Vědci „plivou“ na vodíkovou Toyotu kvůli Olympijským hrám. Co jim vadí?

  • Toyota Mirai vzbuzuje emoce
  • Vědci protestují kvůli jejímu využití při olympiádě v Paříží
  • Vodíkový automobil prý není ekologický
Toyota Mirai 2

Toyota Mirai 2

Letní olympijské hry v Paříži 2024 se blíží a organizátoři slibují, že budou „nejzelenější“ v historii. S poloviční uhlíkovou stopou oproti předchozím hrám chtějí demonstrovat, jak mohou být velké sportovní události ekologicky šetrné. Jedním z klíčových prvků této strategie je použití flotily 500 sedanů Toyota Mirai poháněných vodíkovými palivovými články. Tato auta mají nulové výfukové emise, což zní pro akci, která si klade za cíl minimalizovat svůj environmentální dopad, téměř ideálně.

Vědci sepsali protestní dopis

Nicméně, skupina 120 vědců, inženýrů a akademiků z Velké Británie a Spojených států proti použití Toyoty Mirai protestuje. V otevřeném dopise, zveřejněném v Hydrogen Insight a CNN, uvedli: „Propagace vodíkového vozu Toyota je vědecky nesprávná a poškodí pověst her 2024.“ Důvodem jejich znepokojení je fakt, že 96 % světového vodíku pochází z fosilních paliv, jako je metan. To znamená, že i když Mirai nemá výfukové emise, jeho celková uhlíková stopa může být vyšší než u čistých elektromobilů.

Vědci doporučují, aby organizátoři nahradili Mirai bateriovými elektrickými vozidly. „Ještě je čas a příležitost změnit volbu a proto žádáme, abyste oslovili Toyotu a požadovali, aby nahradila Mirai bateriovým elektrickým vozidlem, které by se stalo oficiálním vozidlem olympijských her,“ stojí v dopise. Vědci zároveň upozorňují na logistické problémy spojené s vodíkovými vozidly. V celé Paříži není ani deset vodíkových čerpacích stanic, z nichž tři jsou momentálně nedostupné. To znamená, že tankování pro 500 vozů Mirai nebude jednoduché.

Toyota Mirai

Auto na vodík Toyota Mirai, ilustrační | foto: Toyota


Čtěte také: Japonsko vyhrálo jackpot! Objevilo obří ložisko surovin pro baterie do elektroaut


Tankování vodíku není snadné

Toyota plánuje zajistit vodík pro hry z obnovitelných zdrojů, jako je voda a organická hmota. Avšak, podle CNN, to pravděpodobně bude vyžadovat použití přenosných vodíkových stanic, které po olympiádě zmizí. Taxikáři, kteří vozy Mirai dostanou po skončení her, tak mohou čelit značným problémům s tankováním. Tento problém znají majitelé Mirai v USA, kteří se často potýkají s nedostatkem čerpacích stanic, vysokými cenami vodíku a dlouhými frontami.

Japonská automobilka se vývoji vodíkových palivových článků věnuje dlouhodobě, ale Mirai je častým zdrojem kontroverzí. V USA podali majitelé žaloby kvůli nedostatku čerpacích stanic a extrémně vysokým cenám vodíku. „Celá zkušenost s vodíkovými vozidly je experiment, který selhává,“ uvedl jeden majitel Mirai pro server InsideEVs. Vědci a inženýři doufají, že jejich výzva povede k přehodnocení použití vodíkových vozidel na olympijských hrách v Paříži a že se podaří dosáhnout skutečně ekologicky šetrného řešení pro přepravu sportovců a hostů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Vědci „plivou“ na vodíkovou Toyotu kvůli Olympijským hrám. Co jim vadí?

  • Toyota Mirai vzbuzuje emoce
  • Vědci protestují kvůli jejímu využití při olympiádě v Paříží
  • Vodíkový automobil prý není ekologický
Toyota Mirai 2

Toyota Mirai 2

Letní olympijské hry v Paříži 2024 se blíží a organizátoři slibují, že budou „nejzelenější“ v historii. S poloviční uhlíkovou stopou oproti předchozím hrám chtějí demonstrovat, jak mohou být velké sportovní události ekologicky šetrné. Jedním z klíčových prvků této strategie je použití flotily 500 sedanů Toyota Mirai poháněných vodíkovými palivovými články. Tato auta mají nulové výfukové emise, což zní pro akci, která si klade za cíl minimalizovat svůj environmentální dopad, téměř ideálně.

Vědci sepsali protestní dopis

Nicméně, skupina 120 vědců, inženýrů a akademiků z Velké Británie a Spojených států proti použití Toyoty Mirai protestuje. V otevřeném dopise, zveřejněném v Hydrogen Insight a CNN, uvedli: „Propagace vodíkového vozu Toyota je vědecky nesprávná a poškodí pověst her 2024.“ Důvodem jejich znepokojení je fakt, že 96 % světového vodíku pochází z fosilních paliv, jako je metan. To znamená, že i když Mirai nemá výfukové emise, jeho celková uhlíková stopa může být vyšší než u čistých elektromobilů.

Vědci doporučují, aby organizátoři nahradili Mirai bateriovými elektrickými vozidly. „Ještě je čas a příležitost změnit volbu a proto žádáme, abyste oslovili Toyotu a požadovali, aby nahradila Mirai bateriovým elektrickým vozidlem, které by se stalo oficiálním vozidlem olympijských her,“ stojí v dopise. Vědci zároveň upozorňují na logistické problémy spojené s vodíkovými vozidly. V celé Paříži není ani deset vodíkových čerpacích stanic, z nichž tři jsou momentálně nedostupné. To znamená, že tankování pro 500 vozů Mirai nebude jednoduché.

Toyota Mirai

Auto na vodík Toyota Mirai, ilustrační | foto: Toyota


Čtěte také: Japonsko vyhrálo jackpot! Objevilo obří ložisko surovin pro baterie do elektroaut


Tankování vodíku není snadné

Toyota plánuje zajistit vodík pro hry z obnovitelných zdrojů, jako je voda a organická hmota. Avšak, podle CNN, to pravděpodobně bude vyžadovat použití přenosných vodíkových stanic, které po olympiádě zmizí. Taxikáři, kteří vozy Mirai dostanou po skončení her, tak mohou čelit značným problémům s tankováním. Tento problém znají majitelé Mirai v USA, kteří se často potýkají s nedostatkem čerpacích stanic, vysokými cenami vodíku a dlouhými frontami.

Japonská automobilka se vývoji vodíkových palivových článků věnuje dlouhodobě, ale Mirai je častým zdrojem kontroverzí. V USA podali majitelé žaloby kvůli nedostatku čerpacích stanic a extrémně vysokým cenám vodíku. „Celá zkušenost s vodíkovými vozidly je experiment, který selhává,“ uvedl jeden majitel Mirai pro server InsideEVs. Vědci a inženýři doufají, že jejich výzva povede k přehodnocení použití vodíkových vozidel na olympijských hrách v Paříži a že se podaří dosáhnout skutečně ekologicky šetrného řešení pro přepravu sportovců a hostů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."