Ve Vídni se nedávno seběhla nehoda, při které byla zraněna chodkyně. Vyšetřování má zjistit, zda nehodě nemělo stihnout zabránit autonomní řízení autobusu a jejich testování muselo být přerušeno.
Dva autonomní mikrobusy pro deset cestujících Navya SAS testuje vídeňský dopravce Wiener Linien od 6. června ve spolupráci se Siemensem a doposud jezdily bez problémů. Aktuálně jezdí dvoukilometrovou trasu po centru města, která je v softwaru naprogramovaná a pro větší bezpečnost sedí v kabině i tzv. operátor pro případ problémů. Testování má trvat do příštího roku.
Podle očitých svědků přecházela silnici v okamžiku nehody třicetiletá žena se sluchátky na uších a nevěnovala dostatečně pozornost provozu. Další okolnosti nejsou známé, tedy v jaké vzdálenosti před autobusem přecházela. K nehodě došlo při rychlosti 12 km/h, kterou běžně jezdí a díky tomu následky nebyly zvlášť vážné, žena utrpěla zranění kolene.
zdroj: Bloomberg
Ve Vídni se nedávno seběhla nehoda, při které byla zraněna chodkyně. Vyšetřování má zjistit, zda nehodě nemělo stihnout zabránit autonomní řízení autobusu a jejich testování muselo být přerušeno.
Dva autonomní mikrobusy pro deset cestujících Navya SAS testuje vídeňský dopravce Wiener Linien od 6. června ve spolupráci se Siemensem a doposud jezdily bez problémů. Aktuálně jezdí dvoukilometrovou trasu po centru města, která je v softwaru naprogramovaná a pro větší bezpečnost sedí v kabině i tzv. operátor pro případ problémů. Testování má trvat do příštího roku.
Podle očitých svědků přecházela silnici v okamžiku nehody třicetiletá žena se sluchátky na uších a nevěnovala dostatečně pozornost provozu. Další okolnosti nejsou známé, tedy v jaké vzdálenosti před autobusem přecházela. K nehodě došlo při rychlosti 12 km/h, kterou běžně jezdí a díky tomu následky nebyly zvlášť vážné, žena utrpěla zranění kolene.
zdroj: Bloomberg