Svět vysokovýkonného motorsportu je neodmyslitelně spjatý s vůní benzínu. Alpine však ukazuje, že to jde i jinak a ekologicky. Jeho závodní supersport Alpenglow Hy6 pohání nový vodíkový motor V6.
Poprvé se představil v roce 2022 jako koncept a letos už byl už na Pařížském autosalonu k vidění jako funkční prototyp. S výkonem 730 koní, což je více než dvojnásobek oproti předchozí čtyřválcové verzi, se předvedl veřejnosti i na letošním ročníku závodu 24 hodin Le Mans. Nabízí přitom vizi budoucnosti závodů s vysokými otáčkami a nízkými emisemi.
Na rozdíl od většiny vodíkových vozů, které používají palivové články k výrobě elektřiny chemickým procesem, Alpenglow Hy6 zachovává klasický formát spalovacího motoru. Palivové články vyžadují baterii a elektromotor, zatímco Hy6 využívá vodík k pohonu dvakrát přeplňovaného V6 motoru a dosahuje snížených emisí, aniž by opustil klasický zážitek z vnitřního spalování.
Šestiválcový motor o objemu 3,5 litru vznikl v úzké spolupráci s francouzským závodním týmem ORECA a spojuje čistší technologii s brutálním výkonem, který je obvykle spojován s benzinovými agregáty. Tento jedinečný přístup umožňuje, aby závodnímu vozu poskytl nejen neuvěřitelný tah, ale i nový rozměr ekologického přístupu k vysokovýkonným motorům, který si zachovává tradiční mechanický pocit.
Alpenglow Hy6 je přitom víc než jen koncept, který by ukazoval, jak by vodíkové motory mohly vypadat v budoucnosti motorsportu. S výkonem 740 koní při 7 600 otáčkách za minutu a točivým momentem 770 Nm při 5 000 otáčkách nabízí vyšší výkon na litr než exkluzivní benzinový model Alpine A110 R Ultime a dosahuje rychlosti přes 330 km/h. Podle Bruna Famina, viceprezidenta Alpine Motorsports, tento nový V6 motor ukazuje směr k udržitelné budoucnosti závodění, která přináší nejen vysoký výkon, ale i zvukové vzrušení pro jezdce a diváky.
U konceptů, jako je tento, je těžké odhadnout, kdy a jak se technologie nakonec uplatní v reálném světě. Přesto je zřejmé, že touha vidět na závodních tratích více vozů poháněných vodíkem v blízké budoucnosti roste. Závodní stáj Alpine Racing očekává, že motoristické organizace ACO a FIA povolí vodíková vozidla na závodech 24 hodin Le Mans od roku 2028.
Svět vysokovýkonného motorsportu je neodmyslitelně spjatý s vůní benzínu. Alpine však ukazuje, že to jde i jinak a ekologicky. Jeho závodní supersport Alpenglow Hy6 pohání nový vodíkový motor V6.
Poprvé se představil v roce 2022 jako koncept a letos už byl už na Pařížském autosalonu k vidění jako funkční prototyp. S výkonem 730 koní, což je více než dvojnásobek oproti předchozí čtyřválcové verzi, se předvedl veřejnosti i na letošním ročníku závodu 24 hodin Le Mans. Nabízí přitom vizi budoucnosti závodů s vysokými otáčkami a nízkými emisemi.
Na rozdíl od většiny vodíkových vozů, které používají palivové články k výrobě elektřiny chemickým procesem, Alpenglow Hy6 zachovává klasický formát spalovacího motoru. Palivové články vyžadují baterii a elektromotor, zatímco Hy6 využívá vodík k pohonu dvakrát přeplňovaného V6 motoru a dosahuje snížených emisí, aniž by opustil klasický zážitek z vnitřního spalování.
Šestiválcový motor o objemu 3,5 litru vznikl v úzké spolupráci s francouzským závodním týmem ORECA a spojuje čistší technologii s brutálním výkonem, který je obvykle spojován s benzinovými agregáty. Tento jedinečný přístup umožňuje, aby závodnímu vozu poskytl nejen neuvěřitelný tah, ale i nový rozměr ekologického přístupu k vysokovýkonným motorům, který si zachovává tradiční mechanický pocit.
Alpenglow Hy6 je přitom víc než jen koncept, který by ukazoval, jak by vodíkové motory mohly vypadat v budoucnosti motorsportu. S výkonem 740 koní při 7 600 otáčkách za minutu a točivým momentem 770 Nm při 5 000 otáčkách nabízí vyšší výkon na litr než exkluzivní benzinový model Alpine A110 R Ultime a dosahuje rychlosti přes 330 km/h. Podle Bruna Famina, viceprezidenta Alpine Motorsports, tento nový V6 motor ukazuje směr k udržitelné budoucnosti závodění, která přináší nejen vysoký výkon, ale i zvukové vzrušení pro jezdce a diváky.
U konceptů, jako je tento, je těžké odhadnout, kdy a jak se technologie nakonec uplatní v reálném světě. Přesto je zřejmé, že touha vidět na závodních tratích více vozů poháněných vodíkem v blízké budoucnosti roste. Závodní stáj Alpine Racing očekává, že motoristické organizace ACO a FIA povolí vodíková vozidla na závodech 24 hodin Le Mans od roku 2028.