Tesla byla v samotném závěru roku pokořena na první příčce v prodejích. Novým králem se stal čínský BYD. Aby svůj úspěch dále rozvíjel, přiváží na trh novinku, kterou se pokusí Tesle zasadit další hřebíček do rakve. Ve středu prostřednictvím své luxusní dceřiné značky Yangwang představil první sedan U7. Tato vlajková loď se pyšní výkonem rovných tisíc koní. Mířit bude na Teslu Model S a rozhodně nepůjde o laciný model.
V loňském roce prodal BYD více než 1,5 miliardy kusů výhradně elektrických vozidel. Meziročně se prodeje zvedly o neskutečných 73 %. Při započítání hybridů (především těch do zásuvky) jde o tři miliardy vozů. Expanze automobilky je téměř nezastavitelná. Důkazem je i nedávné představení elektrického SUV Song L. Při startovací ceně 27 tisíc dolarů chce jít po krku Modelu Y. Dojezd podle čínských metodik dosahuje 662 kilometrů. Jen během prvních třech dní zaregistrovala značka přes osm tisíc registrací.
Prakticky nenajdete v roce měsíc, kdy BYD nepředstavil nějaké novinky. Před rokem k nim patřila i nová luxusní automobilka Yangwang. Prvním zástupcem se stalo velké off-road SUV U8. Že to BYD s luxusem myslí vážně poznáte nejen z cenovky přesahující 150 tisíc dolarů, ale i z výkonného pohonu o síle 1 200 koňských sil. Mezi přední vlastnosti patří například tanková otočka, schopnost stabilizace kol při defektu nebo nouzový režim pro jízdu vodou během záplav. Dalším modelem značky se stal supersportovní model U9.
Čtěte také: Čínská invaze do Evropy začíná. Gigant BYD oznámil, kde postaví gigafactory
Aktuálně se ale značka soustředí na svůj první sedan U7. Design se odkazuje na sportovní model a přidává do rovnice i rodinný aspekt. Mezi výrazné prvky patří světelný podpis v přední masce ve tvaru velkého písmene C a jednotka lidaru nad čelním sklem. Karoserií se vůz stylizuje do sedanu s pomalu se svažující střechou. Podobně jako to ve své nabídce reprezentuje i Tesla s Modelem S. Že „pod kapotou“ neroztáčíte pár ušmudlaných kilowattů na jednom motoru naznačují i široké otvory sání vzduchu a karbonové boční prahy. Z určitých úhlů byste ve voze našli i náznak Porsche Taycan.
Postaven na vlastní architektuře podvozku nabídne model U7 rovných tisíc koní výkonu. Yangwang by chtěl tímto vozem pokořit možnosti běžného vozu. Aerodynamický vzhled a okamžitá a přesná kontrola vozu k tomu mají významným způsobem přispět. Automobilka zatím více informací neposkytla. S takovým výkonem se počítá s nasazením rovnou čtyřech elektromotorů. Takovou výbavu koneckonců najdeme i u ostatních modelů značky. Odhad počáteční ceny se shoduje se sportovním modelem, tedy na 140 tisících dolarech.
Tesla byla v samotném závěru roku pokořena na první příčce v prodejích. Novým králem se stal čínský BYD. Aby svůj úspěch dále rozvíjel, přiváží na trh novinku, kterou se pokusí Tesle zasadit další hřebíček do rakve. Ve středu prostřednictvím své luxusní dceřiné značky Yangwang představil první sedan U7. Tato vlajková loď se pyšní výkonem rovných tisíc koní. Mířit bude na Teslu Model S a rozhodně nepůjde o laciný model.
V loňském roce prodal BYD více než 1,5 miliardy kusů výhradně elektrických vozidel. Meziročně se prodeje zvedly o neskutečných 73 %. Při započítání hybridů (především těch do zásuvky) jde o tři miliardy vozů. Expanze automobilky je téměř nezastavitelná. Důkazem je i nedávné představení elektrického SUV Song L. Při startovací ceně 27 tisíc dolarů chce jít po krku Modelu Y. Dojezd podle čínských metodik dosahuje 662 kilometrů. Jen během prvních třech dní zaregistrovala značka přes osm tisíc registrací.
Prakticky nenajdete v roce měsíc, kdy BYD nepředstavil nějaké novinky. Před rokem k nim patřila i nová luxusní automobilka Yangwang. Prvním zástupcem se stalo velké off-road SUV U8. Že to BYD s luxusem myslí vážně poznáte nejen z cenovky přesahující 150 tisíc dolarů, ale i z výkonného pohonu o síle 1 200 koňských sil. Mezi přední vlastnosti patří například tanková otočka, schopnost stabilizace kol při defektu nebo nouzový režim pro jízdu vodou během záplav. Dalším modelem značky se stal supersportovní model U9.
Čtěte také: Čínská invaze do Evropy začíná. Gigant BYD oznámil, kde postaví gigafactory
Aktuálně se ale značka soustředí na svůj první sedan U7. Design se odkazuje na sportovní model a přidává do rovnice i rodinný aspekt. Mezi výrazné prvky patří světelný podpis v přední masce ve tvaru velkého písmene C a jednotka lidaru nad čelním sklem. Karoserií se vůz stylizuje do sedanu s pomalu se svažující střechou. Podobně jako to ve své nabídce reprezentuje i Tesla s Modelem S. Že „pod kapotou“ neroztáčíte pár ušmudlaných kilowattů na jednom motoru naznačují i široké otvory sání vzduchu a karbonové boční prahy. Z určitých úhlů byste ve voze našli i náznak Porsche Taycan.
Postaven na vlastní architektuře podvozku nabídne model U7 rovných tisíc koní výkonu. Yangwang by chtěl tímto vozem pokořit možnosti běžného vozu. Aerodynamický vzhled a okamžitá a přesná kontrola vozu k tomu mají významným způsobem přispět. Automobilka zatím více informací neposkytla. S takovým výkonem se počítá s nasazením rovnou čtyřech elektromotorů. Takovou výbavu koneckonců najdeme i u ostatních modelů značky. Odhad počáteční ceny se shoduje se sportovním modelem, tedy na 140 tisících dolarech.