Třikrát hurá! Tesla do svých elektromobilů vrátí velmi praktickou funkci
- Tesla opět umožní nastavení síly rekuperace
- Majitelé vozů Tesla o tuto funkci nepochopitelně přišli
- Je přitom mnoho situací, kdy se hodí sílu rekuperace snížit

Ukázka změn v následující aktualizaci naznačuje, že by Tesla mohla do svých vozů vrátit možnost manuálního nastavení síly rekuperace. Novinku v seznamu změn náhodou zahlédl majitel vozu a poznatek sdílel na sociální síti.
Proč o funkci Tesly vůbec přišly?
Informaci o chystané změně přinesl server Not a Tesla App. Jde o pozoruhodnou situaci, jelikož Tesly v minulosti již tuto možnost nabízely. Řidič si díky ním může za jízdy nastavit sílu rekuperace brzdného účinku. Standardně ji nyní mají Tesly na střední úrovni, která se ukázala být z dlouhodobého hlediska nejefektivnější. Jsou ale situace, kdy se hodí vůz nechat více „plachtit“ i za cenu menší míry generování elektrické energie.
Funkce je unikátní pro hybridní a výhradně elektrické automobily. Pomáhá aktivně zvýšit dojezd vozu a snižuje i míru opotřebení brzdového obložení. Elektromotor při jízdě z kopce obrátí svůj chod a v tu chvíli se ze spotřebiče stává generátor. Vyprodukovaná elektrické energie pak putuje přímo do baterie pro další použití. Jde o velmi efektivní způsob výroby energie.

Čtěte také: Co je to rekuperace, jak funguje a proč je u elektromobilu natolik důležitá?
Víte, že rekuperují i spalováky?
Možnost nastavit sílu rekuperace se hodí například v situaci, kdy řidič plachtěním dokáže dojet dále než konstantně udržovanou rychlostí. Příkladem může být dlouhý pozvolný sjezd z kopce. Jelikož elektromobily nemají běžnou převodovku, nehrozí u nich případné potíže jako u spalovacích vozidel. Ty by měly za všech okolností ponechat převodovku a motor spojené i během sjezdů z kopce. Rekuperace se jich totiž netýká, jejich elektrické systémy nedokáží tolik energie zpracovat.
Částečně však umí rekuperovat i takové vozy. Ty v takovém případě ale pomáhají usnadnit práci alternátoru a ve sjezdu či zpomalování pohání elektrickou soustavu bez ukládání energie do baterie. Alternátor v takovou chvíli tolik nezatěžuje spalovací agregát a výsledkem je i snížení spotřeby paliva. Řidiči ale nemají žádný způsob, jak ovlivnit fungování takové funkce. To již nebude platit ani u vozů Tesla, které by se měly po delší době těšit návratu možnosti regulace.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.