Klaus Zellmer poodhalil plány mladoboleslavské automobilky Škoda týkající se budoucího modelu Enyaq, který je vlajkovou lodí na poli elektrických vozů této značky. Ten se totiž stane prvním vozem vytvořeným na základě vyspělejší platformy SSP. Co všechno nám tedy generální ředitel společnosti prozradil?
V tuto chvíli používá celá skupina Volkswagen pro své elektromobily platformu MEB. Klaus Zellmer, generální ředitel automobilky Škoda, však nyní prozradil, že tomu tak nebude na dlouho. Blíží se podle něj totiž uvedení nové platformy SSP, která se v budoucnu stane základem až 80 % všech vozů koncernu.
První Škodovkou, která bude na nové platformě postavena, má být kdo jiný, než nový Enyaq, tedy vrcholný model. Ten přijde podle Zellmera na trh v roce 2028 nebo 2029. Stát by se tak pak podle něj mělo jen chvíli po představení nového Golfu, jenž bude využívat stejnou platformu.
Čtěte také: Známe ceny nové Škody Enyaq. Za vylepšený model si dost připlatíte
Nová platforma SSP slibuje drastické zlepšení dojezdu, účinnosti, výkonu i cenové dostupnosti ve srovnání se současnou platformou MEB. Hlavní technickou změnou má být zavedení jednotné struktury baterií, kterou si má Volkswagen sám vyrábět a sdílet ji bude většina vozů z nových modelových řad.
Platforma by měla být postavena na 800V architektuře, díky níž by se doba nabití Enyaqu z 10 % na 80 % mohla zkrátit z 35 na neuvěřitelných 12 minut. Na otázku, zda se nový Enyaq bude lišit od dnešního vozu i designem, pak Zellmer serveru Autocar odpověděl pouze to, že na tom automobilka jěště pracuje.
Klaus Zellmer poodhalil plány mladoboleslavské automobilky Škoda týkající se budoucího modelu Enyaq, který je vlajkovou lodí na poli elektrických vozů této značky. Ten se totiž stane prvním vozem vytvořeným na základě vyspělejší platformy SSP. Co všechno nám tedy generální ředitel společnosti prozradil?
V tuto chvíli používá celá skupina Volkswagen pro své elektromobily platformu MEB. Klaus Zellmer, generální ředitel automobilky Škoda, však nyní prozradil, že tomu tak nebude na dlouho. Blíží se podle něj totiž uvedení nové platformy SSP, která se v budoucnu stane základem až 80 % všech vozů koncernu.
První Škodovkou, která bude na nové platformě postavena, má být kdo jiný, než nový Enyaq, tedy vrcholný model. Ten přijde podle Zellmera na trh v roce 2028 nebo 2029. Stát by se tak pak podle něj mělo jen chvíli po představení nového Golfu, jenž bude využívat stejnou platformu.
Čtěte také: Známe ceny nové Škody Enyaq. Za vylepšený model si dost připlatíte
Nová platforma SSP slibuje drastické zlepšení dojezdu, účinnosti, výkonu i cenové dostupnosti ve srovnání se současnou platformou MEB. Hlavní technickou změnou má být zavedení jednotné struktury baterií, kterou si má Volkswagen sám vyrábět a sdílet ji bude většina vozů z nových modelových řad.
Platforma by měla být postavena na 800V architektuře, díky níž by se doba nabití Enyaqu z 10 % na 80 % mohla zkrátit z 35 na neuvěřitelných 12 minut. Na otázku, zda se nový Enyaq bude lišit od dnešního vozu i designem, pak Zellmer serveru Autocar odpověděl pouze to, že na tom automobilka jěště pracuje.