Toyota si bude vytvářet svůj vlastní software. Chce se přiblížit Tesle a dalším?

  • Japonská Toyota vyvíjí komplexní softwarovou platformu
  • Automobilka chce následovat Teslu, Volkswagen a další výrobce
  • Už i Toyota míří k elektromobilům “do zásuvky”
Nová Toyota bZ4X

Nová Toyota bZ4X, velmi očekávaný elektromobil

Toyota postupně mění směr svého vývoje k plug-in hybridním a čistě elektrickým automobilům. Současně se také začíná připravovat na softwarovou bitvu. Na základě dostupných informací se japonská společnost rozhodla vyvinout komplexní automobilovou softwarovou platformu, která bude spuštěna do roku 2025.

Japonský operační systém si říká Arene

Očekává se, že nový operační systém nazvaný Arene bude pokrývat veškeré funkce infotainmentu, od základního ovládání až po pokročilé aplikace související s bezpečností a autonomním řízením. Nová platforma bude dostupná pro všechny značky a modely, související se skupinou Toyota (včetně Subaru) a uvažuje se o jejím zpřístupnění pro další značky prostřednictvím licence.

Arene bude ovládat základní komponenty, například volant, brzdy a plyn. Současně bude spravovat bezpečnostní systémy včetně informací o poloze a dopravě. Všechna vozidla s operačním systémem, bez ohledu na značku nebo model, budou mít přístup ke sdíleným funkcím. Uživatelé budou moct aktualizovat systém online, podobně jako software pro chytré telefony, což umožní rychle zlepšení systémového výkonu, uvádí server Nikkei Asia.

Koncept Toyota Sports EV

Takhle by mělo vypadat sportovní elektrické kupé od Toyoty

Software hraje v automobilech stále významnější roli

Nyní bude i Toyota následovat výrobce, kteří se již rozhodli převzít veškerý vývoj softwaru do vlastní režie. Lídrem v této kategorii je americká Tesla. Mezi podobnými firmami je také skupina Volkswagen, který, nikoli bezbolestně, kráčí dopředu s vlastním softwarovým řešením. Na vlastním softwaru pracují také Daimler a General Motors.

Software elektromobilů získává v průběhu času na důležitosti, mimo jiné i proto, že je stále víc funkcí, které se rychle vyvíjejí a zákazníci vyžadují jejich aktualizace na dálku. Nyní se očekává, že Toyota zvýší přijímání nových softwarových specialistů, přicházejících přímo po ukončení studia, na 40 až 50 % (z dřívějších přibližně 20 %). Toyota v letošním roce uvede na trh svůj první plně elektrický model Toyota bZ4X.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota si bude vytvářet svůj vlastní software. Chce se přiblížit Tesle a dalším?

  • Japonská Toyota vyvíjí komplexní softwarovou platformu
  • Automobilka chce následovat Teslu, Volkswagen a další výrobce
  • Už i Toyota míří k elektromobilům “do zásuvky”
Nová Toyota bZ4X

Nová Toyota bZ4X, velmi očekávaný elektromobil

Toyota postupně mění směr svého vývoje k plug-in hybridním a čistě elektrickým automobilům. Současně se také začíná připravovat na softwarovou bitvu. Na základě dostupných informací se japonská společnost rozhodla vyvinout komplexní automobilovou softwarovou platformu, která bude spuštěna do roku 2025.

Japonský operační systém si říká Arene

Očekává se, že nový operační systém nazvaný Arene bude pokrývat veškeré funkce infotainmentu, od základního ovládání až po pokročilé aplikace související s bezpečností a autonomním řízením. Nová platforma bude dostupná pro všechny značky a modely, související se skupinou Toyota (včetně Subaru) a uvažuje se o jejím zpřístupnění pro další značky prostřednictvím licence.

Arene bude ovládat základní komponenty, například volant, brzdy a plyn. Současně bude spravovat bezpečnostní systémy včetně informací o poloze a dopravě. Všechna vozidla s operačním systémem, bez ohledu na značku nebo model, budou mít přístup ke sdíleným funkcím. Uživatelé budou moct aktualizovat systém online, podobně jako software pro chytré telefony, což umožní rychle zlepšení systémového výkonu, uvádí server Nikkei Asia.

Koncept Toyota Sports EV

Takhle by mělo vypadat sportovní elektrické kupé od Toyoty

Software hraje v automobilech stále významnější roli

Nyní bude i Toyota následovat výrobce, kteří se již rozhodli převzít veškerý vývoj softwaru do vlastní režie. Lídrem v této kategorii je americká Tesla. Mezi podobnými firmami je také skupina Volkswagen, který, nikoli bezbolestně, kráčí dopředu s vlastním softwarovým řešením. Na vlastním softwaru pracují také Daimler a General Motors.

Software elektromobilů získává v průběhu času na důležitosti, mimo jiné i proto, že je stále víc funkcí, které se rychle vyvíjejí a zákazníci vyžadují jejich aktualizace na dálku. Nyní se očekává, že Toyota zvýší přijímání nových softwarových specialistů, přicházejících přímo po ukončení studia, na 40 až 50 % (z dřívějších přibližně 20 %). Toyota v letošním roce uvede na trh svůj první plně elektrický model Toyota bZ4X.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."