Unikátní plug-in hybrid: Má obří baterii jako Tesly a sedačky s nulovou gravitací

Matouš Vrchota
SUV Zeekr 9X | foto: Zeekr
SUV Zeekr 9X | foto: Zeekr

Zeekr 9X ohromuje luxusem. Čínské SUV nabízí audiosystém s 32 reproduktory, sedačky s nulovou gravitací a baterii s obří kapacitou 70 kWh.

Luxusní SUV pro čtyři VIP

Skupina Geely si pro vlastní luxusní řadu vozidel vytvořila dceřinou značku Zeekr. Ta postupně naplňuje modelovou řadu. Teď navíc na Auto Show v čínském Chengdu představí zcela nový vlajkový model 9X. Vůz se pravděpodobně velmi povedl, automobilka se totiž rozhodla, že ještě před oficiální akcí pustí do světa první informace.

Zeekr 9X se má rozhodně čím pochlubit. Na svých oficiálních fotografiích vystavuje například krystalové ovladače prémiového audiosystému. Ten byl ještě do nedávna výhradním dodavatelem audia pro Bentley, nyní své řady klientů rozšířil. Řeč je o audiosystému Naim. Ve voze je umístěno 32 reproduktorů a osm speciálních vibračních prvků uložených v sedadlech. Zvuk lze nastavit ve čtyřiceti nezávislých kanálech. Výkon sestavy je 3 868 W.

Takové vozy se vyrábí se zaměřením na pasažéry v druhé řadě. Zeekr pro své majetné majitele představil sedadla s tzv. nulovou gravitací. Ta disponují výhřevem, větráním, masážními funkcemi a chybět nesmí ani elektricky ovládané sklápění a podnožka. X v názvu odkazuje i na velikost vozu, uvnitř jsou přítomné hned tři řady sedadel. Tu druhou můžete otočit o 180 stupňů pro lepší konverzaci se zbytkem posádky.

SUV Zeekr 9X | foto: Zeekr
SUV Zeekr 9X | foto: Zeekr

Plug-in s dojezdem přes 200 kilometrů

O zábavu se postará našlapaný infotainment. Řídí jej špičkový čip z dílem Qualcommu řady Snapdragon 8295. Interiér je doplněný u kvalitní dřevěné obložení. Ve stejném dekoru i materiálu jsou vyrobené i podložky s bezdrátovým nabíjením telefonu. Doplní jej krystalové otočné knoflíky pro ovládání audiosystému a dalších důležitých prvků.

Možná vás překvapí, že vůz není vyráběný jako plně elektrický. I když k tomu nemá příliš daleko. Jde o plug-in hybridní jednotku s baterií o neuvěřitelné kapacitě 70 kWh. Jenže vozidlo váží přes tři tuny a tak musí být pohonná jednotka patřičně výkonná. Pro méně náročné klienty bude v nabídce i střídmější kapacita 55,1 kWh.

Vůz je postavený na 900V palubní architektuře a čistě na elektřinu má ujet až 302 kilometrů. Samozřejmě podle čínské metodiky CLTC. Pokud by se reálně dalo dostat ke dvěma stům, i tak půjde zaručeně o nejlépe vybavený plug-in hybrid na globálním trhu. Startovní cenovka se odhaduje na 80 tisíc dolarů, tedy zhruba 1 700 000 korun. Více informací se dozvíme již brzy. Mají se tradiční luxusní automobilky začít obávat?

Zdroj: CarNewsChina


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články