V ČR vyrostou nové stanice Supercharger, do roku 2020 jich bude 5

Tesla potichu prozradila nové plány s výstavbou dalších rychlonabíjecích stanic Supercharger v České republice. Do roku 2020 jich má být celkem 5, z toho již 3 stanice jsou nyní v provozu.

Tip: Nové 250kW stanice Tesla: za 5 min získáte 120 km dojezdu

Rychlonabíjecí stanice Supercharger patří mezi jednu z největších výhod americké automobilky. Umožňují nabíjení s výkonem nad 100 kW a v případě nejnovější třetí generace dokonce až 250 kW (kdy pro dobití 120 km dojezdu stačí pouhých 5 minut nabíjení) a nejen ve Spojených státech, ale také po Evropě (spíše té západní) již představují poměrně slušně hustou rychlodobíjecí síť.

Není tedy divu, že se Tesla neustále snaží svou síť nadále zlepšovat a zahušťovat, včetně zemí ve střední či východní Evropě, kde zatím ani nejsou oficiální showroomy a elektromobily Tesla zde není možné jednoduše zakoupit přímo od výrobce.

V České republice se podle nejnovějších informací nyní plánuje výstavba dalších dvou dobíječek Supercharger, které doplní stávající trojici stanic – Humpolec u D1, Olomouc a Vestec u Prahy. Nové lokality jsou České Budějovice (při příjezdu k Borku u nové D3) a Ždárek (u Ústí nad Labem). Realizace je předběžně naplánována s dokončením do konce roku 2020.

Obě nově chystané stanice Supercharger opět o něco usnadní cestování přes Českou republiku ať už pro Čechy, nebo i pro cizince, kteří například pojedou ze severu Německa do ČR, třeba do Prahy nebo i dále, do Rakouska či na Slovensko. A nový dobíjecí bod na jihu Čech pak jistě zpříjemní a zjednodušší cestování pro Čechy, kteří třeba pojedou k moři. Ovšem scénářů bychom našli mnohem více.

Na závěr ještě možná trocha spekulací. Jelikož v České republice prozatím nemáme tak hustou síť dobíjecích stanic, ať už těch přímo od Tesly nebo od jiných provozovatelů, jako jsou ČEZ, PRE, E.ON, či další firmy, je dost možné, že nejprve bude potřeba zlepšit dobíjecí infrastrukturu a až poté bude náš trh pro Teslu dostatečně zajímavý, aby zde otevřela konfigurátor na všechny své elektromobily, ale také aby zde postavila oficiální showroom. Do té doby zřejmě bude ČR spadat do kategorie zemí “other Europe”, které jsou zkrátka v určitých směrech pozadu.

zdroj: Tesla

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

V ČR vyrostou nové stanice Supercharger, do roku 2020 jich bude 5

Tesla potichu prozradila nové plány s výstavbou dalších rychlonabíjecích stanic Supercharger v České republice. Do roku 2020 jich má být celkem 5, z toho již 3 stanice jsou nyní v provozu.

Tip: Nové 250kW stanice Tesla: za 5 min získáte 120 km dojezdu

Rychlonabíjecí stanice Supercharger patří mezi jednu z největších výhod americké automobilky. Umožňují nabíjení s výkonem nad 100 kW a v případě nejnovější třetí generace dokonce až 250 kW (kdy pro dobití 120 km dojezdu stačí pouhých 5 minut nabíjení) a nejen ve Spojených státech, ale také po Evropě (spíše té západní) již představují poměrně slušně hustou rychlodobíjecí síť.

Není tedy divu, že se Tesla neustále snaží svou síť nadále zlepšovat a zahušťovat, včetně zemí ve střední či východní Evropě, kde zatím ani nejsou oficiální showroomy a elektromobily Tesla zde není možné jednoduše zakoupit přímo od výrobce.

V České republice se podle nejnovějších informací nyní plánuje výstavba dalších dvou dobíječek Supercharger, které doplní stávající trojici stanic – Humpolec u D1, Olomouc a Vestec u Prahy. Nové lokality jsou České Budějovice (při příjezdu k Borku u nové D3) a Ždárek (u Ústí nad Labem). Realizace je předběžně naplánována s dokončením do konce roku 2020.

Obě nově chystané stanice Supercharger opět o něco usnadní cestování přes Českou republiku ať už pro Čechy, nebo i pro cizince, kteří například pojedou ze severu Německa do ČR, třeba do Prahy nebo i dále, do Rakouska či na Slovensko. A nový dobíjecí bod na jihu Čech pak jistě zpříjemní a zjednodušší cestování pro Čechy, kteří třeba pojedou k moři. Ovšem scénářů bychom našli mnohem více.

Na závěr ještě možná trocha spekulací. Jelikož v České republice prozatím nemáme tak hustou síť dobíjecích stanic, ať už těch přímo od Tesly nebo od jiných provozovatelů, jako jsou ČEZ, PRE, E.ON, či další firmy, je dost možné, že nejprve bude potřeba zlepšit dobíjecí infrastrukturu a až poté bude náš trh pro Teslu dostatečně zajímavý, aby zde otevřela konfigurátor na všechny své elektromobily, ale také aby zde postavila oficiální showroom. Do té doby zřejmě bude ČR spadat do kategorie zemí “other Europe”, které jsou zkrátka v určitých směrech pozadu.

zdroj: Tesla

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."