Hyundai Motor Group představil systém, který sleduje aktuální hmotnost lehkého užitkového elektromobilu a na základě toho optimalizuje jeho provozní vlastnosti. Jedná se o první systém svého druhu v automobilovém průmyslu.
Nově vyvinutý systém používá senzory zrychlení, aby průběžně přizpůsoboval nastavení vozidla jeho hmotnosti včetně nákladu. Hyundai Motor Group uvažuje o budoucím využití této technologie pro lehká užitková vozidla s elektrickým pohonem. Podle aktuální hmotnosti vozidla včetně nákladu, se bude optimalizovat točivý moment motoru. Sníží se i riziko prokluzu kol a případná ztráta trakce při nižším zatížení.
Hlavním úkolem je ale zvýšit dojezd a tím zlepšit hospodárnost provozu automobilu. Chae Mo Yang, vedoucí divize vývoje technologií pro ekologické pohony, k tomu uvedl následující:
„Připravujeme se na budoucnost, abychom mohli nabízet užitkové elektromobily schopné optimálního provozu za jakýchkoli provozních podmínek, a to i s ohledem na jejich aktuální zatížení. Provoz těchto vozidel bude výrazně hospodárnější.“
Hmotnost vozidla je pomocí senzorů zrychlení určována na základě druhého Newtonova zákona (zákona síly). Čím lehčí je objekt a čím větší síla na něj působí, tím větší rychlostí se pohybuje. Začne-li síla na objekt působit při konstantní rychlosti, lze jeho hmotnost odvodit z dosaženého zrychlení.
Vozidlo prostřednictvím tohoto procesu dokáže prodloužit vzdálenost, kterou je možné ujet, a to přizpůsobováním maximálního točivého momentu. Konkrétně je výpočet potenciálního dojezdu založen na precizním určování aktuální hmotnosti a rychlosti jízdy vozidla. Díky tomu se zvýší celková provozní hospodárnost užitkových vozidel.
Výše uvedené pochází z tiskové zprávy Hyundai. My jsme docela zvědavi, jak to bude vypadat v praxi a pokud to bude jen trochu možné, tak nějaký z užitkových vozů s tímto systémem vyzkoušíme.
Hyundai Motor Group představil systém, který sleduje aktuální hmotnost lehkého užitkového elektromobilu a na základě toho optimalizuje jeho provozní vlastnosti. Jedná se o první systém svého druhu v automobilovém průmyslu.
Nově vyvinutý systém používá senzory zrychlení, aby průběžně přizpůsoboval nastavení vozidla jeho hmotnosti včetně nákladu. Hyundai Motor Group uvažuje o budoucím využití této technologie pro lehká užitková vozidla s elektrickým pohonem. Podle aktuální hmotnosti vozidla včetně nákladu, se bude optimalizovat točivý moment motoru. Sníží se i riziko prokluzu kol a případná ztráta trakce při nižším zatížení.
Hlavním úkolem je ale zvýšit dojezd a tím zlepšit hospodárnost provozu automobilu. Chae Mo Yang, vedoucí divize vývoje technologií pro ekologické pohony, k tomu uvedl následující:
„Připravujeme se na budoucnost, abychom mohli nabízet užitkové elektromobily schopné optimálního provozu za jakýchkoli provozních podmínek, a to i s ohledem na jejich aktuální zatížení. Provoz těchto vozidel bude výrazně hospodárnější.“
Hmotnost vozidla je pomocí senzorů zrychlení určována na základě druhého Newtonova zákona (zákona síly). Čím lehčí je objekt a čím větší síla na něj působí, tím větší rychlostí se pohybuje. Začne-li síla na objekt působit při konstantní rychlosti, lze jeho hmotnost odvodit z dosaženého zrychlení.
Vozidlo prostřednictvím tohoto procesu dokáže prodloužit vzdálenost, kterou je možné ujet, a to přizpůsobováním maximálního točivého momentu. Konkrétně je výpočet potenciálního dojezdu založen na precizním určování aktuální hmotnosti a rychlosti jízdy vozidla. Díky tomu se zvýší celková provozní hospodárnost užitkových vozidel.
Výše uvedené pochází z tiskové zprávy Hyundai. My jsme docela zvědavi, jak to bude vypadat v praxi a pokud to bude jen trochu možné, tak nějaký z užitkových vozů s tímto systémem vyzkoušíme.