Toyota postupně mění směr svého vývoje k plug-in hybridním a čistě elektrickým automobilům. Současně se také začíná připravovat na softwarovou bitvu. Na základě dostupných informací se japonská společnost rozhodla vyvinout komplexní automobilovou softwarovou platformu, která bude spuštěna do roku 2025.
Očekává se, že nový operační systém nazvaný Arene bude pokrývat veškeré funkce infotainmentu, od základního ovládání až po pokročilé aplikace související s bezpečností a autonomním řízením. Nová platforma bude dostupná pro všechny značky a modely, související se skupinou Toyota (včetně Subaru) a uvažuje se o jejím zpřístupnění pro další značky prostřednictvím licence.
Arene bude ovládat základní komponenty, například volant, brzdy a plyn. Současně bude spravovat bezpečnostní systémy včetně informací o poloze a dopravě. Všechna vozidla s operačním systémem, bez ohledu na značku nebo model, budou mít přístup ke sdíleným funkcím. Uživatelé budou moct aktualizovat systém online, podobně jako software pro chytré telefony, což umožní rychle zlepšení systémového výkonu, uvádí server Nikkei Asia.
Nyní bude i Toyota následovat výrobce, kteří se již rozhodli převzít veškerý vývoj softwaru do vlastní režie. Lídrem v této kategorii je americká Tesla. Mezi podobnými firmami je také skupina Volkswagen, který, nikoli bezbolestně, kráčí dopředu s vlastním softwarovým řešením. Na vlastním softwaru pracují také Daimler a General Motors.
Software elektromobilů získává v průběhu času na důležitosti, mimo jiné i proto, že je stále víc funkcí, které se rychle vyvíjejí a zákazníci vyžadují jejich aktualizace na dálku. Nyní se očekává, že Toyota zvýší přijímání nových softwarových specialistů, přicházejících přímo po ukončení studia, na 40 až 50 % (z dřívějších přibližně 20 %). Toyota v letošním roce uvede na trh svůj první plně elektrický model Toyota bZ4X.
Toyota postupně mění směr svého vývoje k plug-in hybridním a čistě elektrickým automobilům. Současně se také začíná připravovat na softwarovou bitvu. Na základě dostupných informací se japonská společnost rozhodla vyvinout komplexní automobilovou softwarovou platformu, která bude spuštěna do roku 2025.
Očekává se, že nový operační systém nazvaný Arene bude pokrývat veškeré funkce infotainmentu, od základního ovládání až po pokročilé aplikace související s bezpečností a autonomním řízením. Nová platforma bude dostupná pro všechny značky a modely, související se skupinou Toyota (včetně Subaru) a uvažuje se o jejím zpřístupnění pro další značky prostřednictvím licence.
Arene bude ovládat základní komponenty, například volant, brzdy a plyn. Současně bude spravovat bezpečnostní systémy včetně informací o poloze a dopravě. Všechna vozidla s operačním systémem, bez ohledu na značku nebo model, budou mít přístup ke sdíleným funkcím. Uživatelé budou moct aktualizovat systém online, podobně jako software pro chytré telefony, což umožní rychle zlepšení systémového výkonu, uvádí server Nikkei Asia.
Nyní bude i Toyota následovat výrobce, kteří se již rozhodli převzít veškerý vývoj softwaru do vlastní režie. Lídrem v této kategorii je americká Tesla. Mezi podobnými firmami je také skupina Volkswagen, který, nikoli bezbolestně, kráčí dopředu s vlastním softwarovým řešením. Na vlastním softwaru pracují také Daimler a General Motors.
Software elektromobilů získává v průběhu času na důležitosti, mimo jiné i proto, že je stále víc funkcí, které se rychle vyvíjejí a zákazníci vyžadují jejich aktualizace na dálku. Nyní se očekává, že Toyota zvýší přijímání nových softwarových specialistů, přicházejících přímo po ukončení studia, na 40 až 50 % (z dřívějších přibližně 20 %). Toyota v letošním roce uvede na trh svůj první plně elektrický model Toyota bZ4X.