Třetina oficiálních dealerů americké značky zavírá, nechtějí prodávat elektromobily

Matouš Vrchota
  • Obrovská americká automobilka kvůli přechodu na elektromobily trpí
  • Dealeři Cadillacu hromadně odstupují od smluv a značce již nevěří
  • Zástupci společnosti stále věří, že podnikli správný krok
Logo Cadillac
Logo Cadillac

Luxusní značka ze skupiny General Motors bude příští rok nabízena pouze u 560 dealerů. Meziroční pokles je o více než 300 prodejních míst. Dealeři dostali možnost ukončit spolupráci, pokud nechtějí nabízet elektrické vozy.

Cadillac zaznamenal drtivý propad zájmu

Více jak třetina dealerů značky Cadillac se letos ve Spojených státech uzavře. Výrobce se bude soustředit pouze na elektromobily. Cadillac tak přijde o více jak 300 dealerství. „Už nyní se zbývající prodejní místa starají o více jak 90 procent veškerých prodejů,“ sdělil serveru Automotive News jeden z představitelů značky. Většina z končících dealerů totiž fungovali v režimu malých obratů a neobjednávali si na prodejny příliš mnoho vozidel.

S tímto úbytkem nicméně společnost počítala. Již minulý rok nabídla dealerům možnost odstoupení formou speciální smlouvy na ukončení spolupráce, a to právě z důvodů přechodu na plně elektrické portfolio vozů. Ti, kteří neměli zájem takové vozy ve státech nabízet, tak mohli jednoduše spolupráci rozvázat.

Elektromobil Cadillac Lyriq
Elektromobil Cadillac Lyriq

Čtěte také: Chystaný elektromobil Cadillac Celestiq bude mít vychytávku, kterou jinde nenajdete


Někteří dealeři automobilce už nevěří

Tento krok ze strany společnosti vzešel kvůli tomu, aby dealeři nemuseli nabízet něco o čem sami nejsou přesvědčeni a kvůli tomu by pak vykázali malé prodeje. Takto zůstali u Cadillacu dealeři, kteří budou i budoucnost společnosti nabízet se správným zápalem pro věc a samozřejmě s ochotou vozidla i servisovat.

I po tomto hubnoucím procesu bude mít Cadillac stále větší základnu dealerství než třeba BMW, a to o slušných 60 %. Ani Lexus nemá takové zastoupení, ten bude dále na 50 % toho co Cadillac. Dealeři se připravují na úpravu prodejen, servisů a zázemí pro elektrovozy. Všechny změny by měly být hotové do konce prvního čtvrtletí následujícího roku. Tehdy má také dorazit první nový model, Cadillac Lyriq.

Bude mít Cadillac úspěch?

Viceprezident Harvey dodal, že většina dealerů obdrží první kusy modelu Lyriq v červnu. Tedy hned poté, co crossover střední třídy dorazí k prvním zákazníkům, kteří již projevili zájem a vůz si předobjednali. V září Cadillac oznámil, že všechny rezervace pro model Lyriq Debut Edition byly rozebrány během pár minut a to i přes to, že výrobce neoznámil, kolik vozidel bude v této limitované edici vyrobeno.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články