Japonská automobilka Toyota, která je stále největším výrobcem aut na světě, se dobrovolně rozhodla (bez součinnosti s úřady) k masivní svolávací akci, která se týká 145 tisíc vozů. Problém prý představuje airbagový systém, což může znamenat v případě nehody poměrně vážné ohrožení života cestujících.
Svolávací akce se týká dvojice sourozeneckých, nejnovějších SUV modelů Toyota Grand Highlander a Lexus TX. Celkem jde o 145 tisíc vozů, a to v různých variantách a výbavových stupních. Oba modely jsou však vyráběny ve Spojených státech a v Evropě se s nimi nesetkáme, takže se český zákazník nemusí ničeho obávat.
Jak informuje web CNN, společnost Toyota bude muset vyřešit problém, kdy se hlavový airbag na straně řidiče nemusí správně nafouknout „při určitých nárazech“, pokud je okno na straně řidiče staženo. Automobilka to více nekomentovala, kdy k takovému případu může dojít a za jakých okolností.
Čtěte také: Toyota má pořádný malér. Falšovala prý výsledky testů bezpečnosti
Výrobce prý v tuto chvíli teprve vyvíjí způsob, jakým půjde problém s airbagovým systémem opravit. Všichni majitelé dotčených vozů, kterých se svolávačka týká, se mají dozvědět o způsobu vyřešení v polovině srpna, píše Toyota na svém webu.
Softwarový OTA update, který často řeší chyby například u Tesly, v tomto případě určitě nebude řešením.
Japonská automobilka Toyota, která je stále největším výrobcem aut na světě, se dobrovolně rozhodla (bez součinnosti s úřady) k masivní svolávací akci, která se týká 145 tisíc vozů. Problém prý představuje airbagový systém, což může znamenat v případě nehody poměrně vážné ohrožení života cestujících.
Svolávací akce se týká dvojice sourozeneckých, nejnovějších SUV modelů Toyota Grand Highlander a Lexus TX. Celkem jde o 145 tisíc vozů, a to v různých variantách a výbavových stupních. Oba modely jsou však vyráběny ve Spojených státech a v Evropě se s nimi nesetkáme, takže se český zákazník nemusí ničeho obávat.
Jak informuje web CNN, společnost Toyota bude muset vyřešit problém, kdy se hlavový airbag na straně řidiče nemusí správně nafouknout „při určitých nárazech“, pokud je okno na straně řidiče staženo. Automobilka to více nekomentovala, kdy k takovému případu může dojít a za jakých okolností.
Čtěte také: Toyota má pořádný malér. Falšovala prý výsledky testů bezpečnosti
Výrobce prý v tuto chvíli teprve vyvíjí způsob, jakým půjde problém s airbagovým systémem opravit. Všichni majitelé dotčených vozů, kterých se svolávačka týká, se mají dozvědět o způsobu vyřešení v polovině srpna, píše Toyota na svém webu.
Softwarový OTA update, který často řeší chyby například u Tesly, v tomto případě určitě nebude řešením.