Mladoboleslavská automobilka Škoda má zřejmě jasno v tom, jak rychle budou občané naší republiky přecházet na elektrické vozy. Svoje prognózy na zrychlující se odběr elektromobilů přitom nevychází příliš vstřícně. Jdou tak nějak ruku v ruce s tím, jak podíl bateriových vozidel roste v Česku v porovnání se zbytkem Evropy. Zájem o spalovací vozy je totiž stále velmi vysoký.
Nejnovější prognóza české automobilky říká, že prodeje spalovacích a elektrických vozidel srovnají v Česku krok na 50% podílu až v roce 2032, k překonání tedy nejdojde dříve, než v témže roce. Tedy pouhé tři roky před tím, než se Evropská unie rozhodla zakázat prodej veškerých nových vozidel používajících k pohonu konvenční spalovací agregáty. V tomto předpokladu se očekává, že celoevropský průměr 50% prodejů by měl nastat zhruba o čtyři roky dříve.
Škoda chce přitom mít své výsledky mnohem lepší. V roce 2030 předpokládá, že 70 % svých prodejů budou čistě elektrické modely. A to nejen v naší republice, ale po celé Evropě. Z pohledu letošního roku jde vcelku o vysoké cíle. Pravdou ale je, že na zvýšení poměru má český výrobce aut ještě dalších sedm let. Aktuálně se v naší republice prodá pouze 6 600 elektrických vozidel. Jde o pouhých 2,9 % z celkového pročtu 220 tisíc nových osobních vozidel.
Čtěte také: Dotace na elektromobily v ČR startují 1.1. 2024, jaké jsou podmínky?
Škoda nicméně pro své zákazníky chystá vícero nových modelů, které budou dostupné nejpozději od roku 2026. V plánech je malé kompaktní SUV s názvem Elroq a dosud nepředstavené městské mini vozidlo. Segment A0 naznačuje, že může jít o vůz velikosti Škoda Fabia. Vůz může být i vyšší konstrukce typu crossover, jako je například malé SUV Kamiq. V nejbližších plánech je příchod nové verze výbavy pro vlajkový elektrický model Enyaq. Zákazníci totiž delší dobu volají po vrcholné variantě Laurin&Klement.
Součástí omlazení aktuální modelové řady bude také inovovaný digitální systém i nová paleta elektrických motorů. Výkon se bude nově pohybovat mezi 210 a 250 kW. Baterie se dočká vylepšeného termomanagementu. Díky tomu se dokáže rychleji dobít (10 až 80 % baterie během 28 minut) a o dvě desítky kilometrů se prodlouží dojezd až na teoretických 570 km. Všechny novinky budou k dispozici pro nový modelový rok Enyaqu pro rok 2024.
Mladoboleslavská automobilka Škoda má zřejmě jasno v tom, jak rychle budou občané naší republiky přecházet na elektrické vozy. Svoje prognózy na zrychlující se odběr elektromobilů přitom nevychází příliš vstřícně. Jdou tak nějak ruku v ruce s tím, jak podíl bateriových vozidel roste v Česku v porovnání se zbytkem Evropy. Zájem o spalovací vozy je totiž stále velmi vysoký.
Nejnovější prognóza české automobilky říká, že prodeje spalovacích a elektrických vozidel srovnají v Česku krok na 50% podílu až v roce 2032, k překonání tedy nejdojde dříve, než v témže roce. Tedy pouhé tři roky před tím, než se Evropská unie rozhodla zakázat prodej veškerých nových vozidel používajících k pohonu konvenční spalovací agregáty. V tomto předpokladu se očekává, že celoevropský průměr 50% prodejů by měl nastat zhruba o čtyři roky dříve.
Škoda chce přitom mít své výsledky mnohem lepší. V roce 2030 předpokládá, že 70 % svých prodejů budou čistě elektrické modely. A to nejen v naší republice, ale po celé Evropě. Z pohledu letošního roku jde vcelku o vysoké cíle. Pravdou ale je, že na zvýšení poměru má český výrobce aut ještě dalších sedm let. Aktuálně se v naší republice prodá pouze 6 600 elektrických vozidel. Jde o pouhých 2,9 % z celkového pročtu 220 tisíc nových osobních vozidel.
Čtěte také: Dotace na elektromobily v ČR startují 1.1. 2024, jaké jsou podmínky?
Škoda nicméně pro své zákazníky chystá vícero nových modelů, které budou dostupné nejpozději od roku 2026. V plánech je malé kompaktní SUV s názvem Elroq a dosud nepředstavené městské mini vozidlo. Segment A0 naznačuje, že může jít o vůz velikosti Škoda Fabia. Vůz může být i vyšší konstrukce typu crossover, jako je například malé SUV Kamiq. V nejbližších plánech je příchod nové verze výbavy pro vlajkový elektrický model Enyaq. Zákazníci totiž delší dobu volají po vrcholné variantě Laurin&Klement.
Součástí omlazení aktuální modelové řady bude také inovovaný digitální systém i nová paleta elektrických motorů. Výkon se bude nově pohybovat mezi 210 a 250 kW. Baterie se dočká vylepšeného termomanagementu. Díky tomu se dokáže rychleji dobít (10 až 80 % baterie během 28 minut) a o dvě desítky kilometrů se prodlouží dojezd až na teoretických 570 km. Všechny novinky budou k dispozici pro nový modelový rok Enyaqu pro rok 2024.