Už to začalo. Čínský BYD kupuje továrnu Fordu a předělá ji k obrazu svému

Matouš Vrchota
  • Bývalá továrna Fordu nyní patří čínské automobilce BYD
  • Rekonstrukce bude stát 600 milionů dolarů a zaměstná 10 000 lidí
  • Výrobce již domlouvá místní dodavatele komponentů
Logo BYD
Logo BYD

BYD před časem oznámil své plány pro světovou expanzi. Jednou z prvních evropských výrobních hal je i připravovaná výstavba v Maďarsku. Vypadá to ale, že ji nakonec předběhne ještě jedna, již stojící, továrna. BYD odkupuje od Fordu starou nepoužívanou výrobní halu v Brazílii.

Čínský BYD expanduje do světa

Tuto domněnku nyní prostřednictvím sociální sítě X potvrdil i samotný brazilský prezident, Luis Inácio Lula da Silva. Do rekonstrukce továrny čínský BYD plánuje investovat 608 milionů dolarů. Továrna se nachází v oblasti Bahia u města Camaçari. Pro místní se vytvoří rovných 10 tisíc pracovních pozic.

Náznaky odkupu přiblížily i hovory, které počátkem roku BYD vedl s lokálním dodavatelem Sigma Lithium. Podle reportáže Financial Times nyní obě společnosti domlouvají formu spolupráce. Od základní možnosti pouhého dodavatelského kontraktu jsou varianty otevřené i přes založení společného podniku či dokonce akvizici dodavatele pod křídla automobilového giganta.

BYD Tang ve sněhu
BYD Tang ve sněhu

Čtěte také: Kdo zastaví BYD? Luxusní sedan zkřížil se supersportem o výkonu 1 000 koní


Lokální řetězce dokáží snížit cenu výroby

Že to BYD myslí skutečně vážně, dokazuje i ochota investice až do výše 2,9 miliardy dolarů. Takové hodnoty jen potvrzují, jak je dodavatel lithia strategickým a nepostradatelným partnerem v nové lokalitě. Pokud se navíc podaří takový deal dojednat, automobilce to výrazně pomůže ve stabilizaci dodavatelského řetězce i se zasmluvněním dalších výrobců komponent. Proces velmi připomíná jednání, která vede Tesla se svými dodavateli mimo území Spojených států.

Oba konkurenti bez rozdílu investují obrovské prostředky do inovací na automobilovém trhu. Jednohlasně se rozhodli pro ukončení vývoje zapouzdřených baterií ve prospěch cylindrických. Převážně tak činí z obav bezpečnostního rizika. Cylindrické články vynikají mnohonásobně zvýšenou odolností. Kromě pokroku v oblasti baterií jsou vidět investice v řádu desítek milionů i na poli vývoje jízdních asistentů i autonomních systémů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články