Japonská automobilka oznámila velkou svolávací akci, která se týká hybridních vozů, včetně těch prodávaných v Evropě a tedy i České republice.
Doplněno: Zjistili jsme, že Toyota začíná svolávat hybridní vozy i v ČR
Toyota svolává více než 1 milion hybridních vozů po celém světě, a to kvůli potenciálnímu nebezpečí zkratu a požáru. Problém se týká všech vozů Toyota Prius současné generace, včetně plug-in verze, stejně jako hybridní verze Toyota C-HR, která byla vyrobena do května tohoto roku.
Příčinou svolávky jsou vadné kabely, které mohou za určitých okolností ztratit jejich obal, což je činí nechráněnými a neizolovanými. Kabel je umístěn ve větvi hybridního systému, který se může dostat do kontaktu s izolací elektrického připojovacího bodu. Podle Toyoty problém vznikl již v základní výrobě v Japonsku. Dotčené vodiče pravděpodobně způsobují vinu s elektrickou řídící jednotkou, která byla vyráběna v Japonsku.
Problém se týká 1 milionu vozů Toyota s hybridním pohonem, přičemž 554 tisíc z nich bylo prodaných v Japonsku a 192 tisíc pak ve Spojených státech. To znamená, že zbývajících asi 250 tisíc problematických vozů bylo prodáváno v Evropě a na dalších trzích. Zatím neznáme počet kusů, které si zakoupili přímo čeští zákazníci, každopádně i oni by se měli spojit se svým prodejcem a domluvit se na servisu.
Japonská automobilka oznámila velkou svolávací akci, která se týká hybridních vozů, včetně těch prodávaných v Evropě a tedy i České republice.
Doplněno: Zjistili jsme, že Toyota začíná svolávat hybridní vozy i v ČR
Toyota svolává více než 1 milion hybridních vozů po celém světě, a to kvůli potenciálnímu nebezpečí zkratu a požáru. Problém se týká všech vozů Toyota Prius současné generace, včetně plug-in verze, stejně jako hybridní verze Toyota C-HR, která byla vyrobena do května tohoto roku.
Příčinou svolávky jsou vadné kabely, které mohou za určitých okolností ztratit jejich obal, což je činí nechráněnými a neizolovanými. Kabel je umístěn ve větvi hybridního systému, který se může dostat do kontaktu s izolací elektrického připojovacího bodu. Podle Toyoty problém vznikl již v základní výrobě v Japonsku. Dotčené vodiče pravděpodobně způsobují vinu s elektrickou řídící jednotkou, která byla vyráběna v Japonsku.
Problém se týká 1 milionu vozů Toyota s hybridním pohonem, přičemž 554 tisíc z nich bylo prodaných v Japonsku a 192 tisíc pak ve Spojených státech. To znamená, že zbývajících asi 250 tisíc problematických vozů bylo prodáváno v Evropě a na dalších trzích. Zatím neznáme počet kusů, které si zakoupili přímo čeští zákazníci, každopádně i oni by se měli spojit se svým prodejcem a domluvit se na servisu.
Zjišťujeme podrobnosti.