Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto má na poli elektromobility velké plány. Jak jsme už na jaře informovali, do roku 2026 chystá hned 6 nových elektromobilů, včetně elektrické Oktávky. Každý rok dorazí nějaký nový model a v příštím roce to odstartuje kompaktní SUV v podobě modelu Škoda Elroq iV (2024).
Už jméno samo naznačuje, že Elroq bude elektrickou alternativou k tradičnímu SUV Karoq. Segment kompaktních SUV patří nejen v Evropě k těm nejdůležitějším a v elektrickém modelu této třídy chce Škoda Auto zákazníkům nabídnout opět pověstný kousek auta navíc. Co všechno už o tomto chystaném modelu víme?
Všechny nové elektromobily Škoda ponesou znaky nového designového jazyka značky. „Modern Solid je náš jasný designový jazyk pro éru elektrických modelů. První principy tohoto jazyka naznačila už studie Vision 7S, její myšlenky pak budou rozvíjet sériové modely v širokém spektru automobilových kategorií,“ řekl šéfdesignér Škody, Oliver Stefani.
Velikostně bude Elroq o něco menší, než je elektrické SUV Škoda Enyaq iV. Půjde tedy o kompaktní SUV, či crossover. Na délku by měl vůz měřit něco mezi Enyaqem a hatchbackem Volkswagen ID.3. Měl by si tedy zachovat poměrně prostorný interiér, ale velikost bude o něco kompaktnější, než sesterský Enyaq.
Čtěte také: Bizár, nebo geniální vynález? Tuhle levnou věcičku by měl mít každý elektromobilista
Spekuluje se o tom, že Elroq bude využívat novou, levnější platformu MEB Entry (Enyaq má originální platformu MEB – pozn. redakce). Vzhledem k tomu, že půjde po Enyaqu o druhý čistokrevný elektromobil v nabídce automobilky (Škoda Citigo-e byla předělávka ze spalovacího auta, proto se nepočítá mezi čistokrevné EV – pozn. redakce), budou baterie umístěny v podlaze vozu, což zbytečné neubírá úložné místo a zlepšuje jízdní vlastnosti.
Co se týče nabíjecího výkonu, baterie a dojezdu u modelu Elroq iV (2024), zde se dá jen hodně spekulovat. Pokud budeme vycházet z toho, co najdeme u současného Enyaqu, tak bychom předpokládali, že Elroq bude mít zhruba podobné, či jen nepatrně horší vlastnosti. Výkon očekáváme přes 100 kW, baterii nejspíš taktéž s kapacitami 52/58 či 77 kWh, dojezd 350+ km, nabíjení výkonem přes 100 kW. Ale jde zatím jen o hodně předběžné specifikace.
Škoda Elroq má mít atraktivní cenu a bude stát méně, než model Enyaq. Nicméně zatím se neví, zda se bude nový model Elroq prodávat za méně než 1 milion korun. Na cenotvorbu je očividně ještě hodně daleko a bude záležet i podle aktuální situace, protože například Tesla a její cenová válka tlačí ceny dolů.
Pokud vycházíme z toho, že v nabídce automobilky půjde o model dražší než chystaný levný elektromobil za 25 tisíc eur (600 tisíc korun) a naopak o model levnější než základní Enyaq za 40 tisíc eur (970 tisíc korun), můžeme na zahraničních trzích očekávat cenu někde kolem 35 tisíci eur (850 tisíc korun).
V Česku by pak cena modelu Škoda Elroq mohla atakovat nebo jen lehce překročit hranici 1 milionu korun, protože nemusí být (stejně jako u Enyaqu, který v základu stojí 1 239 900 korun) dostupná úplně základní nejlevnější verze s menší baterií a slabší výbavou. Ale zde bude samozřejmě záležet na tom, které verze budou prodávané na kterých trzích, i tom českém.
Pokud jde o dostupnost, představení a dodání vozu prvním zákazníkům by mělo proběhnout v roce 2024. Přesnější termín v tuto chvíli není zřejmý.
Článek průběžně aktualizujeme a doplňujeme o nové informace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto má na poli elektromobility velké plány. Jak jsme už na jaře informovali, do roku 2026 chystá hned 6 nových elektromobilů, včetně elektrické Oktávky. Každý rok dorazí nějaký nový model a v příštím roce to odstartuje kompaktní SUV v podobě modelu Škoda Elroq iV (2024).
Už jméno samo naznačuje, že Elroq bude elektrickou alternativou k tradičnímu SUV Karoq. Segment kompaktních SUV patří nejen v Evropě k těm nejdůležitějším a v elektrickém modelu této třídy chce Škoda Auto zákazníkům nabídnout opět pověstný kousek auta navíc. Co všechno už o tomto chystaném modelu víme?
Všechny nové elektromobily Škoda ponesou znaky nového designového jazyka značky. „Modern Solid je náš jasný designový jazyk pro éru elektrických modelů. První principy tohoto jazyka naznačila už studie Vision 7S, její myšlenky pak budou rozvíjet sériové modely v širokém spektru automobilových kategorií,“ řekl šéfdesignér Škody, Oliver Stefani.
Velikostně bude Elroq o něco menší, než je elektrické SUV Škoda Enyaq iV. Půjde tedy o kompaktní SUV, či crossover. Na délku by měl vůz měřit něco mezi Enyaqem a hatchbackem Volkswagen ID.3. Měl by si tedy zachovat poměrně prostorný interiér, ale velikost bude o něco kompaktnější, než sesterský Enyaq.
Čtěte také: Bizár, nebo geniální vynález? Tuhle levnou věcičku by měl mít každý elektromobilista
Spekuluje se o tom, že Elroq bude využívat novou, levnější platformu MEB Entry (Enyaq má originální platformu MEB – pozn. redakce). Vzhledem k tomu, že půjde po Enyaqu o druhý čistokrevný elektromobil v nabídce automobilky (Škoda Citigo-e byla předělávka ze spalovacího auta, proto se nepočítá mezi čistokrevné EV – pozn. redakce), budou baterie umístěny v podlaze vozu, což zbytečné neubírá úložné místo a zlepšuje jízdní vlastnosti.
Co se týče nabíjecího výkonu, baterie a dojezdu u modelu Elroq iV (2024), zde se dá jen hodně spekulovat. Pokud budeme vycházet z toho, co najdeme u současného Enyaqu, tak bychom předpokládali, že Elroq bude mít zhruba podobné, či jen nepatrně horší vlastnosti. Výkon očekáváme přes 100 kW, baterii nejspíš taktéž s kapacitami 52/58 či 77 kWh, dojezd 350+ km, nabíjení výkonem přes 100 kW. Ale jde zatím jen o hodně předběžné specifikace.
Škoda Elroq má mít atraktivní cenu a bude stát méně, než model Enyaq. Nicméně zatím se neví, zda se bude nový model Elroq prodávat za méně než 1 milion korun. Na cenotvorbu je očividně ještě hodně daleko a bude záležet i podle aktuální situace, protože například Tesla a její cenová válka tlačí ceny dolů.
Pokud vycházíme z toho, že v nabídce automobilky půjde o model dražší než chystaný levný elektromobil za 25 tisíc eur (600 tisíc korun) a naopak o model levnější než základní Enyaq za 40 tisíc eur (970 tisíc korun), můžeme na zahraničních trzích očekávat cenu někde kolem 35 tisíci eur (850 tisíc korun).
V Česku by pak cena modelu Škoda Elroq mohla atakovat nebo jen lehce překročit hranici 1 milionu korun, protože nemusí být (stejně jako u Enyaqu, který v základu stojí 1 239 900 korun) dostupná úplně základní nejlevnější verze s menší baterií a slabší výbavou. Ale zde bude samozřejmě záležet na tom, které verze budou prodávané na kterých trzích, i tom českém.
Pokud jde o dostupnost, představení a dodání vozu prvním zákazníkům by mělo proběhnout v roce 2024. Přesnější termín v tuto chvíli není zřejmý.
Článek průběžně aktualizujeme a doplňujeme o nové informace.