své volbě mají zohledňovat i zůstatkové hodnoty, celkové praktické využití pro vozové parky, technickou vyspělost automobilu, bezpečnost a jízdní vlastnosti.
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.