Volant jako z letadla už nebude pro každou Teslu. Z kontroverze se stává exkluzivita

Tesla ustupuje od netradičního Yoke volantu u Modelu S a X. Nově ho nabídne jen za příplatek u vrcholné verze Plaid. Ostatní dostanou zpět klasický kulatý volant.
Futuristický volant ustupuje do pozadí
Z vesmírného kokpitu zpět na silnici. Tak by se dal shrnout aktuální krok Tesly, která přestává nabízet futuristický třmenový tzv. Yoke volant jako standard u nového Modelu S a Modelu X. Ještě nedávno ho automobilka tlačila jako symbol inovace.
S nedávno představeným faceliftem obou modelů zmizela možnost mít třmenový volant zdarma. U verzí Long Range zmizela možnost volby a zákazníci dostanou výhradně klasický kruhový volant. Zůstává pouze u výkonnější varianty Plaid, kde za něj zákazníci zaplatí 1000 dolarů (21 400 korun) navíc.
Tesla tak zřejmě reaguje na smíšené přijetí mezi řidiči, kteří ocenili netradiční design, ale často kritizovali obtížnější manipulaci v nízkých rychlostech. Kdo touží po netradičním zážitku, musí si připlatit a smířit se s dalšími specifiky verze Plaid. Ostatním se dostává praktičtější, komfortnější nabídky.

Hlavní změnou je cena
Modernizace Modelu S a X ale nepřinesla jen změnu volantu. Sáhnout mnohem hlouběji do kapsy musí tak jako tak všichni zájemci o některý z vyšších modelů značky, které s faceliftem plošně podražily o 5 000 dolarů (107 tisíc korun). Ceny tak začínají na 84 990 dolarech (1,81 milionu korun) a u nejdražšího Modelu X Plaid se dostávají na 104 990 dolarů (2,25 milionu korun).
Facelift zahrnuje novou přední kameru pro autonomní systémy, ambientní LED osvětlení s animacemi, vylepšenou zvukovou izolaci a přepracovaný podvozek. Model S Plaid dostal novou aerodynamicky optimalizovanou příď a Model X nově nabízí více prostoru ve třetí řadě sedadel. U obou modelu se mírně prodloužil dojezd a novinkou je i nová barva.
Přesto však nové Modely S a X u fanoušků značky vyvolávají spíše rozpaky. Mnozí ji označují za promarněnou šanci, posunout oba už trochu obstarožní modely technologicky o kus dál. Čekalo se například řízení steer-by-wire či přechod na 800V architekturu. Přesunutí třmenového volantu do kategorii exkluzivní výbavy to jen podtrhuje. Nejde přitom o praktičnost nebo nepraktičnost takového volantu, ale o samotný princip, že Tesla tím zužuje zákazníkům možnost volby.
Zdroje:
- autorský text / Elektrickevozy.cz
- Sawyer Merrit / síť X
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.