Vidět na silnici elektromobil už zdaleka není takový svátek jako ještě před pár lety, kdy se jejich majitelé rekrutovali především z řad technologických nadšenců. Sice to stále zdaleka není skutečná masová záležitost, ale své majitele už si nacházejí i běžnou motoristickou veřejností. Není proto divu, že například v USA v loňském roce ovládla data vyhledávání Google Trends u elektromobilů americká automobilka Tesla. Celkově si však stejně udržela své prvenství japonská Toyota, které spíš než bateriovým elektromobilům stále dává přednost spalovacím motorům a hybridům.
Elektromobily na jednu stranu dominují globální konverzaci o mobilitě, ale v reálném světě tento segment stále tvoří menšinu ve srovnání s auty vybavenými tradičním spalovacími motory. Jak píše server Electrek, čtyři z deseti nejvyhledávanějších automobilových značek v roce 2023 mělo na americkém trhu k dispozici jedno či méně bateriových elektromobilů (BEV). Ukazuje to studie, kterou vypracovala společnost MarketWatch Guides za 12 měsíců mezi zářím 2022 a zářím 2023.
To je i případ japonské Toyoty, která sice sama sebe označuje za „elektrifikovanou značku“, ale v současné době nabízí na americkém trhu pouze jeden plně elektrický model – bZ4X. Přesto se Toyota umístila na prvním místě žebříčku, když zaznamenala o 3 miliony vyhledávání na Googlu v USA více než druhá Tesla.
Kde naopak Tesla zcela dominuje, je seznam deseti nejvyhledávanějších elektromobilů v USA podle MarketWatch, kde obsadila první čtyři pozice v pořadí: Tesla Model Y (6,9 milionu vyhledáván), Tesla Model 3 (6,8 milionu vyhledávání), Tesla Model X (3 miliony vyhledávání), Tesla Model S (2,9 milionu vyhledávání).
Čtěte také: Zaměstnanci Tesly nevěří vlastním očím. Musk chce, aby spali v továrnách
Vzhledem k tomu, že zkoumané období končilo loňským zářím, neobjevila se v žebříčku nová Tesla Cybertruck, která v té době ještě nebyla uvedena na trh. Existuje solidní šance, že letos už Tesla opanuje se všemi pěti dostupnými modely první polovinu desítky nejvyhledávanějších elektromobilů v USA. I mezi Teslami jsou však výrazné rozdíly. O cenově dostupnější elektromobily Model Y a Model 3 je více než dvojnásobný zájem proti starším a prémiovějším modelům X a S.
Vidět na silnici elektromobil už zdaleka není takový svátek jako ještě před pár lety, kdy se jejich majitelé rekrutovali především z řad technologických nadšenců. Sice to stále zdaleka není skutečná masová záležitost, ale své majitele už si nacházejí i běžnou motoristickou veřejností. Není proto divu, že například v USA v loňském roce ovládla data vyhledávání Google Trends u elektromobilů americká automobilka Tesla. Celkově si však stejně udržela své prvenství japonská Toyota, které spíš než bateriovým elektromobilům stále dává přednost spalovacím motorům a hybridům.
Elektromobily na jednu stranu dominují globální konverzaci o mobilitě, ale v reálném světě tento segment stále tvoří menšinu ve srovnání s auty vybavenými tradičním spalovacími motory. Jak píše server Electrek, čtyři z deseti nejvyhledávanějších automobilových značek v roce 2023 mělo na americkém trhu k dispozici jedno či méně bateriových elektromobilů (BEV). Ukazuje to studie, kterou vypracovala společnost MarketWatch Guides za 12 měsíců mezi zářím 2022 a zářím 2023.
To je i případ japonské Toyoty, která sice sama sebe označuje za „elektrifikovanou značku“, ale v současné době nabízí na americkém trhu pouze jeden plně elektrický model – bZ4X. Přesto se Toyota umístila na prvním místě žebříčku, když zaznamenala o 3 miliony vyhledávání na Googlu v USA více než druhá Tesla.
Kde naopak Tesla zcela dominuje, je seznam deseti nejvyhledávanějších elektromobilů v USA podle MarketWatch, kde obsadila první čtyři pozice v pořadí: Tesla Model Y (6,9 milionu vyhledáván), Tesla Model 3 (6,8 milionu vyhledávání), Tesla Model X (3 miliony vyhledávání), Tesla Model S (2,9 milionu vyhledávání).
Čtěte také: Zaměstnanci Tesly nevěří vlastním očím. Musk chce, aby spali v továrnách
Vzhledem k tomu, že zkoumané období končilo loňským zářím, neobjevila se v žebříčku nová Tesla Cybertruck, která v té době ještě nebyla uvedena na trh. Existuje solidní šance, že letos už Tesla opanuje se všemi pěti dostupnými modely první polovinu desítky nejvyhledávanějších elektromobilů v USA. I mezi Teslami jsou však výrazné rozdíly. O cenově dostupnější elektromobily Model Y a Model 3 je více než dvojnásobný zájem proti starším a prémiovějším modelům X a S.