U hlavních tahů mají být nabíječky každých 60 kilometrů, chce EU
- Evropská unie dále podporuje elektromobilitu
- Tentokrát jednala o nabíjecích a vodíkových stanicích
- V plánu je mít například nabíjecí stanice každých 60 kilometrů

Podpora elektromobility od Evropské unie nepřestává. Tentokrát totiž Evropský parlament jednal o zrychlení expanze nabíjecí a vodíkové infrastruktury. Na co se můžeme do budoucna těšit?
Nabíjecí stanice pro elektromobily každých 60 kilometrů
Dopravní výbor Evropského parlamentu v týdnu představil své plány na zrychlení rozšiřování infrastruktury pro nabíjení a doplňování vodíkového paliva. A dalo by se o nich říct, že jsou poměrně ambiciózní. V některých případech totiž výrazně přesahují plány samotné Evropské komise.
Návrhy však zatím ještě nejsou právně závazné. Nejprve budou muset být prodiskutovány na plenárním zasedání Evropského parlamentu. Pokud budou přijaty, bude následovat jednání s jednotlivými vládami v Radě EU. Poté již budou jednotlivé návrhy začleněny do právních předpisů.

Čtěte také: Kde nabíjet? Evropa se řítí do průšvihu, o kterém se příliš nemluví
O jaké návrhy EU tedy jde?
Dopravní výbor požaduje, aby byly k dispozici nabíjecí stanice pro elektrická auta každých 60 kilometrů podél hlavních silnic, a to do roku 2026. To stejné bude platit i pro autobusy a kamiony. Zatím však jen v rámci Transevropské dopravní sítě, která zahrnuje 10 nejvytíženějších dopravních tepen v EU.
Výbor však chce také podpořit vodíkovou infrastrukturu. Vodíkové stanice tak budou od roku 2028 dostupné každých 100 kilometrů. Předchozí plány mluvily o každých 150 kilometrech od roku 2031. Pokud vše dobře půjde, vlády by měly do roku 2024 předložit Evropské komisi své plány na realizaci těchto návrhů.