Dramatické fotografie hořící lodi Felicity Ace v severním Atlantiku za poslední týden obletěl svět, a to hned několikrát. Kromě toho, že se oheň rozšířil na lodi převážející tisícovky nových vozidel z Evropy do Spojených států, se později přišlo na to, že na palubě jsou i hořící elektromobily, které velmi znesnadnily hasící práce. Momentálně se podařilo uhasit poslední zdroje požáru, a ještě dnes by mělo dojít k zahájení odtahu lodě do přístavu.
Po šesti dnech, kdy z lodě Felicity Ace šlehaly vysoké plameny a kouř, je konečně možné loď odtáhnout do přístavu. Automobily nejsou na lodi převážené jen na otevřené palubě, ale v mnoha patrech podpalubí. V nich právě byly umístěné i elektromobily, které tolik znesnadnily manipulaci s lodí. Příčina požáru ale zatím stále zůstává neznámá.
Jedná se o osmou nehodu nákladní lodě převážející dopravní prostředky metodou roll-on, roll-off od roku 2002. Při tomto způsobu převozu jednotlivá vozidla najíždí po vlastní ose na palubu. Tato rozsáhlá nehoda nyní rozproudila nové debaty, zda je tento způsob přepravy vhodný. V poměru k celkovému počtu plaveb se přeprava vozidel nejeví jako nebezpečná. Mnohem větší obavy ale vzbuzují v případě převrácení lodě na bok, kdy se opět zvyšuje riziko požáru.
Čtěte také: Největší průšvih elektromobilů se naplno projevil při masivním požáru lodi v Atlantiku
Podle prohlášení mluvčího Volkswagenu budou vzhledem k velikosti požáru nejspíš všechna vozidla sešrotována. Samotná loď byla pojištěna, a tak by všechny automobilky měly obdržet odškodnění. Nyní budou zahájena vyšetřování ohledně vzniku požáru.
Současně je ale nutné prodiskutovat, zda existuje bezpečnější možnost přepravy elektrických vozidel. Je paradoxní, že elektromobily samotné mají o 60 % nižší šanci na vznícení. Pokud ale k požáru dojde, jejich hašení je mnohonásobně složitější.
Dramatické fotografie hořící lodi Felicity Ace v severním Atlantiku za poslední týden obletěl svět, a to hned několikrát. Kromě toho, že se oheň rozšířil na lodi převážející tisícovky nových vozidel z Evropy do Spojených států, se později přišlo na to, že na palubě jsou i hořící elektromobily, které velmi znesnadnily hasící práce. Momentálně se podařilo uhasit poslední zdroje požáru, a ještě dnes by mělo dojít k zahájení odtahu lodě do přístavu.
Po šesti dnech, kdy z lodě Felicity Ace šlehaly vysoké plameny a kouř, je konečně možné loď odtáhnout do přístavu. Automobily nejsou na lodi převážené jen na otevřené palubě, ale v mnoha patrech podpalubí. V nich právě byly umístěné i elektromobily, které tolik znesnadnily manipulaci s lodí. Příčina požáru ale zatím stále zůstává neznámá.
Jedná se o osmou nehodu nákladní lodě převážející dopravní prostředky metodou roll-on, roll-off od roku 2002. Při tomto způsobu převozu jednotlivá vozidla najíždí po vlastní ose na palubu. Tato rozsáhlá nehoda nyní rozproudila nové debaty, zda je tento způsob přepravy vhodný. V poměru k celkovému počtu plaveb se přeprava vozidel nejeví jako nebezpečná. Mnohem větší obavy ale vzbuzují v případě převrácení lodě na bok, kdy se opět zvyšuje riziko požáru.
Čtěte také: Největší průšvih elektromobilů se naplno projevil při masivním požáru lodi v Atlantiku
Podle prohlášení mluvčího Volkswagenu budou vzhledem k velikosti požáru nejspíš všechna vozidla sešrotována. Samotná loď byla pojištěna, a tak by všechny automobilky měly obdržet odškodnění. Nyní budou zahájena vyšetřování ohledně vzniku požáru.
Současně je ale nutné prodiskutovat, zda existuje bezpečnější možnost přepravy elektrických vozidel. Je paradoxní, že elektromobily samotné mají o 60 % nižší šanci na vznícení. Pokud ale k požáru dojde, jejich hašení je mnohonásobně složitější.